Home / Online / Live-blogging de la trainingul de publicitate online – ziua 2

Live-blogging de la trainingul de publicitate online – ziua 2

Astazi incepem cu “minisite – pentru campanii online reusite”

Ramaneti aproape :)

Ce este un minisite ?

Un site, care contine mai multe sectiuni, html sau flash, dedicat unei campanii in sine, unui produs din gama sau unui brand.

Tipuri de prezenta digitala

  • minisite (microsite)
  • blog
  • prezenta permanenta pe forum
  • webcast page
  • subdomeniu/pagina inchiriata
  • pagina de facebook
  • cont de twitter
  • online game
  • landing page de sine statator – combinat cu direct marketing

 

Obiective minisite

  • showroom virtual
  • creaza o experienta web a persoanleor din target cu brandul respectiv. Exemplu de minisite interactiv: Wrangler
  • aduna si gestioneaza o comunitate in jurul brandului

Avantaje

  • permite accesul utilizatorilor la informatii suplimentare, acre in mod normal nu au loc in bannere sau alte executii creative
  • poate fi promovat prin mai multe medii, chiar si offline, minisite-ul fiind de fapt pilonul central ala campaniei publicitare
  • are o permanenta in timp, ramane pe internet, chiar si dupa terminarea campaniei
  • poate inlocui cu succes alte mijloace de informare mai costisitoare (numar verde, call center, showroom)

Ce contine un minisite?

  • intro. Un exemplu foaaaarte tare de minisite problemplayground.com.
  • informatii suplimentare despre produse. Exemplu: Orasul Joe (JoeVille)
  • joc branduit. exemplu NewLancer. Click pe “the date”, stanga jos. Foaaaarte haios.
  • inca un exemplu, de la Toyota
  • modul de newsletter
  • formular de contact
  • formulare de recutare
  • materiale rich media
  • cupoane de tranzitie spre offline
  • video virale. Exemple: water slide, viral pentru Microsoft Project :)

Studii de caz

Recomandari
  • proiectati site-ul gandindu-va la target
  • folositi valorile brandului
  • acordati o mare importanta detaliilor tehnice
  • folositi mai multe medii pt propagarea url-ului
  • ganditi minisite-ul in asa fel incat sa evolueze, de la flight la flight puteti introduce noi module
  • folositi incentives

Beyond the banner

  • = publicitate online are nu foloseste bannere standard in formatele clasice
  • permite executii creative care ies din tiapre
  • exploateaza curiozitatea
  • pozitie in general insulara, permite un grad mare de racall
  • una din cele mai eficiente arme impotriva bannerblindness

Comportamentul e-consumatorului

  • cei mai mult consumatori cauta informatii pe internet despre un produs inanite de achizitionare
  • sesiunea de navigare incepe pe un motor de cautare
  • are cateva site-uri pe care le foloseste constant, sau prin bookmarks
  • e tentat sa nu acorde atentie bannerelor clasice

Formate uzuale de BTB

  • advertoriale
  • sectiuni sponsorizate
  • casete text personalizate
  • concursuri publicitate
  • newsletter si forum branding

Marketing viral

Avanteje:

  • expunerea mesajului la un numar de consumatori
  • costuri mici sau inexistente de transmitere
  • crearea unui curent favorabil de opinie asupra produsului
  • efecte pe termen lung printr-o durata lunga de viata a mesajului

Dezavantaje

  • imposibilitatea controlarii fenomenului
  • dificultatea/imposibilitatea masurarii
  • riscul propagarii reduse/punctul critic in propagare
  • imposibilitatea opririi campaniei

Cand “merge” un viral

  • cand produsul se adreseaza unui target tanar/activ
  • cand produsul este unul de masa
  • cand produsul are afinitate mare cu mediul de transmitere
  • cand prosudul are perisabilitate mica in timp

Elemente de strategie virala

  • mesaj care sa incite la propagare
  • medii de propagare gratuite
  • specularea unor motivatii si convingeri personale uzuale
  • crearea unui mecanis de referinta pentru reluarea buclei
  • controlul/masurarea propagarii (id-uri, beacon)

Revin pe blog cu exemple de top 10 virale saptamana viitoare :)

Campanii de publicitate cross-media

  • ilustreaza noua abordare de marketing  360 orientata spre consumator
  • impleteste toate canalele de comunicare cu care poste expune un mesaj catre target
  • angajeaza consumatorul intr-un quest, incurajandu-l sa raspandeasca mai departe mesajul
  • foloseste cele mai noi tehnologii
  • tine cont de comportamentul modificat al consumatorului si pliaza mixul de media in functie de acesta

O campanie de cross-media poate folosi:

  • videoclipuri pe youtube
  • campanie virala de emailing
  • newsletter personalizat pe site-uri de social networking
  • minisite de campanie cu “goodies”
  • platforme bluetooth
  • posturi pe forumuri de mare trafic
  • road block pe yahoo messenger cu banner care duce la minisite
  • suport media traditionala

4 categorii mari de segementare

  • abordarea demografica
  • abordarea psihografica
  • abordarea contextuala
  • abordarea predictiv comportamentala

The AudienceScience  Targeting Segments™

 

Segmente de consumatori online (cateva exemple)

  • academic minded (edu.ro, dexonline, onlinestudent.ro)
  • active gamer (computergames.ro, ejocuri.ro, miniclip.ro)
  • auto enthusiast (masini.ro, 4tunning, stiriauto.ro, auto.ro)
  • auto intenders (autovit.ro, masini.ro)
  • business decision market (zf.ro, hotnews.ro, linkedin.com)
  • career watcher (ejobs.ro, bestjobs.ro)
  • digital youth (softpedia, chip.ro, xtrempc.ro, onlinestudent.ro)
  • die hard sports fan (gsp.ro, prosport.ro, sport.ro, tolo.ro)
  • entertaiment buff (220.ro, trilulilu.ro, youtube.com)
  • entertainment buff (220.ro,trilulilu.ro, youtube.com)
  • entrepreneur (hotnews.ro, dailybusiness, twitter.com)
  • family chef (culinar, ro, gustos.ro, vinul.ro)
  • family planner (suntgravida.ro, mami.ro, miresici.ro, edu.ro)
  • gadget geek (price.ro, techcrunch.org, gizmondo.com, twitter.com)
  • health seeker (sfatulmedicului.ro, zerocalorii.ro, idieta.ro)
  • money minder (hotnews, zf.ro, capital.ro, agf.ro, indaco.ro)
  • motor sport fanatics (4tunning.ro, urbanriders.ro)
  • movie goer (cinemagia, sapteseri, metropotam, imdb.com)
  • music enthusiast (e-ok.ro, muzica9.ro, radio21, kissfm, vibe.fm, last.fm)
  • news followers (hotnews.ro, evz.ro, gandul.info)
  • outdoor sportsman (pescuitul.ro, forum.club4x4.ro, xtrem.ro)
  • photobug (badorgood, alpinet.org, fotomagazin.ro, chip.ro)
  • real estate intender (imobiliare, imopedia, 1001case.ro, sectiunea de imobiliare a softpedia)
  • recreation sports fan (alpinet.org, carpati.org)
  • retail warrior (okazii.ro, aukro.ro, ebay.com)
  • style maven (cosmopolitan, stilleto.ro)
  • technology maven (cnn.com/money, iqads.ro)
  • traveler (infoturism.ro, forumuri, desprecopii, CG)
  • trendy homemaker (avantaje.ro, decostyle.ro, igloo)

Citeste si asta

#Admir X 3

Hastagul zilei pe twitter, initiat de Makavelis. O idee foarte buna, doar ca a fost …