Home / Online / Cateva randuri despre publicitatea programatica

Cateva randuri despre publicitatea programatica

Pentru ca m-am tot intersectat cu termenul asta si am auzit de “programatic ad buying” (sau “publicitate programatica”) de vreo 4-5 ori in ultima luna, mi-am zis ca ar fi bine sa strang toate resursele intr-un singur loc.

Avem asa:

O definitie via digiday, mai jos. Ceva mai detaliat, pe marketingland. 

What is programmatic ad buying?
“Programmatic” ad buying typically refers to the use of software to purchase digital advertising, as opposed to the traditional process that involves RFPs, human negotiations and manual insertion orders. It’s using machines to buy ads, basically.

Why does programmatic advertising matter?
Efficiency. Before programmatic ad buying, digital ads were bought and sold by human ad buyers and salespeople, who can be expensive and unreliable. Programmatic advertising technology promises to make the ad buying system more efficient, and therefore cheaper, by removing humans from the process wherever possible. Humans get sick, need to sleep and come to work hungover. Machines do not.

Anuntarea parteneriatului dintre Criteo (una din cele mai mari platforme performance marketing) si Gemini Solutions (o mare companie romaneasca de outsourcing si consultanta software), ceea ce deschide accesul catre zone de bannere “inteligente”, care pot servi reclame mai relevante, pe baza a big data, cookies si istorice de navigare. Faptul ca o companie romaneasca e principalul contributor la dezvoltarea Criteo ar trebui sa fie un motiv de mandrie si (mai multa) lauda pentru IT-ul din Romania.

Un comunicat de presa in care se anunta ca volumul cumparaturilor programatice de spații publicitare în online “a reprezentat în anul trecut aproximativ 53% din bugetul investit în publicitatea online bazată pe afişare și în 2016 va ajunge la o cotă de piață de 60%, conform studiului „Programmatic Marketing Forecasts“, realizat de ZenithOptimedia”. Banuiesc ca in aceste bugete intra si estimarile bugetelor de Adwords si Facebook ads.

Un video interviu cu Catalin Tenita de la Zelist, despre tendinte in online pe 2016, programatic buying, content livrat de platforme internationale si lucruri specifice pietei locale

Cat despre programatic buying si online advertising la romani, o sa mai vorbim din nou, peste vreo 2-3 ani, cand veniturile din bannere aruncate si incalecate pe site-urile mari vor mult prea mici, cand adsense-ul trantit prin articole va deveni si mai irelevant, cand se va renunta la retargeting facut dupa ureche si cand se va apela la platforme mai complexe, cross websites & multiple cookies, care pot targeta dupa criterii si profile personalizabile.

PS: daca tot e un articol serios, azi ma joc cu AMP de la Google si Instant Articles de la Facebook.

Citeste si asta

Un emoji este cuvantul anului 2015

            Asta e “the Oxford Dictionaries Word of the Year”, …

Comentezi ?