Am citit recent la Manafu pe blog despre schimbarile aduse anumitor reguli pentru promotii si concursurile pe Facebook. Pentru ca ma intereseaza subiectul, m-am decis sa ma documentez mai bine.
Prima si cea mai importanta schimbare, era probabil, si cea mai ne-respectata. )
- We no longer require prior written Facebook approval to administer a promotion on Facebook.
- We no longer require a minimum media spend threshold to support the promotion.
As a result of these changes, you can now run a promotion on Facebook without seeking approval or permission from Facebook.
A cerut cineva pana acum permisiunea scrisa a unui account representative Facebook pentru a organiza promotii ? Si daca da, cat a durat ? :) Ca pana acum, trebuia sa fi rulat deja 10.000$ pentru ca promotia sa fie in “legalitate”…
Pe scurt, iata ce ai si nu ai voie sa faci in materie de concursuri si promotii :
Ai voie
- sa faci concursuri in tab-uri si prin intermediul aplicatiilor care folosesc API-ul Facebook
- esti obligat sa adaugi mentiunea “This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. You are providing your information to [disclose recipient(s) of information] and not to Facebook. The information you provide will only be used for [disclose any way that you plan to use the user’s information]” in fiecare promotie sau aplicatie.
- sa conditionezi intrarea intr-un concurs pe baza de upload de poze, text, sau orice alt tip de continut, daca utilizatorul realizeaza asta printr-o aplicatie
- sa ceri utilizatorilor sa dea like, daca actiunea nu face parte dintr-o campanie/concurs care conditioneaza participarea doar celor care au dat like. deci poti sa dai linistit like la articolul asta :)
- sa colectezi e-mailurile celor care permit aplicatiei tale sa preia datele de contact. poti sa-l contactezi pe castigator prin aplicatie sau prin servicii standard de e-mail, dar nu si prin mesaje directe sau statusuri. that’s stupid …
Nu ai voie
- sa targetezi anunturi catre persoanele sub 18 ani, sau care locuiesc in tari aflate sub embargo SUA. Deci, mai usor cu like-urile pentru useri din China, Coasta de Fildes, Columbia,Cuba, Congo, Iran, Somalia, Myanmar, Sudan, Coreea de Nord, Siria, Venezuela sau Zimbabwe. lista completa aici
- sa faci concursuri cu tragere la sorti pentru participanti din Belgia, Norvegia, Suedia, sau India. N-am inteles de ce, dar asa scrie in promotion guidelines.
- sa promovezi sau sa organizezi concursuri cu premii din categorii ca: jocuri de noroc, tutun, arme si munitii, bautura sau droguri. nu scrie nimic de etnobotanice :)
- sa organizezi concursuri cu tragere la sorti conditionate de achizitionarea de produse sau indeplinirea unor task-uri. O limitare care presupun ca o sa fie inlaturata, avand in vedere numarul mare de aplicatii si concursuri care se bazeaza pe acest concept. Pana atunci, hotul/jocul neprins/neraportat la Facebook e hot/ joc cinstit …
- sa conditionezi intrarea in concurs prin postarea unei fotografii sau status pe wall. ai voie sa faci asta intr-o aplicatie custom. Aceeasi situatie de mai sus, sunt foarte multe cazuri de concursuri care incalca aceasta regula. Regula care poate fi considerata pe de o parte stupida (pentru ca interzice unul din modurile cele mai rapide de a propaga un mesaj) dar si utila (pentru a preveni excesul de mesaje promotionale pe wall). Ciprian Ailenei vine cu inca o explicatie pe twitter “e motivul pentru care orice concurs trebuie să aibă loc prin 3rd party app încât facebook să nu fie tras la răspundere aiurea “
- sa conditionezi inscrierea in promotie doar celor care dau like. nu scrie nimic de sugestii subtile si incurajari de inscriere voluntara :D
- nu ai voie sa anunti castigatorii concursurilor prin mesaje directe, chat sau postare pe wall/profil. alta regula stupida, la care sper sa se renunte cat mai curand.
- sa incurajezi/inveti oamenii sa-si faca cont pe facebook doar pentru a participa la concurs. Daca nu au ei cont, oricum le va aparea mesaj din partea Facebook, si formularul de creare de cont
Eu astept cu nerabdare sa revina optiunea de a fi notificat cand cineva lasa un comentariu pe pagina administrata, sau cand ti se raspunde la un comentariu. E bine totusi ca exista (de ceva timp) optiunea de a trimite mesaje (un fel de mass) tuturor fanilor.
Pana atunci, concursurile cu “da si mie un like” sunt in continuare, interzise ;)
PS : da si mie un like (daca vrei) mai jos, ca e legal :))
too old to share, bro.
Din cate stiu eu, unele inca mai sunt valabile.
Oricum …still good for google :p