Cateva observatii despre implicarea online a sponsorilor FRF de dinainte si din timpul meciului cu Grecia. Partida s-a terminat cu un 0-0 penibil, asa ca ne pregatim emotiile pentru derby-ul cu Insulele Feroe, un adversar periculos si imprevizibil, care poate face mari probleme nationalei lui nea Pupu Icoanescu.
Astept si completari, daca exista.
FRF a dat drumul la 1 2 proiecte dintr-o lovitura, cumva complementare:
- (update: Andrei spune ca eusunt12.ro nu e al FRF, e doar un proiect al agentiei, care colaboreaza cu guest-star-urile) EuSunt12.ro, un proiect online de continut dedicat, cu secvente si povesti din istoria nationalei + mesaje de sustinere si indemnuri din partea jucatorilor actuali, sustinut de paginile de facebook ale guest-star-urilor: Gabi Balint, Stelea, Tatarusanu, Chipciu si Florin Gardos. Pagina de facebook a proiectului a adunat rapid 10.000 de fani, contul de twitter e foarte activ, cu informatii din vestiare, gazon sau din interiorul echipei. In timpul meciului, era singur pe hashtagul #eusunt12. In spatele proiectului e agentia de marketing sportiv Making Off Promotion, care colaboreaza si cu Lucian Bute sau Gica Hagi.
- ArenaFanilor, un concept interesant de activare a fanilor inainte de meci, cu concert Smiley si zone cu activitati de divertisment, catering, poze si fan shop: meciuri de Bubble Football, Human Foosball, mese de Foosball, teren mini football gonflabil, etc. Online se imparte intre un landing page si o sectiune speciala pe site-ul FRF. Banuiesc ca agentia responsabila e GMP/WebStyler.
Pe langa conturile de social media si hashtaguri, FRF comunica destul de bine si pe @hai_romania si facebook-ul echipei nationale. Cam imprastiat multe conturi…
Dubios: FRF foloseste mailchimp (bravo lor), dar nu inteleg cu ce-i ajuta prezenta si obligativitatea campurilor de data nastere (zi/luna/an), sex si tara de origine in administrarea listei de abonati.
Telekom: desi e sponsor principal, nu am vazut nici pui de pixel magenta pe online, pagina de facebook e plina de reclamatii si mesaje promotionale, de brand sau servicii. A fost liniste in ziua meciului cu Grecia, in conditiile in care era un meci important. Ultimul status despre fotbal a fost pe 21 august, legat de SuperCupa Europei dintre Barcelona si Sevilla. La bugetele lor, ma asteptam sa invadeze online-ul cel putin la fel de mult cum au acaparat bannerele de langa gazon. Pentru Telekom, sponsor principal al nationalei, meciul Romaniei cu Grecia nu a existat (la ce meci penibil a fost, poate ca au facut mai bine de si-au conservat energia). Cel putin, nu pe online/facebook. Sau n-am vazut eu, ca sunt pe RDS …
Bergenbier. Proactivi, pareau hotarati sa profite cat mai mult de asocierea cu nationala aproape calificata la europene. Pe langa smecheria cu GSP dinaintea meciului cu Ungaria, au avut ceva spot tv si mini proiect online cu “vocea suporterilor“. La cat e traznit au inceput promovarea inaintea meciului cu Ungaria, ma asteptam ca la Grecia sa fie macar un vizual cu nationala sub forma de bere (un Budescu la 5 litri, Torje la 0.33) sau spartani, iar la schimbarile de jucatori sa aiba macar un vizual cu o sticla goala si una plina (deh, vise de real time marketing pregatit din timp). S-au fasait fix in ziua in care era de asteptat sa fie activi non-stop, mai ales inaintea meciului, nu sa inceteze total comunicarea cu 8 ore inaintea partidei, cand au intrat complet in silenzio stampa. Zero mesaje de incurajare pentru urmatoarele meciuri, dupa terminarea partidei de aseara.
Bancpost. Binisor, un concurs cu bilete la meci, un event de Facebook cu 500 de oameni, unde l-au pus pe Toma Nicolau sa comenteze faze din meci. Au avut un singur concurs cu premii pentru cei de pe event, pe timpul meciului. Au profitat de second-screen-ul ocupat de eventul de pe faceboook, unde s-au retras, abandonand comunicarea pe pagina de facebook, inca de la ora 18 (oricum depasisera programul de la ghiseu).
I-am trolat frumos cu o glumita, n-au reactionat, putea fi un social media win frumos preluat de la fileu.
La ora 9:30 inca nu aveau nici un mesaj legat de rezultatul meciului, pe pagina eventului sau pe cea oficiala a brandului.
Tiriac Auto. Au pus pe facebook o poza cu masini, Smiley si Bartos cu o ora inainte de meci si s-au dus la culcare.
Penny Market. Au trantit rapid videoul cu Smiley si Bartos topaind, dupa care s-au intors la numarat micii din Las Fierbinti.
Joma – furnizorii echipamentelor pijamalelor de joc. Ei au vrut sa vanda, asa ca au trantit niste hashtaguri comerciale, poze cu tricouri si link-uri cu fulare la pret promotional. Ia esarfa, neamuleeee, cu doar 40 de lei.
La final, 2 vesti bune:
- Noroc cu Simona Halep, care a trecut, cu greu, mai departe, la US Open. Asa au avut un motiv de bucurie si amaratii de spectatori de pe stadion, cand a anuntat crainicul rezultatul final.
- Nationala de U17 a castigat, in premiera, a 30-a editie a SYRENKA CUP. La nationala mica au fost prezenti Vlad Dragomir – de la Arsenal, Micovschi – de la Genoa, Craiu – de la Villarreal, in trecut la echipa de juniori a Real Madrid, precum si Moldoveanu, de la Dinamo Bucuresti, care a castigat titlul de golgeter. Interviu cu antrenorul Adrian Boingiu, care prevede un viitor ceva mai bun decat prezentul bazat pe pleznit mingea si pupat icoane.