Astazi incepem cu “minisite – pentru campanii online reusite”
Ramaneti aproape :)
Ce este un minisite ?
Un site, care contine mai multe sectiuni, html sau flash, dedicat unei campanii in sine, unui produs din gama sau unui brand.
Tipuri de prezenta digitala
- minisite (microsite)
- blog
- prezenta permanenta pe forum
- webcast page
- subdomeniu/pagina inchiriata
- pagina de facebook
- cont de twitter
- online game
- landing page de sine statator – combinat cu direct marketing
Obiective minisite
- showroom virtual
- creaza o experienta web a persoanleor din target cu brandul respectiv. Exemplu de minisite interactiv: Wrangler
- aduna si gestioneaza o comunitate in jurul brandului
Avantaje
- permite accesul utilizatorilor la informatii suplimentare, acre in mod normal nu au loc in bannere sau alte executii creative
- poate fi promovat prin mai multe medii, chiar si offline, minisite-ul fiind de fapt pilonul central ala campaniei publicitare
- are o permanenta in timp, ramane pe internet, chiar si dupa terminarea campaniei
- poate inlocui cu succes alte mijloace de informare mai costisitoare (numar verde, call center, showroom)
Ce contine un minisite?
- intro. Un exemplu foaaaarte tare de minisite problemplayground.com.
- informatii suplimentare despre produse. Exemplu: Orasul Joe (JoeVille)
- joc branduit. exemplu NewLancer. Click pe “the date”, stanga jos. Foaaaarte haios.
- inca un exemplu, de la Toyota
- modul de newsletter
- formular de contact
- formulare de recutare
- materiale rich media
- cupoane de tranzitie spre offline
- video virale. Exemple: water slide, viral pentru Microsoft Project :)
Studii de caz
- noroccujoe.ro
- noullancer.ro
- suntbarbat.ro
- H&M Fashion Studio
- Magazinul online Hema
- Incredible India. Si un pdf de 136 de pagini despre rebrandingul de tara al Indiei
- proiectati site-ul gandindu-va la target
- folositi valorile brandului
- acordati o mare importanta detaliilor tehnice
- folositi mai multe medii pt propagarea url-ului
- ganditi minisite-ul in asa fel incat sa evolueze, de la flight la flight puteti introduce noi module
- folositi incentives
Beyond the banner
- = publicitate online are nu foloseste bannere standard in formatele clasice
- permite executii creative care ies din tiapre
- exploateaza curiozitatea
- pozitie in general insulara, permite un grad mare de racall
- una din cele mai eficiente arme impotriva bannerblindness
Comportamentul e-consumatorului
- cei mai mult consumatori cauta informatii pe internet despre un produs inanite de achizitionare
- sesiunea de navigare incepe pe un motor de cautare
- are cateva site-uri pe care le foloseste constant, sau prin bookmarks
- e tentat sa nu acorde atentie bannerelor clasice
Formate uzuale de BTB
- advertoriale
- sectiuni sponsorizate
- casete text personalizate
- concursuri publicitate
- newsletter si forum branding
Marketing viral
Avanteje:
- expunerea mesajului la un numar de consumatori
- costuri mici sau inexistente de transmitere
- crearea unui curent favorabil de opinie asupra produsului
- efecte pe termen lung printr-o durata lunga de viata a mesajului
Dezavantaje
- imposibilitatea controlarii fenomenului
- dificultatea/imposibilitatea masurarii
- riscul propagarii reduse/punctul critic in propagare
- imposibilitatea opririi campaniei
Cand “merge” un viral
- cand produsul se adreseaza unui target tanar/activ
- cand produsul este unul de masa
- cand produsul are afinitate mare cu mediul de transmitere
- cand prosudul are perisabilitate mica in timp
Elemente de strategie virala
- mesaj care sa incite la propagare
- medii de propagare gratuite
- specularea unor motivatii si convingeri personale uzuale
- crearea unui mecanis de referinta pentru reluarea buclei
- controlul/masurarea propagarii (id-uri, beacon)
Revin pe blog cu exemple de top 10 virale saptamana viitoare :)
Campanii de publicitate cross-media
- ilustreaza noua abordare de marketing 360 orientata spre consumator
- impleteste toate canalele de comunicare cu care poste expune un mesaj catre target
- angajeaza consumatorul intr-un quest, incurajandu-l sa raspandeasca mai departe mesajul
- foloseste cele mai noi tehnologii
- tine cont de comportamentul modificat al consumatorului si pliaza mixul de media in functie de acesta
O campanie de cross-media poate folosi:
- videoclipuri pe youtube
- campanie virala de emailing
- newsletter personalizat pe site-uri de social networking
- minisite de campanie cu “goodies”
- platforme bluetooth
- posturi pe forumuri de mare trafic
- road block pe yahoo messenger cu banner care duce la minisite
- suport media traditionala
4 categorii mari de segementare
- abordarea demografica
- abordarea psihografica
- abordarea contextuala
- abordarea predictiv comportamentala
The AudienceScience Targeting Segments™
Segmente de consumatori online (cateva exemple)
- academic minded (edu.ro, dexonline, onlinestudent.ro)
- active gamer (computergames.ro, ejocuri.ro, miniclip.ro)
- auto enthusiast (masini.ro, 4tunning, stiriauto.ro, auto.ro)
- auto intenders (autovit.ro, masini.ro)
- business decision market (zf.ro, hotnews.ro, linkedin.com)
- career watcher (ejobs.ro, bestjobs.ro)
- digital youth (softpedia, chip.ro, xtrempc.ro, onlinestudent.ro)
- die hard sports fan (gsp.ro, prosport.ro, sport.ro, tolo.ro)
- entertaiment buff (220.ro, trilulilu.ro, youtube.com)
- entertainment buff (220.ro,trilulilu.ro, youtube.com)
- entrepreneur (hotnews.ro, dailybusiness, twitter.com)
- family chef (culinar, ro, gustos.ro, vinul.ro)
- family planner (suntgravida.ro, mami.ro, miresici.ro, edu.ro)
- gadget geek (price.ro, techcrunch.org, gizmondo.com, twitter.com)
- health seeker (sfatulmedicului.ro, zerocalorii.ro, idieta.ro)
- money minder (hotnews, zf.ro, capital.ro, agf.ro, indaco.ro)
- motor sport fanatics (4tunning.ro, urbanriders.ro)
- movie goer (cinemagia, sapteseri, metropotam, imdb.com)
- music enthusiast (e-ok.ro, muzica9.ro, radio21, kissfm, vibe.fm, last.fm)
- news followers (hotnews.ro, evz.ro, gandul.info)
- outdoor sportsman (pescuitul.ro, forum.club4x4.ro, xtrem.ro)
- photobug (badorgood, alpinet.org, fotomagazin.ro, chip.ro)
- real estate intender (imobiliare, imopedia, 1001case.ro, sectiunea de imobiliare a softpedia)
- recreation sports fan (alpinet.org, carpati.org)
- retail warrior (okazii.ro, aukro.ro, ebay.com)
- style maven (cosmopolitan, stilleto.ro)
- technology maven (cnn.com/money, iqads.ro)
- traveler (infoturism.ro, forumuri, desprecopii, CG)
- trendy homemaker (avantaje.ro, decostyle.ro, igloo)
1 comentariu
Link-uri Blogule, probleme ma? | Aurasmihai.ro Online is fun