Articol semnat de Alexandru Suciu, unul dintre castigatorii concursului de saptamana trecuta, care a acceptat sa scrie cateva cuvinte despre prima zi de Internet & Mobile World 2012.
Urmeaza (sper) un alt guest-post de la “Facebook Master Class for C level executives” sustinut de Weronika SobolakClient Partner – Global Marketing – FACEBOOK, la care nu am apucat sa ajung.
Cu Ray in vacanta si cu Auras aflat in imposibilitate fizica de a ajunge azi la Romexpo si de a face ceea ce stie el mai bine sa faca (si anume blogging si live blogging), placuta sarcina de a scrie despre prima zi de Internet World 2012 imi revine mie.
Sa ma prezint, rapid, Alexandru Suciu, ma inclin, iar acum sa trecem la treaba.
Datorita sublimului nostru sistem de transport in comun, am reusit sa plec cu o ora inainte de event de acasa si tot am reusit sa intarzii un sfert de ceas. Odata ajuns la intrare, am fost directionat catre pavilionul expozitional H6. Din pacate, datorita supra-aglomerarii specifice orei 10, aplicatia de validare a codurilor mergea cu sughituri, dar dupa aproximativ 5 minute de procese tip ‘trial and error’ am reusit sa imi printez badge-ul.
Cea mai mare mobilizare de solutii de business digitale si mobile contabilizeaza 68 de expozanti din domeniu, costumul e piesa vestimentara de baza (versus vesnicul casual Friday propus programatori), iar fetele din PR si marketing sunt si inteligente, nu numai frumoase.
IM World a fost impartit pe 3 scene, scena ‘vedeta’ Romtelecom&Cosmote (care a profitat de prezenta lui George Buhnici de la ‘iLike IT’ ca moderator la majoritatea panelurilor de discutii), scena IBM si scena Ericsson. Din varii motive, nu am apucat sa merg decat la primele 2 scene.
Am prins ultimele minute din prezentarea lui Angeli Beltran, care vorbea despre felul in care s-a schimbat in timp abordarea cu privire la managementul relatiei cu clientii. Ca sa intelegeti mai bine, va propun urmatoarele doua studii de caz video despre Volkswagen:
si
.
Dupa un moment informativ despre complexitatea solutiilor actuale oferite in portofoliul Romtelecom, sustinut de domnul Vasile Voicu, a urmat un panel despre marketingul multichannel in contextul fragmentarii clientilor, moderat de Marius Deak (Green Pixel).
Alex Cernatescu (Infinit Solutions) a vorbit primul vorbind despre felul in care clientul, din ce in ce mai exigent, mai experimentat si mai ‘mofturos’, sparge barierele clasice, evadand din paradigma deja cunoscuta, si ne-a impartasit viziunea lor TRAdigitala (termen patentat, imbinand metodele traditionale ATL, BTL, si PR cu digitalul-online).
A urmat Emanuel Clonda (Hippos) a abordat un subiect destul de spinos, template vs contemplative marketing, sau dupa propriile lui spuse, eating the right soup with the right fork (si nu cu folosind a fork). Merita spus ca sunt peste 14 retele sociale cu peste 100.000 de utilizatori. Ada Teslaru (BBDO) si Cristian Pantazi (Kaleidoscope Proximity) au vorbit despre felul in care au beneficiat “Despre oameni si melci“, “Eu cand vreau sa fluier, fluier” si “Marti, dupa Craciun” de mixul de marketing.
Dar cea mai tare, mai inspirationala, mai out of the box prezentare a a oferit-o Adrian Pavelescu(Outbox), al carui focus a fost pe prezentul QR code (aproape aflat in moarte clinica pe piata utilizatorilor de smartphone uri din Romania), precum si despre viitoarele posibilitati numite augumented reality.
Panelul SEO (Google Search Optimization) a fost foarte interesant si, in pofida faptului ca a fost foarte tehnic, a incitat publicul sa adreseze o ploaie de intrebari la final. George Buhnici a insistat despre SEO ca “fie il iubesti, fie il urasti”, dar prezentarea lui Cosmin Negrescu si studiile de caz prezentate au inclinat balanta in favoarea lui (cautati termenul SEO pe Google, e al 2-lea dupa kiwipedia).
La 14, dupa un catering bun, dar mancat in fuga mare, am mers la prezentarea cea mai asteptata a zilei de la scena IBM, si anume “How Facebook can hel you grow your business?”.
Prezentarea Weronikai Sobolak a fost despre noile tool-uri oferite de Facebook in ajutorul celor ce doresc sa vanda mai mult si mai bine si a discutat cateva studii de caz, dintre care cel mai mult mi-a placut implementarea de la Domino’s pizza.
Din pacate, panelul despre “The power of online and mobility tools for healthcare industry” a fost sub asteptari, in care doar Razvan Atimariti de la CISCO a reusit sa se ridice la inaltime asteptarilor, vorbindu-ne despre serviciile de telemedicina (inca o fata Morgana in momentul de fata in tara noastra, si dedicate cazurilor de urgenta). Scena IBM s-a animat din nou in cadrul “Legal aspects in online”.
Am militat pentru o mai veche problema a bloggerilor, inca nereglementata dpdv legal, si anume furtul de proprietate intelectuala de pe blog, folosit in anumite publicatii online, fara a cita sursa respectiva.
La final, sesiunea de Q&A s-a intins pe mai bine de jumatate de ora pe diverse probleme de jurisprudenta in IT, coplesindu-i pe cei 3 speakeri. Revenim maine cu forte proaspete!
Inchei prin a-i trimite inca o data sincere multumiri lui Auras.
Daca te intereseaza, iata ce s-a discutat la Sobolak http://www.sabina-cornovac.ro/index.php/imworld-2012-despre-facebook-cu-weronika-sobolak/ si live-blogging din a doua zi http://www.sabina-cornovac.ro/index.php/imworld-2012-day-2-live-blogging/
Multumesc, citesc acum