Home / Online / O idee pentru retargetarea pe Facebook

O idee pentru retargetarea pe Facebook

Nu stiu daca e doar impresia mea, dar zilele astea parca e invazie de 2 tipuri de ad-uri:

  • multi-product ads, recent lansat in Power Editor, prin care poti avea un ad cu mai multe link-uri catre maxim 5 produse. Un exemplu gasiti pe pagina Mobexpert, printre primii pe care i-am vazut testand optiunea. Am si eu un test in derulare pentru CutiaCuPrajituri.ro, o sa revin cu cateva impresii dupa inca 2 zile si cativa euro. Pana acum se misca mult mai bine decat ad-urile normale, cu obiectiv pe website clicks.
  • ad-uri de retargetare pentru vizitatorii unui site, care se afiseaza la nesfarsit pe newsfeed, indiferent daca ai cumparat sau nu de pe acel site. Pe mine ma tot urmareste un ad care ma indeamna sa incerc un produs de tip online project management, chiar daca m-am inregistrat si am testat versiunea trial.

O idee de optimizare pentru a doua situatie ar fi folosirea de custom audience si a filtrului de excludere URL. Cu un simplu click pe Audience Manager, se pot filtra vizitatorii care au intrat pe pagina de produs si/sau pagina de adaugare in cos, dar care nu au finalizat comanda.

In exemplul de mai jos, se poate crea o audienta restransa de vizitatori nehotarati si plimbareti, care, desi au vizitat si adaugat produse in cosul de cumparaturi (sau doar pentru cei care ajuns in pagina de checkout), nu au finalizat comanda (nu au ajuns in pagina de tip thank you).

retargetare facebook

Ma gandesc ca o astfel de filtrare a vizitatorilor ar putea creste rata de conversie in cazul vizitatorilor care mai au nevoie de timp de gandire pana sa faca o comanda ferma, pentru cei care inca mai cauta si alte oferte sau pentru miile de cumparatori nehotarati. Acestora li se poate servi un ad special, cu un cod de reducere sau vreun mesaj special, pentru a creste increderea in magazinul online sau pentru a genera comenzi noi.

Exceptie si o problema inca nerezolvata: cazul in care vizitatorii tai au cumparat deja produsul promovat de tine, dar de pe alt site.

Revenind la best case scenario, se pot limita cazurile in care se afiseaza (cu anumite limitari) bannere cu destinatii turistice sau produse catre cei care au cumparat deja (filtru de excludere pe URL produs, categorie sau landing page + thank you page), se pot face campanii de fidelizare (bonus/voucher la urmatoarea comanda efectuata), sau se poate incerca un up-selling, pentru cei care au comandat deja (asigurari de travel pentru cei care au cumparat pachete de vacanta, detergent pentru cei care au cumparat masini de spalat, capsule sau pachete cafea pentru cei care au cumparat espressor).

Bonus: cateva exemple surprinzatoare gasiti in comentariile articolului lui Jon Loomer. 

Pentru cei care vor sa segmenteze si mai mult vizitatorii cu cont de facebook, se pot crea niste combinatii interesante. Aici ar fi util si un filtru de excludere pe baza de time on site sau numar de pagini accesate. Poate o sa apara pe viitor. retagetare avansata facebookFiltre similare se pot crea si in Analytics, pentru remarketing.

Citeste si asta

A inceput “razboiul” live streaming dintre Facebook, Youtube si Twitter

Dupa ce Facebook a introdus optiunea de live direct de pe telefon, care permite oricarui …

4 comentarii

  1. Si in plus, mai nou, poti face dynamic retargeting (product catalogue este denumita de facebook) in care poti retargeta in functie de produsele pe care le-au vazut, adaugand feed-ul de produse.

    https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/dynamic-product-ads/product-catalog

Comentezi ?