Home / Marketing / Mesaj pentru caritabilii de pe Facebook si Twitter

Mesaj pentru caritabilii de pe Facebook si Twitter

Va rog eu mult, nu ma mai invitati la cauze pe facebook. Nu ma intereseaza, nu-s relevante, nu e productiv, e o mizerie. As da block si v-as ignora, dar inca ma intereseaza sa fiu membru in cauza asta ( e folosita ca si un grup, cel putin pana acum).

Update: am dat block Causes, am terminat cu spamul

Si cu asta am facut introducerea catre cea mai noua chestie stresanta de pe facebook. Nu e farmville sau birthday calendar, ca le-am dat block. E vorba de Causes, un fel de struto-camila intre grup si mini-retea sociala in cadrul retelei sociale numite Facebook.

Unii au fost invatati prost, de oameni mai prosti sau oportunisti ca ei, ca daca strangi 50 de like-uri, e de ajuns sa castigi un premiu. Ca daca stresezi indeajuns de multa lume pe facebook si twitter sa-ti dea like sau RT, ai sansa sa castigi o invitatie la film moca (adica economie de 20-30 ron), o rochita, o carte, o monstra de parfum  sau  …. [insert aici cadou simbolic pentru facut galagie pe twitter si facebook].  NU dau exemple, fiecare avem vanatorii nostri favoriti de concursuri pe baza de like :)

Revenind, am eu impresia ca unii (persoanele care citesc asta, sunt bineinteles, excluse) au impresia ca daca strang indeajuns de multi oameni in “causes”-urile alea, o sa primeasca un premiu. Sau ca e la fel ca la concursuri (v-am spus ca nu e ok sa faci concursuri cu “da si mie un like“, da ? )

Ei bine, am o veste noua pentru voi : CANCERUL, SARACIA SAU PROSTIA NU SE VINDECA CU UN LIKE SAU JOIN CAUSE.

Cancerul se vindeca cu medicamente si tratamente. Care costa BANI. Am mai scris si in articolul despre donatii si campania SUSTINE UNICEF, ca un RT nu tine loc de manual de gramatica, benzina sau algocalmin. Cancerul de sub ureche al lui Daniel nu se vindeca daca se strang peste 35.812 (cati sunt acum) de persoane si fiecare lasa cate un mesaj tip “multa sanatate”. Daniel ar avea sanse daca macar 10% ar citi informatiile din pagina de about si AR DONA.  Apropo, exista posibilitatea de donatie prin FB, nu e setata. Am pus o intrebare pe pagina cauzei, sa stiu cati oameni din cei 30 si ceva de mii au si donat ceva, pana acum n-am primit nici un raspuns. asta da finalitate si eficienta … mai astept ….

Lucian, Marina si Elena, Alinutza Zapa cu poza de profil cu maical, Scoate Limba (nu mi-am dat seama care e numele mic si care de familie), Bogdane, Andreea, terminati cu prostia asta si spamurile. N-o sa se inchida nici un magazin de vise, doar pentru ca niste diuzi s-au adunat gramada undeva, pe facebook. Pe aia care organizeaza lupte cu pitt-buli ii doare fix in … de facebook. Metrorex-ul abia a permis accesul bicicletelor in weekend in metrou… Aia 1% care nu asculta manele … activitate minima …

Daca vreti sa va implicati in chestii, DONATI, nu spamati. Causes sunt doar un alt tip de petitii online !  Iar petitiile online sunt total … inutile si punctul de pornire pentru adunarea de e-mailuri pentru spam.

Daca chiar vreti sa dea bine la profilul de Facebook si sa fiti mai buni si caritabili de Craciun (si nu numai), documentati-va despre campania zanelor cu #Draduta, sau despre strangerea de fonduri pentru  batranica din Mehedinti de la Doru Panaitescu de pe blog. Acolo sunt oameni care chiar fac ceva. Fetele au strans indeajuns de multi bani (cam 150.000 de euro!!!) pentru operatia lui Daniel, iar Doru si cei care au DONAT au reusit sa-i ridice o casa (de fapt, un container) unei batrane de 80 si ceva de ani, care locuia pana acum intr-o chestie improvizata, inghesuita printre haine, saci cu porumb si o soba foarte, foarte veche.

Update: a aparut follow-up-ul campaniei #draduta

Fara spam, fara causes, fara petitii online, fara cersit de like-uri si RT-uri. Poate in 2011, invatam si noi sa facem campanii sociale pe bune, relevante si COERENTE, care sa schimbe lucruri si situatii, nu doar sa dam click-uri, mesaje de sustinere si atat …  Conteaza ce faci dupa!

Causes e o mare porcarie, cu un mecanism foarte agasant de invitat si spamat prietenii. Partea cea mai aiurea e ca poti sa fii invitat, si deci si notificat prin e-mail, si de non-prieteni… :(

Iar scriu articole cand am draci, nu e bine …

Citeste si asta

Experiment: numarati statusurile de la pagini si prieteni

De cand cu noua schimbare a algoritmului Facebook care a redus din nou reach-ul paginilor …

26 comentarii

  1. soooo true! unde dau LIKE? :)))))

  2. Ceva mai sus, un pic mai la stanga … hooop, hai ca ai gasit butonul :))

  3. ai perfecta dreptate, in Romania momentan se apasa doar taste (banuiala mea e ca majoritatea nici macar nu citesc ce scrie pe pagina cauzei pt care au dat like)… insa nu ai cum sa faci fundraising relevant pe retele sociale cand sunt prea putini cei care folosesc online banking… sa speram ca din sutele de cauze aparute in ultima vreme, fiecare isi va gasi macar una pentru care sa se implice si sub alta forma decat cea a apasatului butonului de Like :)

    • Cine a zis ceva de online banking ? Sunt destule carduri eligibile pentru plata pe internet, paypal accepta si plati din romania, iar sucursale de banci sunt mai ceva ca mic.ro in Bucuresti. Asa ca moduri prin care se pot face donatii exista, cu vointa stam mai prost ….

  4. Sunt foarte curioasa cum o sa iasa la final campania Sustine UNICEF ca fonduri stranse. Iti dai seama ce-ar inseamna daca macar 10% din cei peste 7000 de oameni care doar au dat LIKE ar dona ceva?

    Sper sa avem rezultate frumoase.
    Multumesc pentru articolul asta.

  5. Ai dreptate. E ciudat faptul ca o mare parte dintre oameni se asteapta ca toate problemele lumii sa se rezolve cu un singur click. E ca si cum actiunea de a apasa un buton va genera atat de multa energie incat se vor plati automat toate facturile neachitate care ingreuneaza continuarea programelor sociale…

  6. Administrez un astfel de cont si imi doresc ca cei de la Facebook sa intre “grav” in piata din RO. Orice fel de concurs este interzis dar multa lume nu pricepe asta… ar avea mult de munca la inchiderea conturilor de firme :D Poftiti de creati aplicatii ce sa includa concursuri, am zis! :)

  7. Cure world hunger! The Obama way :P http://9gag.com/gag/56110

  8. Slava Domnului k nu sunt singura :D

  9. Principiul efortului minim care se aplica in concursurile/campaniile/promotiile de pe FB (de genul, hai sa nu stresam userul ci sa il punem sa dea un like si atat) nu are aplicabilitate in viata reala. Niciodata nu va avea. Singura oportunitate (pe care au ratat-o de altfel) a acestor aplicatii este sa mobilizeze voluntarii pentru o implicarea intr-o cauza reala.

  10. Mi se spune Auraş iar soţului meu Mihai. Cand am văzut “aurasmihai” am sărit în sus ca arsă, gândind că cineva a făcut vreo glumă. Fireşte, nu sunt nume unicat, dar m-au frapat!
    Subscriu celor spuse în prezenta postare

  11. Multumesc pentru comentariu. Power to the “Aurasi” :))

  12. Mai inainte sa se schimbe profilul Facebook aparea Causes la aplicatiile unde puteai da Remove. Acum vad ca nu, dar cand iti mai trimite cineva poate ca inca mai poti bloca aplicatia, nu stiu.
    Oricum, eficienta nu se masoara neaparat in donatii, e mai mult pt raising awareness. Priveste-o ca pe o reclama, nu toata lumea cumpara doar pt ca se uita si e greu sa corelezi vanzarile cu publicitatea care face mai mult sa identifice brandul. Totusi, advertising-ul e util si cred ca si Cauzele au utilitatea lor in sensul asta.
    Ideea e ca oamenii nu trimit bani direct pe Facebook fiindca nu li se pare de incredere (nu sunt obisnuiti cu asta) dar poate asa afla mai multi si se strang totusi donatii indirect.

    • 1.Poti sa dai si acum block la aplicatia Causes
      2.Awarness, galagie, spune-i cum vrei. Cand vezi 40.000 de oameni stransi gramada, si nimeni nu zice daca a donat sau nu, e o problema. mai ales cand exista activitate pe pagina cauzei, dar sunt doar “ganduri bune” si mesaje de incurajarare. adica galagie
      3. se pot trimite bani direct pe FB, prin paypal sau alte metode de plati online. sau direct, ca sunt datele de donatie publica. problema mea e ca multi fac galagie, dar putini chiar fac ceva util, care sa schimbe ceva. si galagia e foarte mare de craciun, din pacate

  13. Cred ca cei care agaseaza utilizatorii de Facebook cu spam-uri nici nu au citit postul acesta. Si chiar daca printr-o coincidenta ar face-o, tot vor continua in stilul acesta… Parerea mea e ca ei au o vina mai mare decat formatul mecanismului in sine.

    In plus, gandeste-te pentru “Let’s do it, Romania!” cat de mult a insemnat cauza la momentul respectiv si cum i-a ajutat pe organizatori in comunicarea cu sustinatorii :) Se incadreaza in ce spunea Gabi Macovei mai sus – implicarea voluntarilor. Si iti mai pot da exemple de acest gen.

    Eu am aderat la 3-4 cauze care presupun activitati de voluntariat. Iar buletinele de la ele sunt cat de cat ok. In rest, butonul de ignore al unei invitatii la o cauza inutila se apasa usor :)

    • De acord, butonul de ignore se apasa usor. o data, de doua ori..hai de trei…dar cand deja se umple inboxul, sau in cazul meu (am dezactivat notificarile pe mail) cele de pe facebook, parca e mai usor sa dai direct block cause si sa termini povestea :)
      Si da, e vina celor care folosesc aplicatia in modul in care o fac in continuare, si nu ca un instrument care s-a dorit sa devina folositor a ajuns metoda de spam/agasare/enervare
      Nu stiu cat de mult a contat pentru Let’s Do it, Romania ca au avut cauza, mai ales in conditiile in care au fost prezenti (uneori prea agresiv, parca) pe toate canalele media …

  14. La TV n-am prins decat un spot pe PRO Tv in rest pe online i-am urmarit – unde iti dau dreptate la partea cu agresivitatea :)

  15. Bun articol. Teama mea cea mai mare este că dincolo de reacţia iniţială de respingere, oamenii vor deveni din ce în ce mai plictisiţi şi indiferenţi. Dar dincolo de reacţiile personale, cauzele sunt până la urmă doar o unealtă menită să popularizeze o idee, fie ea bună sau proastă. Depinde de fiecare ce face cu ea. Titlurile hazlii sau nu prea, nu spun foarte multe despre Causes sau FB, mai degrabă despre iniţiator.

Comentezi ?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.