Acum aproape 2 ani, cei de la Facebook au facut un experiment foarte interesant, care a fost dezvaluit abia acum cateva zile: un A/B test la nivel de peste 700.000 de useri alesi in mod aleator, care au primit pe timeline-ul principal, tot felul de stiri negative sau pozitive, in functie de “categoria” in care au fost plasati.
Rezultatul ?
The researchers found that moods were contagious. The people who saw more positive posts responded by writing more positive posts. Similarly, seeing more negative content prompted the viewers to be more negative in their own posts. via NY Times.
Altfel spus (pentru cei care au facut engleza la seral), cei care au vazut statusuri negative au reactionat la atacul emotional prin postarea de mesaje negative/pesimiste, iar cei care au vazut zambilici si unicorni au scris numai statusuri din categoria #100happydays.
Ce e dubios si inspaimantator la experimentul asta?
Ca cei care au “participat” la experiment nu si-au dat acordul sa fie inclusi in acest A/B testing, dar se pare ca Facebook e acoperit din punct de vedere legal, prin termenii si conditiile initiale, pe care orice user trebuie sa le accepte. Legal, but not cool.
Rezultatul. Un lucru e sa ai acces la date personale, altceva e sa te folosesti de ele pentru a schimba, intr-un mod parsiv si constient, emotiile pe care le pot avea, aproape la comanda, pavlovian, utilizatorii serviciului tau.
Urmarile experimentului. Daca cei care au primit stiri pozitive risca doar sa alunece de pe unicornul din balonul de sapun, ma intreb daca vreunul din cei 350.000 cu staturile negative a fost afectat atat de mult incat sa se ajunga la sinucideri, depresii grave sau internari in spitale de boli mentale.
Numarul de stiri negative de la TV (sa punem si articolele negative, atacurile si frustrarile de pe bloguri?) si gradul de fericire al romanilor. O fi vreo legatura intre tipul de stiri/articole livrate in prime time si faptul ca Romania era in 2013 cea mai nefericita tara din UE ?
Cum era vorba aia: esti ceea ce citesti?