Home / Online / Live-blogging de la trainingul de publicitate online – ziua 1

Live-blogging de la trainingul de publicitate online – ziua 1

Am ajuns la cursul lui Doru, sunt numai ochi, urechi si degete pe tastatura. Stati cu degetul pe F5 pentru update-uri la articol si din cand in cand pe #publicitateonline

Azi vreau sa fac multe afisari si time on site :D

Incepem cu extemporal. Printre intrebari, ce campanii online v-au placut si ce campanii nu v-au placut ? in 2010!

Cel mai bun raspuns primeste o bere/cafea/suc de la mine. Inscrieri in comentarii :)

Peste 65% din audienta site-urilor premium e in intervalul de varsta 25-55 ani
Publicitatea online a ajuns de la 100.000 euro in 2001 la 20 milioane euro in 2010

Avantajele publicitatii online

  • calitatea audientei
  • targeting eficient
  • expunerea mesajelor in momente in care audienta nu este expusa la alte medii. Prime time pt internet 08-11 si 16-18.
  • cost rezonabil pe mia de expuneri, cu posibilitatea controlarii frecventei
  • rapiditatea implementarii comparativ cu media traditionala
  • interactivitatea cu consumatorul
  • posibilitatea masurarii precise a interactivitatii
  • grad mare de control

Aproape jumatate din populatia Romaniei are acces la internet

Bugete vehiculate pe online (milioane euro)

  • 2007  -12 mil
  • 2008 – 19 mil
  • 2009 – 15 mil
  • 2010 – 21 mil
  • 2011 -> 22 -23 mil

Bugete neincluse

  • banii cheltuiti in retele contextuale tip google ads
  • servicii online/classifieds tip ejobs, pagini aurii
  • long-tail

Peste 1500 de site-uri incluse in aprox 30 retele de publicitate, un inventory de peste 60 de milioane utilizatori lunar, 30 miliarde de bannere

Principalele categorii de advertiseri pe internet: telecom, banking/finance, auto si IT

Rata normala de bounce e de 40-50%

Termeni de publicitate online: vizitator unic, landing page, impresii, Click through rate (CTR), adserver, island position, skyscrapper, frequency, CPM, inventory, house ads, banner burnout, bannerblindness,average time spent, bounce rate. Mai multi termeni la adglossary.com

Primul banner din lume:

Google Adwords apare in 2000. Google Ads in 2001.

Acum 10 ani erau oameni care cereau bani sa caute chestii pe net. Culmea, unii chiar le dadeau bani :))

Evolutia bannerelor

1994 – format gif – maxim 10 kb

1996 – primele bannere animate 10-15 kb

1996 –  primele trick bannere

1998 – primele bannere in flash

2000- rich media banners (video ads)

2004 – primele bannere interactive

2005 – video bannerele si intertitialele incep sa mute bugete TV

Exemplu de video-banner interactiv pt ansamblu rezidential Doamna Ghica. Contorizare pe actiuni si call-to-action-uri. Buton de contact mereu prezent. Au vandut 25 de apartamente. 500.000 de afisari :)

Link direct catre bannerul Lipton de mai jos, in caz ca nu se incarca

2008- beyond the banner

Banner Blindness – cum luptam cu el

  • bannere animate
  • bannere automate (rollover/overlayer)
  • mai multe formate pe pagina
  • banner insular (stau langa text)
  • exit banners
  • surround sessions
  • controlul frecventei
  • banner foileton
  • polite banners

Site/agregator de bannere misto: bannerblog

Parametri media online versus media traditionala

CPM (cost per mia de afisari)          –  ratecard

Frecquency                                             –   OTS

Unique visitors                                      – net reach

Cost per thousand                                – CPT

CTR                                                             – nu are

UCTR                                                          – nu are

UUCTR (unique click through rate/unique user) – nu are

Cost = frecquency * unique users x (CPM/1000)

Pasii realizarii unui mediaplan

  • selectarea tipului de campanie
  • selectarea formatelor publicitare folosite
  • definirea target-grupului
  • definirea perioadei de campanie
  • selectarea site-urilor ce for fi folosite in functie de target
  • alocarea afisarilor pe fiecare site in parte
  • optimizarea mediaplanului prin targetari suplimentare
  • optimizarea campaniei prin pretestare si/sau “as-we-go”

Un banner leaderboard poate obtine rezultate mai bune daca e pozitionat sub header/logo site.

Mix de formate. Cel putin 3 formate, 3 mesaje, 3 culori.

Tipuri de targetare

  • geo-demografica
  • orara
  • pe zile
  • browsere
  • tracing cookie
  • sectiuni/homepage

Optiuni mai putin cunoscute ale unui adserver

  • happy user
  • tracing cooki
  • cookie neabling/disabling
  • automatic screenshot
  • autoamatic best ctr banner ratio

Google Adwords – parametri de cost

  • cuvinte cheie folosite
  • regasirea cuvintelor cheie in mesajele de tip text
  • url-ul destinatie
  • experienta plannerului !
  • vechimea campaniei
  • ingustimea nisei vizate prin cuvintele cheie alese
  • broad match, exact match, etc

 

 

Citeste si asta

#Admir X 3

Hastagul zilei pe twitter, initiat de Makavelis. O idee foarte buna, doar ca a fost …

10 comentarii

  1. nu sunt de acord cu prime timeul :D

    nu e 8-11 tocmai pentru ca nu toata lumea se trezeste la 7-8. Multi se trezesc dupa 8 si la 9 abia ajung la birou. deci ar fi cam 9-12 zic.

    iar seara pe timp de vara 16-18 e fix intervalul in care incepe lumea sa plece de la munca. deci iarasi nu e prime time :D

  2. E prima data cand aud orele astea. Eu peste tot am auzit 8:10, 18-20. Si sincer mie mi se confirma pe toate paginile de care ma ocup.

  3. Doru a zis doar despre acele variable de cost pentru o campanie Adwords sau atat ai apucat sa notezi ? :)

Comentezi ?