Home / Evenimente / E greu sa fii pirat modern in vremurile noastre

E greu sa fii pirat modern in vremurile noastre

Aceasta este concluzia la care am ajuns in urma a doar 2-3 ore de stat pe mare cu un velier de dimensiuni medii, ancorat in portul de la Limanu, la Life Harbour, acolo unde isi lasa bogatii si pasionatii de sailing masinile de teren, ca sa-si masoare milele pe mare. 

Motivul plimbarii: cei de la CineForum si agentia RAN Events au facut iar echipa pentru un eveniment special de lansare a filmului Piraţii din Caraibe: Răzbunarea lui Salazar”, iar pentru asta au inchiriat 3 veliere, ca vedem cu ochii nostri cat de grea e viata pe mare. 

E greu. 

In primul rand, trebuie sa te obisnuiesti cu imaginea asta, de pe mal. Apa e atat de curata incat vezi meduze, fara sa ai halucinatii.

Dupa ce-ti trece mirarea si-ti gasesti barca ancorata, incep problemele de secol 21: afli ca velierul n-are nici priza normala, nici porturi USB, asa ca adio selfie sau live-uri din barca, daca n-ai baterie externa. 

Alta problema:prea multi termeni derutanti! N-am fost eu foarte atent la prezentarea fiecarui element, dar sa-i zici unei componente de pe un vas “focul” e ca si cand ai vorbi de funie in casa spanzuratului.

Mai ales ca am facut research si se pare ca sunt vreo 4 tipuri de foc, conform wikipedia. “Jib” ce avea ? 

  • focul săgeții (în engleză flying-jib), 
  • focul mare (în engleză outer-jib),
  • focul mic (în engleză inner-jib),
  • trinchetinul (în engleză fore-topmast-stay-sail)

Bun, pornesti pe mare, si…ca orice pirat, vrei sa stii cat de mare e velierul si daca o sa poti dormi linistit la noapte, daca e nevoie sa ancorezi in larg. N-ai cu cine, n-ai nici unde, ca e plin de galagiosi si fane Celine Dion. Dovada, mai jos:

URL video, in caz ca nu merge embed. 

Am vazut camere de camin mai mari in Regie.

Acum il inteleg pe saracu’ Jack Sparrow, de ce era obsedat sa se intoarca pe Black Pearl si nu pe orice alt vas, poate mai mic si mai greu de gasit de catre dusmanii spanioli, englezi sau zombie: pe corabia aia avea loc unde sa se intinda! 

Alte lucruri de avut in vedere inainte sa te arunci intr-o joaca de-a mini piratii de velier:

  • mersul piticului e cel mai bun mers atunci cand bate vantul tare. Daca ai noroc, nu te ia pe sus, te rostologeste
  • daca te-ai plans vreodata ca gropile din bucuresti te zgaltaie prea tare cand esti intr-o masina, sa vezi cum e cand prinzi  niste valuri ceva mai mari. Roller coaster cu stropi!
  • orice capitan are la el macar o sticla de rom sau vin, dar doar cei mai insistenti reusesc sa-l convinga sa o desfaca
  • desi se inclina destul de mult, velierele sunt foarte greu de rasturnat. Asta a sunat mai degraba a provocare decat a asigurare. 
  • chiar daca tehnologia a inlocuit sclavii care vasleau la rame cu motoarele diesel, cineva trebuie sa mai traga sforile, in interes de grup.

La final, uite o poza cu mine intr-o postura de siren, facand reclama la Branch (multumesc pentru outfit, e o colectie limitata de hanorace gri), in timp ce ma rugam si numaram milele si minutele pana la mal. 

Sau, mai bine, trailerul “Piraţii din Caraibe: Răzbunarea lui Salazar”, care va avea premiera pe 26 mai, in toate CinemaCity-urile din tara, in format IMAX, 3D, 4D, pe ecrane mari, dar mai ales pe vele. 

Citeste si asta

Piratii din Caraibe au intrat la apa

Am fost aseara la avampremiera episodului numarul 4 din seria Piratii din Caraibe, “Pe ape …

Comentezi ?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.