Home / Evenimente / Impresii si idei de la Scoala de Afaceri PayU

Impresii si idei de la Scoala de Afaceri PayU

payu logoAcum o saptamana am fost prezent la editia cu numarul 8 a Scolii de Afaceri PayU, una din putinele conferinte la care am observat ca sunt mai multe discutii si prezentari pe cifre si lucruri concrete decat la conferintele si prezentarile standard de PR pe care le intalnesc de obicei, prin alte locuri.

Gata cu introducerea, sa trec direct la subiect. Nu de alta, dar am scris vreo 7 pagini cu idei si vreau sa ma laud. Oricum, am amanat destul, mai ales ca am fost singurul blogger prezent.

In plus, am prezentarile speakerilor. Primul vorbitor a fost  Cristian Herlegiu, Country Manager PayU Romania. Idei prezentate:

  • Clientii online sunt tot mai sofisticati, stiu ce vor si mai important, stiu sa caute pe internet din ce in ce mai bine. Nu s-ar zice ca fac research, dar parerile gasite printr-o cautare pe Google sunt tot mai des luate in seama.
  • Viitorul pas in e-commerce este plata cu telefonul, prin SMS sau mobile payment
  • 165 milioane euro procesati prin RomCard
  • Peste un milion de platitori cu cardul. S-a atins masa criticam, platile online cu cardul (si implicit si increderea in procesul de plata cu cardul) vor fi in continuare in crestere

Urmatorul la microfon: Octavian Hera, (cred) Product Manager PayU Romania Idei prezentate:

  • Pay on Time sau automatizarea celor mai frecvente plati online ale cumparaturilor. Util pentru plata facturilor, RCA-uri, donatii lunare, abonamente, jocuri online, servicii de hosting sau orice plata recurenta
  • Pay by Click sau plata cu un singur click. Similar cu “One click”-ul de la Amazon. Util pentru cumparatorii fideli, impulsuri de moment sau cumparaturile de Black Friday (faci comanda cu un click inainte sa pice serverul :P)
  • Site-urile de fashion au foarte multi clienti fideli
  • Site-urile de colective buying (de reduceri tip groupon) ai avut impact foarte mare in educarea pietei (mai ales in depasirea temerii legate de prima tranzactie cu cardul)
  • Una din cele mai mari temeri ale clientilor care comanda online este teama de a nu le veni acasa produsul, teama de a li se fura bani de pe card in mod fraudulos (se pare ca) este abia pe locul 2
  • Mobile Payments, interfata dedicata platilor online de pe tablete sau telefoane mobile. Util pentru cei care stau mai mult pe internet de pe mobil sau tableta decat de pe laptop sau tableta. 4% din totalul platilor au fost efectuate prin interfata optimizata pentru mobile
  • 73% din vizitatori vor sa aleaga ei metoda de plata (cu cardul/rate/ramburs)

A urmat Manuela Stoica, PR&Marketing Specialist la PayU Romania, care a prezentat un raport numit Shoppping Experience Rank, alcatuit din parerile si feedback-ul obtinut de la clientii magazinelor online care au completat un sondaj alcatuit din cateva intrebari, primite dupa ce au efectuat comenzi online.  Sondajul se poate activa din control panel-ul PayU, poate fi completat anonim de catre orice client al magazinelor online. Prezentarea este mai jos, cateva idei care mi-au atras mie atentia sunt urmatoarele:

  • 48% dintre cumparatori nu au cumparat din cauza lipsei de recomandari/reviews de la alti cumparatori. Recunosc ca si eu ma uit destul de des in zona de comentarii ale produsului pe care vreau sa il comand.
  • Ce este important pentru cumparatorii online din etail: existenta suportului (telefonic, live-chat sau alte metode), filtrele de cautare si modul de prezentare, promotiile, politica de retur si pe ultimul loc … (culmea) pretul.
  • Probleme ale cumparatorilor online din etail: timpul de livrare, stocurile insuficiente si relatiile cu clientii.
  • Ce este important pentru cumparatorii online din turism: pretul corect si complet, plata online, rapiditatea cu care se fac rezervarile, filtrele de cautare si informatiile corecte legate de destinatiile turistice

A urmat Cornel Baloleanu, Project & Implementation Manager, despre optimizarea ratelor de conversie in pagina de plata.
Idei prezentate:
  • 500.000 euro salvati cu ajutorul formularului de follow-up, care se transmite pe mail, imediat dupa o tranzactie esuata.
  • 28% din magazinele online au procese de plata in 5 pasi, 22% in 4 pasi, 18 % in 6 pasi. Tin minte ca pe vremea cand 3ner.ro avea sectiune de magazin online,  in momentul in care am eliminat un pas (de la 6 la 5 ) din procesul de checkout au crescut vanzarile cu aproximativ 10%.
  • Aspecte importante in procesul de conversie: guest-shopping (preluarea de informatii si feed-back de la persoane care intra pentru prima data pe site. Un fel de mistery shopping, dar cu mouse-ul in mana), acuratetea informatiilor de pe pagina de produs, butoanele de inainte/inapoi si indicatorul de progres, A/B testing
  • Exista un magazin online cu rata de conversie peste 50%, dar Cornel nu a vrut sa spuna despre cine este vorba. Ntzz, ntzz

A urmat  Remus Visan, Managing Director la Paravion.ro, care a ocupat jumatate din timp cu istoria paravion si cealalta jumatate cu discutii despre activitatea lor pe Facebook si modul in care colaboreaza cu bloggerii de turism.

Un tool interesant, de care nu am mai auzit nimic in ultima perioada este Hotel Peeps, care stie sa afiseze, printre altele, si trenduri de preturi pentru hoteluri, pentru diferite perioade. Altfel spus, are o optiune care iti arata cand e mai ieftin sa pleci in vacanta :) Sper sa-mi fac ceva timp in curand, sa ma joc cu aplicatia.

Luat putin la intrebari, Remus ne-a mai spus ca 14-15% din traficul site-ului vine din Facebook, 10% din blog iar rata de conversie (pentru tot site-ul si traficul generat de toate canalele de promovare) este intre 1 si 2,5 %.

Ultimul speaker la care am asistat (unii mai trebuie sa si munceasca) a fost Claudiu Murariu  de la Padicode, care oferit cateva informatii despre cum se poate scade rata de abandon a cosului de cumparaturi. Idei prezentate:

  • 95% din vizitele de pe site nu convertesc
  • 60-80% din cei care viziteaza un shopping cart abandoneaza inainte de finalizarea comenzii
  • Exista 4 stagii ale comportamentului de cumparare: constientizare, considerare, intentie si cumparare
  • Probleme reale in setarea funelului de cumparare: toti pasii au acelasi URL (nu-ti poti da seama unde se intampla cele mai multe abandonuri), pasi care raporteaza 100% si URL-uri dinamice pentru fiecare user (e greu de urmarit traseul de cumparare)
  • tipuri de useri care abandoneaza: cei care nu completeaza nici un camp, cei care completeaza date partial si se razgandesc, cei care completeaza toate campurile, dar nu cumpara din cauza unor erori de sistem sau site
  • Metode care pot creste rata de conversie/pot scade rata de abandon: salvarea in baza de date a adresei de mail a utilizatorului, in momentul in care completeaza campul de tip “e-mail”, mail de follow-up imediat dupa abandon si/sau la o saptamana dupa abandon, cu un cod de discount sau oferta promotionala, autoresponderele (recomandarea speakerului: Campaign Monitor) si remarketing-ul targetat catre toti cei care au abandonat procesul de cumparare in unul din pasii finali

Ultima prezentare i-a apartinut lui Cristian Miculi-Pop de la Avangate, care a prezentat cei 7 pasi esentiali pe care trebuie sa ii urmezi daca vrei sa implementezi un program de affiliate marketing.

Pe blogul PayU gasiti si alte informatii, iar cateva poze de la eveniment se gasesc pe Facebook.

The HUB Bucharest pare un loc foarte bun pentru evenimente de 50-100 de persoane.

Citeste si asta

Castiga o invitatie la Conferintele Nationale de E-Commerce GPeC

Mai e doar o saptamana pana la editia de toamna a Conferintelor Nationale de E-Commerce …

Comentezi ?