Cateva idei si notite, asa cum le-am notat eu, in romgleza, pe telefon sau Facebook.
Favourite speaker: Enon Landenberg, President & CEO, Infinity Augmented Reality @Infinity_AR, Chief Commercial Marketing SpaceIL, Founder Publicis E-dologic, care a imbinat un soi de stand-up cu prezentarea serioasa de campanii si studii de caz.
Cel mai bun sfat, de la Enon:
Interesant studiul de caz al evolutiei statului Israel, o tara care, in lipsa de resurse naturale importante sau pozitionare strategica, s-a orientat catre inovatie si dezvoltare in zona de tehnologie/internet. Dovada ca strategia a dat roade, Israelul e numit acum “Startup Nation”, fiind pe locul 2, dupa Silicon Valey, ca hub de inovatie in tehnologie.
Cateva startup-uri din tehnologie, de care probabil ati auzit: Waze (cumparat de Google), Snaptu (cumparat de Facebook), Fiverr si PrimeSense, care se alatura unei liste noi de 20 de afaceri noi ce promit sa schimbe modul in care putem folosi tehnologia.
Second favourite speaker: Nick Sohnemann de la Future Candy, agentie de marketing experimental, care m-a pus pe ganduri, dupa cele cateva prezentari de wereables si aplicatii de augmented reality.
Vesti bune pentru timizi si bucatari wannabe: in curand veti putea agata si gati excelent, daca va cumparati cu ochelari sau lentile de contact cu mini-monitoare.
Tot la categoria “gadgeturi pentru care as face credit la banca” (cam 4000 $): Oculus VR, un gadget ametitor de foarte tare. Dupa cele 2 reprize mici de demo si cateva idei despre cum ar putea fi folosit in viitor, parca 2 miliarde de dolari nu mai e o suma atat de mare, pentru ce ar putea sa faca, in versiunile 2-3.
Alt lucru interesant: pozitionarea speakerilor de la Facebook si Twitter, in legatura cu consumul de TV. Daca cel de la Facebook a venit cu argumente contra publicitatii pe TV (a avut chiar si o comparatie intre reach-ul finalei X Factor – 1.5 milioane (?) – versus media romanilor care intra zilnic pe Facebook – 4.5 milioane ), cel de la Twitter a pozitionat serviciul ca pe unul de second screen, care poate fi folosit in ce TV-ul este deschis. Ambele retele sociale vor sa fie “the next social newspaper”
Alte doua idei la cald, direct din sala:
As fi vrut sa vad mai multe studii de caz cu cifre si campanii mici, cu buget limitat (accent pe buget, asa cum au pus toti speakerii), care au folosit social media in mod creativ, la nivel local, si mai putine truisme si campanii virale globale, de care au auzit cam toti cei care lucreaza in domeniu.
Buzz words si cuvinte des folosite:
Programatic buying si real-time bidding – prezentat ca next big thing in online advertising, mie mi se pare ca e mai degraba o goana a advertiserilor dupa CPC-uri cat mai mici si CTR-uri cat mai mari, bazate de cat mai multe criterii de targetare si filtrare a vizitatorilor de pe marile site-uri. Am avut impresia ca s-a pus mai mult accentul pe “cum livram mai multe reclame pe care vizitatorul targetat sa dea click” si mai putin pe “cum facem ca vizitatorul sa aiba o experienta placuta si utila pe site-ul nostru incarcat de bannere si titluri boombastice”. Imi pare rau ca nu am ajuns la discutia despre digital storytelling, dar astept sa apara inregistrarile video, pe site-ul festivalului.
Multi-screen – utilizatorul de TV si internet de astazi are un “attention span” tot mai mic, consuma tot mai multa informatie, de pe mai multe platforme, uneori in acelasi timp. TV-ul si PC-ul sunt folosite de obicei acasa, dupa jos/in prime-time, tabletele si (mai ales) telefoanele mobile in calatorii sau la job. Altfel spus, informatia trebuie sa fie accesibila de pe toate dispozitivele, desktop sau mobile. Responsive sau adaptive design ? Aceasta e intrebarea :)
Mobile first – alaturi de “mobiles phone are our most trusted devices”. Toata lumea vrea cate o particica din timpul petrecut pe telefon si acces la datele de pe el.
Disruptive – moduri noi de a folosi tehnologia in domenii comune. Exemple de tehnologii sau startup-uri disruptive: Uber (poate transforma orice sofer in taximetrist de moment, ajutand la dezvoltarea fenomenului de carpooling), KickStarter (crowdfunding eficient), Square (mobile payments), AirBnB (cazari la particulari), WhatsApp (texting communication), Coursera (cursuri la distanta, online), Netflix (online TV shows/movies, on demand, pe baza de abonament).
La noi cred ca ar putea fi: CleverTaxi/StarTaxi, TransportUrban, Cinemagia (pe zona de cumparat bilete la cinema), SeeNow.
Cateva cifre interesante:
39% dintre utilizatorii de Facebook folosesc telefonul la/pe toaleta. Nu stiu ce sa zic, #pebuda e un hashtag putin folosit …
43% stau pe Facebook in timpul cinelor cu familia. Nu stiu daca da cineva scroll cu coada de la furculita, dar ar putea fi o explicatie pentru numarul foarte mare de poze cu mancarea (ba chiar si cu farfuria goala, idee pe care n-o inteleg).
Traficul pe mobil in Europa se dubleaza in fiecare an, iar la nivel mondial este 15% din tot traficul de internet. Il banuiesc pe Ghita Ciobanul ca ar avea legatura cu dublarea asta de trafic …
Unii oameni isi verifica de 150 de ori, in medie, telefonul. Aici intra, probabil, si cititul sms-urilor, mesajelor de WhatsApp, selfie-urile si verificatul like-urilor de la pozele cu apusul.
Media in Europa este de 14 verificari de telefon/zi. Pare cam mult, chiar asa dependenti de telefon sa fim ? (zise Auras, care isi verifica telefonul de vreo 10 ori/zi) …
Am fost prezent la ICEEFest la invitatia Samsung Mobile Romania, pentru care am facut cateva mini-interviuri, la cald, cu cativa participanti la eveniment. Raspunsurile la intrebarile “care este cel mai important lucru pe care l-ai invatat in cadrul ICEEfest 2014” si/sau “care este sfatul/ideea pe care ai aflat-o la ICEEfest si pe care o vei aplica de maine” se gasesc in aplicatia de Facebook, unde poti sa votezi sfatul care iti place cel mai mult.
Drept rasplata pentru vot, intri in tragerea la sorti pentru un Samsung Galaxy Note 3!
Sunt curios cine va primi cele mai multe voturi, raspunsurile au fost destul de variate, de la lucruri si sfaturi concrete, pana la sfaturi general valabile….
Foarte intesante ideile si nu numai ….privind imaginea de ansamblu ,piata tehnologiei IT este intr-o continua expansiune…ma intreb cand va deveni posibil ecranul.flexibil.despre care …..Samsung spunea ca …este viitorul ecran indestructibil!