Home / Diverse / Lanterne la un leu, cine mai doreste ?

Lanterne la un leu, cine mai doreste ?

Asta striga un vanzator ambulant astazi in tramvaiul de dimineata. Un tip imbracat modest, cu o caciula pe cap, cu un sacosa de rafie intr-o mana si cu o legatura de lanterne micute in alta, plimbandu-se printre calatorii adormiti.

Am stat cateva minute bune sa-l observ, sa vad ce anume face, cat vinde si cum vorbeste cu “clientii”, incercand sa-mi dau seama care e strategia lui. Daca o avea una. Cred ca nu avea, incerca sa vanda cat mai mult, la cat mai multi. Pe principiul CPM: din atatia care trec pe aici, cativa tot trebuie sa dea click si sa cumpere.

Ma gandeam cum ar fi fost daca intamplarea asta ar fi fost o campanie in social media. La lanterna aia indestructibila de la Varta, versiunea foarte mica. Tip breloc. Si mi-am pus cateva intrebari scurte :)

Cati oameni ar cumpara asa ceva ?  La 1 ron … probabil ca multi, atrasi de pretul mic. Nu cred ca ar comenta cineva daca ar  avea un logo. La cat de mica e lanterna aia, nu prea conteaza. Mai scump e un covrig.

Cum ai putea sa generezi lead-uri ? Cum ar fi ca, pe langa acel 1 ron, tipul din tramvai sa ceara niste date de contact? O adresa de mail, un cont de twitter, un id de Y messenger, un cont de facebook pentru crearea unei baze de date de clienti ? Oare cati ar reveni la furnizor dupa baterii, alte lanterne de buzunar sau lanterna in marime naturala ?

Cum ar fi ca … dupa ce ii dai “clientului” lanterna, sa-i lasi si o carte de vizita ? Cu un numar de telefon, site de campanie si un QR Code. Si pe urma sa masori cate telefoane, vizite sau accesari prin mobil primesti :)

Cum ar fi ca …pe cartea de vizita sa fie si un cod unic, care poate fi utilizat o singura data, cu un discount la cumpararea unei lanterne mari ? Oare cati ar intra pe site si ar face comanda pentru o lanterna mult mai puternica decat versiunea “mini” ?

Daca ar fi hashtag pentru campanie, cum s-ar numi ? #laolanterna, #lanternala1leu, #culanternaprintramvai ?

Ar avea sanse campania sa ajunga in presa centrala si TV ? 

Care e ROI-ul dupa o zi de munca?  Sa zicem ca vinzi 100 de lanterne pe zi. Putin probabil, ca n-avem nopti polare, eclipse de soare zilnice sau probleme grave cu iluminatul public. Tipul a vandut o lanterna unei babe, in 30 de minute. Una roz, n-am inteles de ce a insistat atat de mult “clienta”.

Se merita sa stai o zi intreaga, in picioare, in RATB, in inghesuiala, sa vinzi niste amarate de lanterne ? Nu mai bine-ti faci blog ? Sau te angajezi ? :)

Articol sponsorizat de imaginatia mea

 

Citeste si asta

Cum se vede Bucurestiul din tramvaiul colantat de Metro

As vrea sa multumesc si sa felicit pe aceasta cale pe creativul din echipa METRO, …

Comentezi ?