Am aflat ieri stirea ca Manchester City, unul din cele mai importante cluburi din Anglia, va afisa tweeturile fanilor pe cateva ecrane mari, in timpul meciului de astazi cu Norwich City.
“The @MCFCGeeks are trying out something cool at tomorrow’s game against @NorwichCityFC. Get involved! #blueview http://twitpic.com/7n1o1q ”
Before and after tomorrow’s game against Norwich we will look to integrate fan tweets into the pre and post match entertainment in City Square. All tweets containing the hashtag #blueview will be picked up and moderated by the MCFC webteam before being displayed on the big screens in front of thousands.”
Mesajul asta, trimis pe contul oficial de twitter al MCFC (157.000 followers) nu este singurul care mi-a atras atentia. Pe acelasi cont se fac concursuri, se anunta recordul de 7 milioane vizualizari pt contul de youtube, se raspunde la (probabil) orice mesaj care le este adresat, se creeaza interactiune si se promoveaza constant noutatile despre club si jucatori.
Hint: @mcfcgeeks este contul echipei de digital a clubului, “focused on web and mobile for the club: products, plans, hopes and dreams”
Pe pagina de facebook (1,4 milioane fani) e deja un landing page cu un concurs cu tricouri-cadou de craciun, poze de la antrenamente sau meciuri, interviuri cu jucatorii. Sau se vand tricouri si alte obiecte promotionale!
Un alt lucru de apreciat e faptul ca administratorii (banuiesc ca sunt mai multi) se folosesc la maxim de orice optiune pe care o ofera facebook: tag-ing reciproc de pagini, questions, mult content video si foto si multa, multa interactiune cu fanii. Content nou, cate 10-15 mesaje in fiecare zi, in functie de evenimentele din jurul clubului.
In plus, Manchester City se pare ca este primul club de fotbal din Anglia care are cont oficial de creator de content pe youtube, in completarea propriului canalul TV, traditional. Se adauga si site-ul cu categorie speciala (Social City) de stiri legate de activitatea clubului sau a jucatorilor pe social media. Si link shortner propriu, manc.it
Iar despre ce face Liverpool in online/social media va mai spune din cand in cand, Hoinaru, mare fan al “cormoranilor”. Eu “tin” cu Arsenal :)
Intre timp, in Romania, social media (nu neaparat in cazul cluburilor de fotbal, se aplica pentru orice business care are nevoie de publicitate SI online) inca se ia la misto, unii inca mai au impresia ca e o bula, si inca se ignora canalul asta de comunicare online. In acelasi timp, joburile in social media se inmultesc iar facebook o sa ajunga in curand la 4 milioane de romani.
Paradoxal sau ironic ?