Via Brad Florescu, am dat de articolul asta de pe economica.net, care a luat putin la analizat activitatea nou infiintatei directii de Social Media de la Camera Deputatilor, care are in componenta 13 oameni, unii dintre ei rude ale unor fosti sau actuali parlamentari.
Cum mi s-a parut dubios numarul mare de oameni din acesta directie (chiar daca unii se pare ca activeaza si pe alte posturi din Camera Deputatilor), m-am apucat de verificat activitatea de pe retelele sociale pe care se pare ca le administreaza cei 10 consilieri parlamentari, un expert parlamentar, un referent si un director.
Conform declaratiilor de avere de site-ul camerei Deputatilor, veniturile celor 11 (experta parlamentara Blasianu Rada-Ilinca nu are declaratia online) variaza intre 17.000RON (aprox 3800 Euro/an, 316 Euro/luna) si 46.678 RON (aprox 10.500 euro/an, 875 euro/luna).
Venituri anuale: Bobora Ioana – 21.826 RON, Filipski Elvira-Violeta -31.385 RON, Graure Luminiţa – 30.621 RON, Ionescu Cornelia – 46.678 RON, Leonte Luminiţa-Oana – 30.471 RON, Safta Camelia-Emilia -16.560 RON, Sima Mihaela -13000ROn , Marian Melania -Elena – 17.000 RON
Bantaş Dragoş-Adrian, Hondru Andrei Cătălin si Ionescu Ana Daniela apar cu venituri zero (?) iar directorul sectiei de social media, Mazilu Puşcalău Alexandru, are declarat un venit anual de 26.742 RON, surprinzator, mai mic decat 4 dintre subalterni.
Ce activitate ( in cifre) am gasit pe canalele de social media ale Camerei Deputatilor ?
51 abonati, un singur comentariu, 5684 vizualizari pana acum, 209 videouri aruncate pe canalul de youtube de declaratii politice sau luari de cuvant din Parlament, multe din ele nedepasind 10-20 vizualizari. Unele video-uri au fost aranjate in playlist-uri.
Ultimul video a fost postat acum 2 saptamani.
- inactiv, 1 follower, contine doar video-urile de pe Youtube
- 304 tweets, 7 following, 224 followers
- Publica pe twitter automat, din conturile de Facebook si Instagram
- 0 (zero) interactivitate.
- Aproape 23.000 de fani, 960 talking about, majoritatea fanilor din Romania (am fost putin dezamagit ca cei din Bangladesh nu ne apreciaza)
- Nu are vanity URL (!) sau aplicatii custom
- Media de postari este 1-2/zi, de obicei anunturi oficiale sau albume cu poze
- Timpul de raspuns este inexistent, eu nu am gasit, in ultima luna ca cineva de acolo sa fi raspuns la comentarii sau intrebari
- spamurile nu sunt sterse sau spammerii blocati
- 60 posts, 104 followers, 1 following (oare cine o fi contul norocos?)
- Nu comentez calitatea pozelor.
Cateva intrebari de final:
- Sunt de ajuns 13 oameni pentru 5 canale de social media folosite la minim?
- Stiti cumva si de alte campanii de social media, pe alte canale online, din iulie 2013 pana astazi ? Poate oamenii de acolo sunt ocupati si cu altceva, si de asta nu au timp sa se ocupe cum trebuie de community management …
- Senatul Romaniei are si el o directie de Social Media ? Eu nu am gasit pe Google, dar poate e vina mea, ca nu pot utiliza oribilitatea asta de senat.ro.
- Oare ce buget de social media au pentru 2014?
- Oare au obiective, KPI-uri, tool-uri de monitorizare ?
Bonus: niste social media de la Parlamentul danez, campanie pentru alegerile europarlamentare de pe 25 mai
E nevoie de multa planificare.. Nu mai vorbim de timpii de executie. :D
Unul aprinde calculatorul, unul se logheaza, altul posteaza, etc.