Home / Evenimente / Live-blogging de la Retail Arena

Live-blogging de la Retail Arena

Am ajuns ceva mai tarziu la eveniment, dar la fix cand s-au mai incins discutiile.

Primele observatii: un “bravo” pentru linia de mese din dreapta salii, dotata cu indeajuns de multe prelungitoare, foarte utila pentru cine n-are baterie la laptop sau trebui sa si munceasca in acelasi timp. Complicat cu conectarea la wi-fi, noroc ca am venit cu stick-ul Digi la mine. E horror

Revenind la discutii, interesul meu e pe zona de mobile si online. Fac update din 5 in 5 minute. Sau cand apare ceva interesant, dau skip la banalitati, truisme si generalitati.

Dezbatere despre cele 3 dimensiuni ale omnichannelului (Brick2Click, Device2Web si eAve2Web). Unde sta succesul e-retailerului? Mobile & apps si extindere.

David Neacsu, owner Himalaya:

Mi-am facut business ca sa nu ma frece nimeni la cap si sa-mi finantez plecarile.

20% din vanzari vin din online, dar vrea sa angajeze “oameni noi” care sa creasca vanzarile

La mine oamenii castiga bine. Am 28 de angajati si toti sunt bine multumiti. O data pe an, fiecare angajat are cate o saptamana de vacanta, pe banii firmei, sa se duca la ski sau munte, cu colegii cu aceleasi pasiuni.

Carmen Capitanescu, Marketing Manager, Media Galaxy:

Am invatat din greselile de anul trecut, asa ca anul asta am facut o noua campanie, cel mai mult black friday, de 32 de zile, cu o zi mai lunga decat recordul lui K-Mart si cu mii de produse in stoc, cu pret de Black Friday. (ce abordare sorinopresciana. Traiasca goana dupa recorduri. Poate la anul o sa faca Black Year, ca vinerea de 32 de zile e prea putin)

Mihnea Nicolescu, E-Commerce Manager, Media Galaxy:

Avem programe de incentivare pentru angajati, dar cel mai interesant pentru ei e cea financiara

Despre Black Friday

David Neacsu, owner Himalaya: face black friday doar in magazin, nu online, pentru ca isi umple magazinul de colete si nu mai am timp sa ma ocup de clientii mei.  S-au pierdut si multe colete, plus multe retururi. (i like this guy).

Marius Ghenea:

Daca nu ai macar cativa clienti nemultumiti de BF, inseamna ca nu ti-ai facut bine treaba (huh?)

Un shopping event nu poti sa-l largesti la un an. Scade valoarea perceputa a produsului. Sa nu transformam BF intr-un eveniment pe tot anul (cred ca trebuie sa aiba o discutie cu cei de la Media Galaxy).

 

Pauza de prezentare “cat de bun e Microsoft pentru retail”.

S-a golit jumatate de sala.

Wow, Windows10 are multiple desktops. Si o platforma de asistenta pentru retail sales combinat cu CRM. Fascinant. Vreau 2. Ura, pauza.

Studiu Customer Journey – care este traseul consumatorului intre canalele de vanzari si ce obiceiuri de cumparare au romanii

 

Dezbatere: Behind the scene: de la unelte de marketing, la logistica si magazine digitale. Cum ne pregatim eficient si minimizam eventualele probleme de Black Friday.

Dorin Boerescu, 2parale/2performant: ar fi loc pentru un jucator online care sa faca foarte bine partea de after-sales. Sunt foarte multe descrieri tehnice, cu date despre produs si prea putin informatii despre ce ai putea face cu produsul sau pentru ce e mai potrivit.

Se asteapta la aprox 100.000 de vanzari online, crestere fata de 75.000 in 2014.

Robert Berza, country manager Zoot. A preluat ideea de la Dorin si a mentionat ca mare parte din business-ul zoot.ro se bazeaza pe customer experience. Exemplu: poti comanda online 15 produse, le trimiti intr-un shop offline zoot, probezi tot, cumperi ce vrei.

50-60% trafic din mobile pe site.

Zoot va lansa o revista, cateva zeci de mii de exemplare, pentru a educa publicul care nu stiu cat de multe branduri vor aduce. Educatie prin offline.

Investitii in zoot pentru urmatoarii 2-3 ani: 2-3 milioane euro

Mihai Patrascu, evomag. Peak-uri de vanzari: intre 9-13 si 21-23. Seara au pana la 50% trafic de pe mobile. Rata de conversie din app e mica, rata de conversie pe mobile visitors se inscrie in media pe industrie: 20%

Azi e black friday la chinezi. Anul trecut au avut vanzari de 9 miliarde

Pe ce nise ar intra speakerii:

  • produse outdoor
  • business b2b pentru magazinele online
  • antreprenoriat social
  • food e-commerce

Ce materie ar introduce in facultati:

  • bune maniere
  • business decisions/critical thinking
  • personal finance
  • leadership
  • antreprenoriat
  • programare (focus pe modeul in care functioneaza software-uri)

Comentezi ?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.