Home / Online / Facebook offers: plus si minus

Facebook offers: plus si minus

Dupa cateva zile in care m-am jucat cu Facebook offers pe singura pagina (cu mai mult de 400 de like-uri) unde  pot sa fac orice teste si experimente vreau eu, am ramas cu cateva impresii legate de modul in care s-au desfasoara aceasta noua metoda de promovare/vanzare online. 

Plus:

Personalizarea ofertei primite de fiecare client. Cu cod de bare (valabile doar in varianta “store only”) sau cod de acces/reducere (valabil online), in cazul unei oferte reale, de la un magazin cu stoc si produse reale (putea sa fie o reducere de 20% la orice produs), exista si o zona (in mailul primit) in care apare numele posibilului client, pentru a preveni fraudarea si folosirea aceluiasi cupon de catre mai multe persoane.

Nu stiu insa ce se intampla daca in mail apare “claimed by Pisicutza Secsxy” si (in cazul asta) cum se face legatura intre “numele de facebook” si numele din buletin :)

Paranteza: sa stiti ca poza de mai sus e doar un test. Nu-mi cumpar rujuri si chestii de machiaj de la L’oreal. Am alt provider :P

Primesti un credit de 10 euro pentru a testa “pe bune” sistemul de Facebook offers. Eu l-am testat deja pe doua oferte si am ramas impresionat de traficul si vizibilitatea pe care mi l-au adus. A doua oferta inca ruleaza, dar pot sa dau cateva date despre prima oferta, chiar daca nu a fost creata ca o oferta normala, valabila doar online.

Am facut o oferta pe pagina blogului in care vindeam … lista de joburi in social media si online pe care am postat-o acum ceva timp. Dupa 3,37 euro cheltuiti in 23 de ore,  am oprit “oferta”.

Rezultatele: 35 de share-uri, 1058 claimed!!! (si numarul era in crestere cand am inchis “oferta”), dar doar 4 like-uri, ceea ce ma duce cu gandul ca multe like-uri/click-uri au venit direct din timeline-ul userilor curiosi … si mai putin din pagina de Facebook a blogului meu. Traficul generat de Facebook (in acea zi ) e de cateva ori mai mare decat cel generat intr-o zi normala.

De asemenea, numarul de like-uri pentru articolul respectiv s-a dublat. A fost bine :)

Minus:

Nu poti vedea cine a apasat butonul “claim offer”. Cu alte cuvinte, nu stii cine sunt potentialii clienti care s-au aratat interesat de oferta. Nici nume, nici email, nici acces la profilul de Facebook. Stii doar cati au apasat un buton. Bine totusi ca poti sa setezi numarul maxim de vouchere/oferte si data in care pot expira acele oferte.

Nu ai acces la nici un fel de optiune sau tool de administrare. Daca ai pus gresit o virgula, data de expirare sau pretul, nu ai cum sa modifici oferta. Singura solutie e sa stergi oferta si sa reiei publicarea.

Nu se garanteaza ca cei care au dat “claim offer” vor deveni automat si clienti. Dar platesti pentru a putea posta “FB offers”. Totusi, acest lucru e firesc, platesti pentru reclama catre niste oameni care decid singuri daca vin (sau nu) in magazin sau site, pentru oferta promovata. In fond, nu te costa nimic sa apesi “claim offer” …

Sunt curios ce rezultate va avea  FB oferta nr. 2. Primele comisioane  s-au inregistrat deja.

S-ar putea ca promovarea de link-uri de marketing afiliat (2parale) sa nu fie cea mai buna optiune din punct de vedere costuri/ROI.

Ramane de vazut daca acel comision generat de vanzari poate sa acopere costul anunturilor de facebook. Pana acum sunt pe plus la Facebook offers si mult pe minus la reclamele Facebook standard :)

Citeste si asta

A inceput “razboiul” live streaming dintre Facebook, Youtube si Twitter

Dupa ce Facebook a introdus optiunea de live direct de pe telefon, care permite oricarui …

2 comentarii

  1. o sa il incerc si eu, tare curios sunt de eficienta.

Comentezi ?