Warning: include_once(/home/clickerr/aurasmihai.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/clickerr/aurasmihai.ro/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: include_once(): Failed opening '/home/clickerr/aurasmihai.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/clickerr/aurasmihai.ro/wp-content/advanced-cache.php on line 22
Idei si impresii de la GPEC 2013
Home / Evenimente / Idei si impresii de la GPEC 2013

Idei si impresii de la GPEC 2013

Incerc sa fiu cat mai scurt pot, chiar daca a fost un eveniment de peste 14 ore (Conferintele Nationale de E-Commerce si Festivitatea de Premiere GPeC), cu peste 600 de participanti si o medie de 400 oameni prezenti in sala. A fost un eveniment organizat foarte bine, cu discutii ceva mai focusate si mai lipsite de truisme decat la celelalte conferinte obisnuite de online.

Sunt doar cateva dintre ideile care mi-au atras mie atentia si mi s-au parut indeajuns de interesante incat sa le notez si public pe blog. Pentru un live-blogging de circa 34,845(3) kilometri de scroll, puteti citi romanul Corinei.
Notite
Brandingul ar  trebui sa il faca pe client sa se intoarca in magazin. Trebuie sa construiesti o poveste despre magazinul tau. Mesaje memorabile.

Interes tot mai mult pentru mobile si internetul prin mobil, multe site-uri nu sunt pregatite pentru accesarea in conditii optime de pe smartphones si tablete. Noroc ca s-a inventat termenul de responsive design (am citit acum cateva zile un articol despre diferenta dintre adaptive si responsive design).

77% dintre posesorii de smartphone folosesc navigarea pe internet, nu doar pentru Facebook si stiri.

Daniel Dublin (Channel Sales Manager ClickTale.com) – una din cele mai interesante prezentari + studiu de caz:

  • 83% din site-uri au o rata de conversie sub 5%
  • 98.6M RON – in Online Advertising (in Ro)
  • If at first you don’t succeed, you have to change the site.
  • Online optimization circle, the secret sauce of online succes: establish online metrics, observe customer, develop behavioral based hypothesis, experiment to test hypothesis, visualise and evaluate results, change site to achieve online succes. Altfel spus: testeaza, analizeaza, optimizeaza, testeaza din nou.

Newsletter-ul si Adwords convertesc cel mai bine

Oamenii nu intra pe Facebook sa cumpere, ci sa se relaxeze. Unii rataciti mai si cumpara, dar rata de conversie e foarte mica

Bogdana Butnar: Din userii de internet din Romania 84% se uita pe YouTube, 41% se uita zilnic si chiar mai des pe YouTube. 

O afirmatie interesanta, de discutat: daca urasti reclamele de pe youtube, poate ca n-ar trebui sa lucrezi in marketing.

Parere mea e ca problema nu cred ca e in acceptarea reclamelor pe care alti marketeri le produc, ci modul in care ele invadeaza youtube-ul netargetat, cu o frecventa mare de afisare si neadaptate la mediul online. Asa cum spunea cineva din sala, e ca si cand reclamele alea enervante din TV s-au mutat pe youtube si apar inaintea oricarui video.

Parerea mea e ca exista oameni care stiu sa faca ad-uri pe youtube si exista indivizi ca cei de la tocmai.ro, care stiu doar sa invadeze si sa arunce cu banii in mediaplanul online. Ceea ce, pentru Google, ar  putea fi profitabil :)

Din totalul vanzarilor de bilete de autocar, 2% sunt cumparate online si 20% din biletele de avion sunt cumparate online, restul de 80% cumpara in offline, insa cu search online inainte. Cumparat in offline inseamna plata la agentii, transfer bancar sau ramburs.

Andreea Raicu si-a transformat blogul in revista online cu shop (haine, cosmetice) si articole recomandate pentru diverse tipuri de evenimente (prima intalnire, mireasa, nunta). Eu le-as fi transformat in filtre si as fi adaugat si “spaima baietilor”, “bluza de bamboo” si “bombonica trendy”, pentru a spori vanzarile si targetul.

Momentul de stand-up comedy, cu Cristian Dumitru. Slabut, glume clasice, fara sa fie puse in context cu specificul evenimentului. N-am inteles ce legatura au glumele cu frizeria de la Perla, braileni, BUG Mafia si ardeleni cu comertul online. A venit, a spus 2-3 glume (probabil vechi), a smuls 2-3 zambete, a plecat. Macar stiu sa-l evit cand il vad pe afise. Glumele lui expirate ma fac sa ma gandesc ca pana si eu as putea face stand-up comedy, cu ceva practica si timp liber pentru gandit si aranjat glumite.

Truismul si duma zilei vine de la o tanti de la panelul de fashion, citat aproximativ: cumparatorul online si cel offline sunt 90% cam la fel, doar ca cel online are nevoie de acces la internet si ceva cunostinte de lucrat pe calculator. Thank you, Sherlock. Oare asa o fi ?

Respect pana la infinit pentru membrii grupului Jazzapella, pentru ca pot crea muzica si momente ca aceasta:

Poze sunt aici, toti castigatorii sunt afisati pe site-ul GPEC, felicitarile mele pentru:

  • F64.ro – Magazinul online cu cea mai buna prezenta in social media
  • Carrefour Romania & METRO Romania – Incurajarea si dezvoltarea pietei romanesti de comert electronic
  • RCA-Ieftin.ro – Campania “Reduceri Below The Line” – concept original al unei campanii de promovare pentru un site de e-commerce
  • FloriDeLux.ro – Performanta in E-Commerce. Expansiune la nivel Global prin parteneriatul cu 1800-flowers.com. As adauga eu si pt florariadigitala
  • Paravion si TinaR pentru performantele de la categoriile Turism si Fashion

Citeste si asta

Ultimele zile de inscrieri Early Bird la GPeC SUMMIT 27-28 mai

M-am luat cu altele si am uitat sa scriu despre interneti. Am ratat doar vreo …

3 comentarii

  1. Ia-ti si tu un ecran mai mare si o sa dai numai 8,3874(9) km de scroll =))

Comentezi ?