Home / Online / Marian Dumitru fura sau nu articole ?

Marian Dumitru fura sau nu articole ?

E o mica furtuna si discutie printr-o parte a blogosferei, care il acuza pe un anume Marian Dumitru,  (nu-l cunosc, nu-l citesc, nu am interactionat), autoproclamat Social Media Trainer,  ca are un obicei cam prost: sa fure articole, de la altii.

Niste oameni rai, care au chef de scandal, in blogosfera asta imaculata. Surprins de acuzatiile tot mai dese la adresa bietului Marian, m-am decis sa analizez blogul acestuia, intr-o incercare de a-l reabilita si de a arata ca este doar o campanie impotriva bloggerilor cu chelie si urechi mari.

Onorati oaspeti, dragi cititori ai blogului, stimate domnite, sa incepem pleodoaria:

Prima proba, in acuzarea lui Marian Dumitru: avem o bloggerita, Anca Balaban, care a scris acum vreo 10 luni, un articol destul de cuminte, intitula “Cum sa devii Social Media Manager in 7 zile“. Pe 25 noiembrie, Marian, impresionat de ideile fantastice gasite acolo, decide ca e momentul sa readuca subiectul in atentia marelui public internaut, asa ca preia articolul, integral, fara a schimba verbele de la feminin la masculin.

Iata prima dovada ca Marian Dumitru nu fura, ci reimprospateaza unele articole. Anca Balaban ar trebui sa ii fie recunoscatoare, pentru ca cineva de statura lui Marian a decis ca textul ei poate fi preluat, fara sursa, pe blogul lui!

Captura-Marian-Dumitru-fura-articole

Sursa foto: Sabina Cornovac, cea care a facut ceva mai multe “sapaturi” legate de acest articol.

Iata un printscreen cu o discutie dintre Marian si cineva care ii atrage atentia asupra presupusului furt de articol. 

Iata si explicatia acestei confuzii, intre termenii “preluat” si “copiat”: Marian era constipat!

Na ca am facut si rima.

Ca un adevarat discipol al primului copylot al tarii, domnul Mickey Mouse Ponta, Marian Dumitru adopta o tactica non-agresiva: sterge articolul cu pricina, refuza sa ofere explicatii, dar se lauda cu traficul generat de aceasta inofensiva tactica de content marketing refreshness.

Invidiosilor, cati ati mai avut 4700 de afisari, in doua zile, cu un articol furat preluat ?

Acuzatiile au continuat la adresa eroului nostru: ba ca a copiat un design de newsletter de la Marketing 20, ba un articol despre Marea Unire de la Alba-Iulia, ba chiar si un cover-photo de la ASER, asociatie studenteasca – (versus al lui)! 

Pai ce, nu mai are voie omul sa se inspire ? Are cineva exclusivitate pe articole cu unirea sau pe o lista de articole dintr-un newsletter ? Traim intr-o tara libera, iar internetul este libertate!

Sa trecem mai departe, cu o analiza pe text, cu ajutorul prietenului nostru, al tuturor, marele Google!

Prima pagina de blog, 7 articole. Primul articol, “Ce implica activitatea de Social Media”, publicat chiar ieri, dovada ca Marian Dumitru are un blog la zi. Cautam pe google dupa prima fraza, toate link-urile duc la el. Deci putem presupune ca e articol original, nu ?

Al doilea articol, “Black Friday – ignorate de campanii”, scris pe 1 decembrie, dovada ca Marian Dumitru scrie zilnic, ca un adevarat blogger profesionist. La o cautare pe google, am gasit o mare minciuna si un artificiu tehnic: cei de la un site obscur, semneletimpului.ro, au copiat articolul lui Marian si i-au schimbat data, punandu-l cu o zi inainte. Cata nesimtire!

marian dumitru

Al treilea articol, “Hai să dăm mână cu mână toate siturile/blogurile în română!”, publicat in data de 30 noiembrie, in categoriile “agenda mea” si “live”. La o cautare pe google dupa prima fraza, gasim doar link-ul postat prin grupuri si pagini de Google + si Facebook, dovada ca agenda lui Marian Dumitru este una actuala si de interes national. La o cautare dupa a doua fraza, aflam cu stupoare ca o anumita Cecilia Grabriela a scris ceva asemanator in 2011! Pe blogspot, platforma de bloggging a Google. Iata ca nu numai wordpress-ul, dar si Blogspotul permite editarea si modificarea articolelor noi, cu data in trecut!

La o cautare dupa a treia fraza, aflam ca insasi Wikipedia si-a actualizat informatiile de pe site, pentru a se alinia cu blogul lui Marian. La fel au facut si site-urile primariei din Sebis, avocatnet, si altii care nu merita a fi mentionati, alaturi de blogul lui Marian Dumitru.

Articolul nr 4, cu un titlu lung si cu “call-to-action”: “Afla totul despre tendintele in media, mobile si advertising la Future of Media”. La o cautare pe google, putem afla ca celor de la Evensys le-a placut atat de mult textul, incat l-au trecut si pe site-ul conferintei. Din fericire, Andreea Mielu de la Evensys nu i-a copiat si extra info-ul, sectiune unde, din nou surprinzator, Marian da sursa celor 8 statistici. Iata ca, atunci cand vrea, Marian Dumitru poate da sursa! Doar daca vrea!

Articolul nr 5 si primul guest-post, de Madalina Rotaru: “Pentru femeile care au împlinit 40 de ani”, dovada ca Marian are o audienta matura si public feminin, cu experienta de viata. La cautarea pe google dupa prima fraza, aflam ca si Adevarul.ro se inspira din textele lui Marian, cu un articol scris in 2011. Cum articolul de pe adevarul este reprodus doar partial, putem sa-l absolvim pe Marian de rea vointa sau plagiat, dar sa presupunem ca Madalina Rotaru este adevarata autoare a articolului initial, din care a folosit cateva fraze, pentru un advertorial chinuit, la o crema antirid.

Si asta pentru ca barbatii adevarati nu scriu despre creme! Nici macar pentru SEO!

Articolul nr 6, o tema de interes international, dovada ca Marian se pricepe si la politica externa: “Guvernul Chinei, ca si cel al Romaniei, au o perspectiva diferita fata de ceea ce vor cetatenii lor”. Fiind publicat in categoria “Corporate Social Responsibility”, putem deduce ca este si un personaj care crede in faptele bune si CSR. La o cautare pe Google dupa prima, a doua, ba chiar si a treia fraza, gasim link-uri doar catre blogul lui, dovada ca Marian chiar scrie articole 100% originale!

Al doilea din 6. Asta, sau comunicatul de presa e in format flash.  Sau a invatat sa rescrie.

Articolul nr 7, din categoria “advertoriale”, dovada ca Marian face si bani cu blogul lui si semnalizeaza articolele in mod vizibil, cu tag/categorie speciala.  “În funcţie de spaţiu, de preferinţe” este un articol original, zice google. 

Scorul este de 3 la 7, continuam pana la bingo zece.

Numarul 8 este un articol despre prezenta la o conferinta, ar fi culmea sa-l acuzam ca a copiat si aici. Sunt doar cateva paragrafe preluate, introducerea si finalul sunt productie proprie.

Articolul numarul 9 (ONG-urile cer Chinei să finanțeze dezvoltare durabilă, nu cărbune și energie nucleară) este un nou articol despre guvernul Chinei, dovada ca Marian chiar este pasionat de aceasta regiune. Atat de pasionat incat Google zice ca articolul a fost preluat si pe site-ul oficial al GreenPace, in sectiunea “parerea expertului comunicate de presa”.

Iata dovada ca Marian Dumitru stie sa scrie si comunicate de presa, pe care le publica a doua zi, si pe blogul sau, pentru a fi sigur ca mesajul ajunge la toti cei 24 de milioane de cititori ai sai. De data asta, in marinimia lui, a dat si link catre site-ul ecologistilor. Sa ziceti mersi, ba!

Ultimul articol (deja am obosit, omul asta scrie in fiecare zi!), este intitulat “Social Media Tendințe de marketing pentru 2014” si este doar o varianta imbunatatita a celui de pe 6plus.ro, aparut in septembrie 2013. Diferenta o face o prezentare de pe Slideshare.

Iata ce inseamna valoare adaugata si amprenta personala!

Bonus: articolul numarul 11 este “Dezvolti Pagina De Brand Pe Google+” este un remake  (cu tot cu poza, dar link-uri interne catre Marian) al articolului de pe mintmetrics.ro, “Cum Iti Dezvolti Pagina De Brand Pe Google+“, aparut in mai 2013.

Va las voua placerea de a descoperi si alte articole pentru care Marian Dumitru ar putea fi invinuit de furt de continut, eu am facut destul.

Nu uitati, Marian Dumitru nu fura articole, le improspateaza. Le readuce la lumina. El stie ce vei scrie maine, pentru ca va scrie acelasi lucru poimaine.

Inchei aceasta pledoarie in favoarea Social Media Trainer & Consultant Bloggerului pasionat de Inbound Marketing Marian Dumitru, spunand doar atat: are snow.js pe blog!

PS1: paginile 1 si 2 din blog, in format pdf, pentru arhiva personala

PS2: nu m-am distrat asa de tare de cand am facut recenzia cartii lui Horea Badau, “Tehnici de comunicare in social media

PS3: pentru cititorii lui Marian si alti cativa ametiti cu IQ mic, aceasta “pledoarie” e un pamflet. In caz ca nu v-ati dat seama.

definitia ironiei

Citeste si asta

2 mizerii de prin sectorul 3, regatul lui Negoita

Observate azi de dimineata, intr-o scurta plimbare pana la Policlinica Titan. Prima mizerie, o inventie …

16 comentarii

  1. In luna Martie, Blogalinitiative si Salvati Copiii, au promovat o campanie pentru combaterea violentei impotriva copiilor. Campanie la care am participat si eu. Cei de la Salvati Copiii au creat atunci si o pagina de facebook numita Parinti buni, pagina in care postau fragmente din articole + link catre articolele respective. Intru la ei pe pagina si vad fragment din articolul meu cu link catre dl copy-paste Marian Dumitru. Le trimit un mail si ii anunt ca au gresit link-ul si i-am rugat sa modifice. Dupa ce s-a efectuat modificarea, primesc pe pagina de facebook a blogului meu, urmatorul mesaj de la o alta bloggerita: „Buna, Dana!
    Am vazut articolul tau pentru campania Salvati Copiii. Vezi ca Marian Dumitru a luat continut cu copy paste de pe blogul tau si l-a pus la el pe blog. Asa a facut si cu mine, si cand i-am scris, a citat paragraful tau ca fiind al meu, pentru ca nu mai are idee de unde a copiat. Uite linkul articolului: http://mariandumitru.com/cand-ne-gandim-ca-pentru-ei-muncim-MarianDumitru/
    Atunci mi-am dat seama ca cei de la Salvati Copiii nu au gresit link-ul…. Articolul a fost sters imediat dupa ce bloggerita care m-a anunat a avut o discutie cu el….

  2. Mi-a placut cum ai pus problema.
    Cu cat stiu mai multi despre ce face cu atat e mai bine.
    Doar sa nu ii acordam prea multa atentie, ca altfel se va lauda din nou cu traficul generat. Eventual si cu blogurile care au link catre el.

  3. Omul ăsta chiar există sau e un bot care face copy-paste?

  4. cum sa nu? vezi cum le copiaza pe ale mele

  5. Mi-a placut mult cum ai scris! :))))

  6. Cum e posibil asa ceva? :))

    Nu ai specificat sursa printscreen-urilor!

Comentezi ?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.