Azi am cumparat Prosportul (2 RON, pentru cei interesati), fiind curios sa vad ce mai contine si care mai e procentul dintre reclame, stiri tabloide si articole adevarate despre sport.
Am nimerit dubios de bine, 12 pagini de Prosport, din care un supliment de 4 pagini de fotbal extern (noroc cu UEFA Champions League si meciul Stelei din seara asta), 7 pagini de fotbal intern, 1 (una singura) pagina de alte sporturi si una (adunata din 2 jumatati) de reclame. Suplimentul contine 3 jumatati si un sfert de pagina de reclama, plus jumatate de pagina de ceva stire auto. Restul (aproape 2 pagini) sunt doar stiri despre Steaua si celelalte echipe (cele mai importante) care vor avea meciuri in seara asta.
Surprinzator, nu am vazut stiri tabloide sau senzationale, ceea ce m-a intristat, pentru ca eram obisnuit cu varianta online, aglomerata de stiri cancanoide si socante. Si nici craci sau sfarcuri de pagina 5, ceea ce a fost un soc.
Aproape mi-a parut rau ca dispare varianta printata zilnic si se transforma in supliment saptamanal al ZF, din 9 decembrie. Poate trebuia sa cumpar si GSP, pentru comparatie. Poate altadata, cand nu vor mai fi meciuri de CL.
Vestile bune:
Zewa si alti producatori de hartie igienica vor creste productia. Daca va iesi de pe print si GSP-ul, va creste si industia de produse de spalat geamurile si invelit zarzavaturile.
S-au mai salvat cateva zeci de copaci.
Retragerea in online poate atrage o mai buna strategie de content pe online, cu accent pe proiecte speciale, video si video streaming. Poate si ceva gamification, pentru a creste afisarile si rata de return on site a vizitatatorilor interesati de sport, nu doar de fotbal. Poate se vor concentra si pe zona de bloguri. Sa speram.
Sunt atatea alternative internationale, in limba engleza :) Eu citesc The Guardian, zona de fotbal si The offside.
Vestile proaste:
Prosport are in continuare parteneriate cu colegii de trust de la Cancan, asa ca nu vor lipsi titlurile bombastice si fundurile expuse, livrate prin adserver.
PornSport. Legat de prima idee, e posibil sa creasca si numarul stirilor de calitate zero, dar cu multe poze, despre tot felul de bombe dodelice sau vici piturcate, pentru a atrage click-urile maselor si a face afisari la kg.
Va creste pretul la CPM. Lipsiti de veniturile din print (azi era un supliment de vreo 8 pagini cu ceva pariuri), vor trebui sa caute alte variante de venituri. Cum romanul de rand a fost invatat de mic sa nu plateasca pentru continut (stie cineva cati bani au adus paywall-urile de pe Dilema Veche, Evz, iQads sau ZF Corporate?), site-ul va trebui sa “traiasca” din bannere. Multe bannere. In orice pozitie, sub text, intre text, deasupra textului, intre bannere, deasupra altui banner.
Goana dupa afisari. N-o sa-ti vina sa crezi ce titluri o sa vezi! Colegii de la Sport.ro vor ramane prosti cu gura cascata falca dislocata!