Home / Online / Cum (NU) se face un anunt de recrutare in social media

Cum (NU) se face un anunt de recrutare in social media

Inspirat din fapte reale. Despre cum sa-ti bati joc de niste studenti, printr-un internship.

Avand in vedere faptul ca pozele primesc cele mai multe like-uri pe Facebook, ai o singura varianta: sa pui poza cu anuntul pe Facebook. Dar nu orice poza, trebuie sa fii creativ. Oricine poate sa puna o poza cu pisici sau cafea pe Facebook si sa scrie pe ea “vrem oameni in internship care sa munceasca pe gratis timp de 3 luni pentru noi, in speranta ca vor fi angajati pe un salariu minim spre mediu”.

siveco afis agramat

Nu.

Oricine poate sa faca asta. Nu si Siveco. Siveco trebuie sa faca un intreg proiect software, bazat pe specificatii bine stabilite, care sa asigure un maxim de eficienta.

Drept urmare, au facut un event pe Facebook. Pentru ca pitong.

Si se stie ca tooooooti aia care sunt spamati cu invitatii la evenimente “vor da attend”, si mai mult, vor aplica neaparat la concursul pentru internship.
Pentru ca, nu-i asa, chiar si anunturile de angajare sunt niste evenimente in sine.

Bun, ai facut evenimentul, incepi sa inviti lumea sa dea attend. Sau dau singuri, ca-s studenti si au nevoie de experienta, mai ales acum, cand se termina sesiunea si isi dau seama ca au ramas, dupa facultate, cu o mare durere de cap si notiuni teoretice pe care nu le pot aplica. Si zero experienta in afara salii de curs.

Ca veni vorba de experienta zero, ca sa aplici la internship trebuie doar sa trimiti cv-ul la o adresa de mail si “”un text de maxim 500 de cuvinte, cu propunerile şi ideile tale privind prezenţa SIVECO Romania în reţelele de socializare””. Altfel spus, dupa ce ca e un internship neplatit, se mai organizeaza si o strangere de idei (bune, proaste, nu conteaza) de comunicare in social media, toate trimise gratis pe adresa redactiei, in speranta unui loc in marea finala.

Marea finala de 5, care iti asigura un loc automat la un workshop cu discutii pe tema documentelor trimise (deci si mai multe idei si ocazii de a strange idei, sugestii si feedback pe gratis).

Dar asta nu e tot!

Credeai ca ai scapat de stoarcerea de idei ? Nu, urmeaza o noua provocare pe gratis!

Adica rezolvarea unui “brief punctual”, probabil cu probleme si nevoi actuale ale companiei, probleme la care iarasi trebuie sa gasesti rezolvari creative. Tot pe gratis.

Iar asta pentru mega-sansa de a fi printre cei 3 norocosi care, chiar daca vor lucra pe gratis,  vor primi “sesiuni de informare şi instruire, ocazia de a  acumula experienţă practică in cadrul unei companii””, o recomandare (wow) si premiul cel mare, o vizită de studiu la Bruxelles, “”unde vei beneficia de expertiza reprezentanţilor SIVECO în proiecte europene””.

Suna bine, nu ? Prea complicat? Prea multe etape, prea multe promisiuni, prea multa lupta pentru un internship neplatit ?

Revenind la poza, trebuie sa fie o poza care sa atraga. Nu cu pisici sau cafea, cum ziceam, asta poate sa faca oricine. Pui o poza cu o gagica cu sanii mari, cu logo-uri de la Facebook pe sold si Youtube pe buric. E o strategie care sigur va atrage atat fete, care vor sa arate cate retele sociale pot sa puna pe trupul lor suav, dar si baieti care spera ca tipa din poza va fi colega cu ei.

Facebook pe sold, Youtube pe buric, urmeaza Twitter sub buric, Pinterest intre sani, TPU pe frunte si niste forumuri pe fundulet. Si tricou violet, sa atraga energiile pozitive (probabil la sugestia Catavencilor, cei mult prea obsedati de Basescu si culori politice cu puteri mistice).

Dar nici asta nu e tot! Ca sa atragi cu adevarat atentia, trebuie sa fii si agramat! Trebuie sa gresesti textul din afis si sigur va fi viral! Numai asa poti fi sigur ca vei atrage indeajuns de multe comentarii care sa-ti atraga atentia ca ceea ce faci tu e gresit. E plin internetul de grammar nazi care au luat BAC-ul cu nota mare la limba romana!

Update: poza cu baiatul are aceeasi greseala. Radem, glumim, dar astia parca o fac intentionat …

Dar nici asta nu e de ajuns!

Trebuie sa ai neaparat un gardian de la Catavencii, preferabil arogant si impertinent, care sa se bage in seama si sa raspunda zeflemitor, comentatorilor care nu zic “de bine”.

Care sa premieze cu like si “felicitati pentru vigilenta” comentatoarea care a descoperit greseala si sa trateze cu un aer superior pe cei care critica mesajul si ideea din spatele anuntului. Care sa nu accepte ca e o greseala, sa nu ceara scuze pentru greseala si care sa persiste in prostie.

Pentru eternitate, am salvat poza cu discutiile de dupa “interventia catavencului”. Si-a sters rapid comentariile …

Update: am regasit printscreen-ul cu comentariul catavencului Dan Florescu,  mersi Catalin Paval.

Asadar, tipule arogant de la Catavencii care ti-ai sters comentariile, permite-mi sa-ti urez si tie felicitari pentru aroganta si zeflemea, spor si voua la noul departament de consultanta si HR in online, creat probabil in conditiile in care revista printata va merge atat de bine.

La final, cateva curiozitati personale:

  • Cine e creativul care a venit cu ideea de afis si daca sta mult pe redtube ?
  • A cui a fost ideea sa faca eveniment pe facebook, pentru o strangere de CV-uri. De ce nu si un concurs cu like&share?
  • Se putea un proces de selectie de CV-uri mai complicat? Poate inca o etapa de brainstorming pe brief de agentie ?
  • Cine a decupat saraca fata si din ce editie de Playboy, ca border-ul e cam pixelat …
  • Cat de mare a fost agitatia azi in departamentul de comunicare de la Siveco (si o bila mica, pentru pastrarea conversatiilor, inlocuirea pozei cu greseala si reactia corecta fata de Oana, cea care a descoperit greseala din text) ? Nu de alta, dar e clar ca au nevoie de ajutor. Si nu stiu daca un internship e solutia …

 

PS: din cand in cand mai pun cate un articol cu liste de job-uri din social media. Luati aminte :)

Citeste si asta

A inceput “razboiul” live streaming dintre Facebook, Youtube si Twitter

Dupa ce Facebook a introdus optiunea de live direct de pe telefon, care permite oricarui …

12 comentarii

  1. De acord cu tine pana la un punct: tipa aia numai sani mari n-are.

  2. Mie mi se pare ok imaginea. Nu-i “redtube”, ci cel mult “îndrăzneață”.

    În plus, oamenii își pot selecta cum vor ei candidații, după oricâte probe e nevoie. Poate că vor să rămână doar cu câțiva.

    Singura greșeală ar fi răspunsurile la mișto despre care vorbești.

  3. Am pus redtube pentru ca pinterest nu a prins la romani : P

    Totusi, sunt 4 nivele de filtrare, pentru un internship neplatit. Daca era pe bani, poate ca avea sens, dar asa … mie mi se pare bataie de joc

  4. A fost realizat si un concurs cu like & share, iar premiul cel mare era castigarea unui internship intr-o agentie de PR, destul de cunoscuta.

  5. Lol, negrule, nu te mai lua în gură cu ăia de la Caţavencii, ei nu cred în munca plătită în bani. Cu aroganţa aia în schimb pot să cumpere un vin de 15 lei să impresioneze pizdele de la Prime.

    • Lol. Probabil fac cheta pt vinul ala …
      “Ti-am zis ca scriu la ziar? Mai ia niste vin si-ti povestesc cum e in redactie!”

  6. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=566017773450443&set=oa.462580427153011&type=1&theater
    Totul e inca online, cu tot cu reactia lui Mihai Radu. Am cerut reactie oficiala de la PR-ul Siveco. Asteptam.

    • Da, poza e online, dar nu se mai vad comentariile initiale ale lui dan florescu. si cine e mihai radu ?
      Cat despre reactie, probabil nu o sa vina sau o sa fie ceva PR bullshit.

Comentezi ?