Home / Online / Cateva idei despre topul agentiilor

Cateva idei despre topul agentiilor

Top-Agentii-in-Blogosfera

Dupa topul bloggerilor colaboratori facut de Revista Biz luna trecuta, un nou top face inconjurul blogosferei romanesti: top agentii cu care bloggerii au colaborat cel mai bine.

Am contribuit si eu cu 3 voturi pentru top si cu cateva idei pentru articolul asta.

1. Din nou, este un top subiectiv, facut printr-un sondaj pe un esantion de 87 de bloggeri, nu o cercetare la nivel de piata. E doar ceva orientativ, la nivel de perceptie din partea bloggerilor implicati cel mai des in campanii de promovare.

2. Continuand ideea de la punctul 1, titlul pare cam pompos/generalizator. Cel mai realist titlu ar fi fost “la ce agentii se gandesc prima data cei mai multi dintre cei 87 bloggeri intrebati cu cine au colaborat cel mai bine”, dar ar fi fost prea lung si n-ar fi atras atat de mult atentia. 

Manafu a tinut sa faca aceste mentiuni, a repetat si in mailul de anuntare a rezultatelor: “este un top care a luat in considerare experienta personala a celor 87 de respondenti. O experienta de orice fel (inclusiv campanii, invitatii la evenimente, comunicate de presa primite sau awareness-ul pe care actiunile agentiilor il lasa in piata)”. Mentiunea asta e importanta, pentru a preveni generalizarea din partea carcotasilor sau celor mai putin documentati.

3. Agentiile pozitionate de la inceput pe zona de Social Media Marketing par ca pierd teren (sau campanii/clienti?),  in favoarea agentiilor de PR clasice, care pot oferi, la pachet, o gama mai larga de servicii media si new-media, prin colaborari cu alte agentii din grupul din care fac parte (no more outsourcing?). Standout, prima agentie de blogvertising din Romania, e abia pe locul 6 ca si numar de mentiuni (desi undeva pe la anului se laudau cu peste 100 de campanii in blogosfera) iar Spada e si mai jos, pe locul 18, dar aici explicatia ar fi focusarea pe Facebook (mai ales cu venirea lui Alex Negrea). Supriza (nu numai a mea, se pare ca si a lui Hoinaru) e prezenta in “top of mind” a Blogal Initiative & Kooperativa lui Chinezu, explicabila poate prin implicarea directa a lui Cristi in intermedierea de campanii de sprijin din partea unora din bloggerii implicati in top, pentru diverse campanii din Blogal.

4. Top 3 e format din agentii care au departamente special create pentru gestionarea campaniilor de social media (in special blogger relations si managementul campaniilor pe retelele sociale: Gollin Harris are Bridge-ul dedicat (la tastatura, cu ochii pe tot ce misca in real time: Bogdan Dascalescu si Andrei Basoc), The Practice are de ceva vreme o divizie de Social Media Girls (Adina Militaru, Ioana Mihai, Mirabela Dinu-acum la Bitdefender) iar McCann Group are oameni dedicati (Ioana, Tina) in 3 agentii, toate implicate si in campanii cu bloggeri.

5. Cum ultimele 10 locuri au primit aproximativ aceleasi voturi/mentionari, sunt curios cine si cum “va trage pentru evitarea retrogradarii” in urmatoarele 6 luni si ce agentie din cele 12 care nu au intrat in TOP20 are in planurile de viitor o campanie care sa implice si bloggeri, nu doar like-uri. Aici mi se pare ca € batalia pe bugete: intre Facebookisti si bloggeri (si mai departe, intre vedete TV cu blog si bloggeri normali, generalisti sau nisati)

6. Top 4 e si topul meu. Nu ma laud, doar constat. 

7. Cred ca ar fi interesant ca cele doua topuri sa fie urmate de un mic sondaj la cele 20 agentii din top + 12, la care sa raspunda, macar procentual, la intrebarea: cat din bugetul de promovare online alocat brandurilor este alocat pentru Facebook (community management, aplicatii), blogger relations si PR online.

8. Peste 30 de agentii implicate in proiecte cu componenta de comunicare online. E bine :)

Citeste si asta

Blogger Outreach Software

Acum vreo 2 ani vorbeam cu un prieten despre ideea de a face un catalog …

7 comentarii

  1. La treaba cu Standout putem sa tragem urmatoarele concluzii: daca chiar au facut 100 de campanii, inseamna ca nu le-au facut cu cei 90 de bloggeri participanti la studiu. Adica le-au facut cu bloggeri mai mici, pe diverse nise. De unde rezulta CONSPIRATIA ZILEI! Standout mananca din cota de piata a Blogal Initiative!

  2. Si acum ontopic: au fost 87 de bloggeri, nu 90. Iar din aia 87, mai putin de 15 au mentionat Stadout, pe unul din cele primele 5 locuri din topul personal

  3. Cateva precizari:

    Altfel decat subiectiv nu cred ca s-ar putea face acest top. Vorbim pana la urma de cum vad bloggerii relatia cu agentiile.

    Cum ii spuneam si lui Piticu la el pe blog si cum ai primit pe mail, cerinta mea nu a fost “la ce agentii de gandesti”. Mi-as dori sa amendam deci acest curent de opinie. Bloggerii au cantarit cel mai mult experienta personala decat awareness-ul avut de agentii. Dar, da, si awareness-ul a contat (s-a vazut in raspunsuri), dar nu in cea mai mare masura.

    I-am spus si lui Hoinaru de ce sunt agentiile de PR inaintea celor de SM sau Digitale: Se face si mult PR clasic in blogosfera, nu doar campanii. E drept insa ca PR-ul a acaparat si bugetele de campanii.

    Sunt mai multe agentii. Nu le-am trecut pe cele cu o singura mentiune.

    PS: ar trebui sa existe si direct messages in comentariile de pe blog, sa va mai zic amandurora cate ceva!

    • Eu sunt de acord cu tine aici, de asta am si insistat pe ideea ca e un top subiectiv dpdv al 87 de bloggeri, fiecare cu parerile lui, si nu o cercetare de piata.
      Modific acum nr de de agentii.
      DM-urile in comentarii pot fi inlocuite de mailuri :)

  4. O sa le numar eu diseara si iti zic cate au fost toate! Sper sa nu uit…

Comentezi ?