Home / Online / Concursurile cu adunat si schimb de like-uri tocmai au devenit legale pe Facebook

Concursurile cu adunat si schimb de like-uri tocmai au devenit legale pe Facebook

Vesti bune pentru concursomani si proaste pentru agentii: cei de la Facebook tocmai au anuntat ca de acum incolo se pot organiza concursuri rapide SI pe wall-urile paginilor de brand, nu doar in aplicatii special create.

Ce ai voie sa faci de acum incolo:

Ce concursuri poti sa organizezi concursuri de acum incolo si cum se poate face participarea:

  • prin postarea de mesaje pe wall-urile paginilor
  • prin mesaje private catre pagina
  • prin comentarii la statusuri sau poze (cine raspunde la intrebare intra intr-o tragere la sorti)
  • cel mai trist: prin  mecanismul de voi “cine are cele mai multe like-uri castiga”

Inca sunt interzise:

  • mecanismele de concurs de tipul “da-ti tag in poza pentru o sansa la marele premiu”
  • concursurile cu “like si share pentru o sansa in extragere”.

Ce inseamna asta, pe viitor:

Goana dupa like-uri o sa fie si mai mare. Lidl a sarbatorit deja milionul de fani cu un ditamai concert si niste aplicatii. Altii o sa le urmeze exemplu, o sa apara comunicate de presa la fiecare 500.000 de fani. Like that matters. Fun fact, pagina de FB a Lidl are aproape 11.000 “talking about”, dintr-un mare milion, dupa cateva aplicatii si concertul de saptamana trecuta

Vor aparea tot mai multi concursomani iar grupurile de schimb de like-uri vor deveni tot mai active. Implicit, va creste concurenta intre concursomani si vor deveni tot mai agresivi in promovarea staturilor lor, participante la “te miri ce” concursuri cu premii in pungi de pufuleti sau doze de bere.

Agentiile care faceau aplicatii de Facebook la greu vor pierde bugete importante. Adio bani din aplicatii de mii de euro. Cum nu mai exista restrictia de a avea concursuri DOAR in tab-uri si aplicatii, multi administratori de pagini se vor orienta catre concursurile cu bugete mici si  comentarii pe wall, cu care oamenii sunt deja obisnuiti, chiar daca inainte erau ilegale. Vor ramane tot mai putine aplicatii originale/personalizate, care au un concept sau mecanism ceva mai complicat in spate. Plus si minus.

Mult mai multa galagie si agitatie pe timeline (mai ales de sarbatori sau ocazii speciale), mai ales ca statusurile/pozele cu concursuri vor ajunge acum mai usor in topul timeline-ului si atentia fanilor, daca vor fi platite (inca o sursa de venit pentru Facebook).

Iata articolul oficial din partea Facebook, modificarile apar deja pe  Promotion Guidelines.

PS: cam nasol sa incerci sa contruiesti ceva in curtea altuia, dupa regulile lui, iar el sa schimbe regulile cand vrea, pentru ca vrea si poate, nu ?

Uite inca o veste proasta, vor aparea “shared photo albums”, ceea ce inseamna ca poti sa ai albume  foto in comun cu alti prieteni. Si implicit, moartea a catorva zeci/sute de site-uri de genul “collaborative photo albums”.

 

 

Citeste si asta

A inceput “razboiul” live streaming dintre Facebook, Youtube si Twitter

Dupa ce Facebook a introdus optiunea de live direct de pe telefon, care permite oricarui …