Home / Online / Lokomoka: teapa sau idee inedita de promovare online ?

Lokomoka: teapa sau idee inedita de promovare online ?

Am dat recent peste un site-ul de “mokangeli”, pe nume lokomoka(.com), la granita dintre o idee geniala sau o mizerie profitoare, care face bani de pe urma credulilor cu acces la net si a mocangiilor cu cont de Facebook.

Cum functioneaza? Destul de simplu. 

Site-ul are mai multe produse pe prima pagina, care se deruleaza intr-un slider.

Fiecare produs doua butoane:

  • un buton pentru cumparaturi, care e de fapt, redirect catre site-uri (in cazul asta elefant.ro) aflate in retele de marketing afiliat (in cazul asta 2parale). Cine vrea sa cumpere, poate sa cumpere direct de pe elefant.ro, iar comisionul se duce catre cei care detin lokomoka.com
  • un buton de “ia-l moka”, un redirect catre o pagina care te indeamna sa te inscrii intr-o tragere la sorti, in urma careia poti castiga produsul dorit, dar doar daca dai share link-ului pe Facebook. Momentul tragerii la sorti se activeaza doar daca s-a atins un numar de share-uri. De exemplu, 100, in cazul produsul de mai jos.

lokomoka mecanism

 

Ce mi se pare in acelasi timp si genial si diabolic este modul in care functioneaza acest site: pe de o parte promite ca-ti da un produs gratis, daca faci share pe facebook, catre prietenii tai, pe de alta parte, face bani din comisioanele produselor promovate de tine, catre prietenii tai.

Am mai vazut variatii pe tema asta, procente din cumparaturile realizate de prietenii tai de facebook, daca cumpara prin link generat pentru tine, dar site-ul asta se duce si mai departe.

Date, dileme si intrebari:

  • Daca elefant.ro are comision de 1ron/vanzare iar atingerea pragului de 100 share-uri inseamna ca site-ul trebuie sa dea un produs de 170 lei, care ar putea fi vanzarile generate de 100 de share-uri ? Dar in cazul unui telefon Nokia de 409lei, cu target de 8 share-uri ? Alte exemple sunt mai jos.
  • Mizeaza site-ul asta prea mult/exclusiv  pe traficul adus de facebook de prietenii romanilor mocangii? (Au si pagina de Pinterest, dar banuiesc ca traficul adus de acolo e neglijabil)
  • Cat trafic si bani pot genera cateva zeci/sute de romani disperati dupa chestii gratis, cu cont de Facebook  ?
  • Cati concursomani sunt in Romania? Raspuns: fara numar.
  • Ce naiba cauta logo-ul PRO FM pe site ?
  • Site-ul e gazduit pe serverele PUKKA.ro, o agentie decenta de digital, cu cativa clienti mari. E proiect al agentiei sau proiect personal, al vreunui angajat care are parola de cpPanel ?
  • A castigat pana acum, cineva, ceva, de pe site-ul asta ? Pe pagina de Facebook sunt doar mesaje de produs, nu si castigatori (site-ul are doar 3 luni, dar indeajuns de mult incat sa straga cateva share-uri.
  • Incarca limitarea asta de numar de share-uri regulile de concursuri organizate pe/prin Facebook ? Eu as zice ca da, le incalca, share-uri se fac prin intermediul unei aplicatii
  • E asta un nou tip de teapa online, mult mai organizata decat fabricadediscounturi (care are alt mecanism de furat), care se bazeaza pe obsesia romanilor pentru preturi mici, discounturi si mai ales, lucruri gratis ?

 

 

Citeste si asta

2 mizerii de prin sectorul 3, regatul lui Negoita

Observate azi de dimineata, intr-o scurta plimbare pana la Policlinica Titan. Prima mizerie, o inventie …

Comentezi ?