Week-end-ul asta am fost la Cluj, la un maraton de vizitat branduri cu origini clujene, de la care m-am intors plin de admiratie si respect fata de tot ce au reusit sa faca oamenii de acolo. Am vazut povesti de succes ale unor oameni cu viziune si curaj nebun, am vazut produse romanesti premiate la nivel international, am vazut oameni care sunt atat de pasionati de munca lor incat ar putea sta ore intregi la povesti cu si despre brandul pe care-l reprezinta, am vazut bloggeri impresionati de profesionalism si profesionisti, am vazut si revazut oameni simpatici din Cluj. Au fost 2 zile pline de idei, de rasete, de suprize, de distractie.
Ce-am aflat eu din vizita la brandurile “made in Cluj” si ce-am facut pe acolo, in articolul care urmeaza:
Jolidon – Andreea nu era prin zona, asa ca m-am multumit cu aruncatul cu privirea prin ateliere. A fost prima data cand m-am simtit ca intr-un stup de albine, care in loc de miere, produc … ambajaj de fericire (ce filozofist am zis-o pe asta)
Habar n-aveam ca e atat de multa munca, atata migala si atata atentie si rabdare pentru un sutien. Sau ca produsele Jolidon sunt exportate, apreciate si premiate la nivel international.
Cata rabdare ? Uite-atata!
Farmec – cand intri in fabrica, ai impresia ca esti intr-un spital de lux, in care incaperile sunt enervant de albe si curate, in care totul este controlat si contorizat la secunda. Multe din procesele din fabrica sunt automatizate, am vazut atat robotei care umpleau recipiente de creme, le puneau etichete si le ordonau frumos pentru a fi puse apoi in cutii, cat si si femei lipitoare de etichete sau insurubatoare de dopuri. Habar n-aveam ca in afara de produsele cosmetice, Farmec produce si deodorante, pasta de dinti, produse pentru curatenie (detartrant, solutii de curatat aragaze si vase) sau lotiuni de plaja.
Habar n-aveam ca surpriza din partea lor va fi o invitatie sa ne facem propriul nostru parfum, si ca ne vor pune la dispozitie unul din laboratoarele lor. Pentru un tip ca mine, care fugea de chimie mai ceva ca Vasile Manu de iesitul in public, asta era invitatie la incendiu provocat prin amestecul a mai multor substante dubioase, intr-o combinatie pe care nici doamna Jofi n-ar fi putut sa o descopere dupa miros. Din fericire pentru departamentul de pompieri clujeni, nu s-a intamplat nimic, iar din combinatia de esenta de nu-mi-mai-aduc-aminte cu cred-ca-ala-era-ceva-alcool, a iesit o senzationalitate de parfum din gama miros-couture, de-o sa intoarca toate PR-istele nasul dupa mine. Produsul final se cheama “Eau du Auras”, (dar este acceptata si denumirea populara “odoras“), arata cam asa si miroase intr-un mare fel. Se vinde la picatura, stocul este limitat, nu accept schimburi, telefoane sau bonuri de masa, relatii pe privat.
Vitacom– Aniversează 20 de ani de activitate in domeniul electronicelor. Totul a inceput de la un om (fondatorul companiei, domnul Vita Vasile) care a dus firma de la un rucsac plin cu piese si accesorii de electronica, aduse din Austria, la o retea cu “7 magazine en-detail, 3 en-gros, agenţi în toată ţara şi un departament de export într-o continuă creştere”. Am incheiat citatul :)
Pe langa depozitul imens, ne-au aratat si un chestiuta care se poate juca cu ajutorul mintii, pe nume MindFlex. N-as renunta la Kinect pentru asta, dar e un dispozibil interesant, mai ales ca tot ce trebuie sa faci e sa te concentrezi total, asupra bilei si a mecanismului. Cam cum functioneaza, vedeti in video-ul de mai jos. Zaineasa in actiune :)
Napolact-ul a fost una din surprizele cele mai placute. Eu credeam ca ori mergem la vreo ferma de vaci, sa mulgem vreo doua-trei, ori intr-o fabrica ultra high-tech, sa vedem tot procesul de productie a branzeturilor si al sortimentelor de lapte (ca tot veni vorba, nota 11 pentru Sana cu miere si alune :D). Surpriza a fost ca … am mers intr-o pestera, la Ţaga, undeva pe langa Cluj. 90% umiditate, 100% natural, ca odinioara.
Acolo se fac “Brânzeturile de la Ţaga” – delicatese tradiţionale româneşti, vreo 4 sortimente: Montana, Alpina, Tarnava si Nasal. Foaaaarte bune. Prima data cand am incercat vin cu branza SI placinta cu branza. Deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelicioooooooooooooooooos !
La Ludwig Bavarian Bierhaus berea casei e asa de dulce, incat poti face diabet daca bei doua. Noroc ca au si alte beri, in halbe de 1 litru. Hac!
A doua zi, i-am trolat nitel pe oamenii de la BT, ca n-au vrut sa-mi zica unde e seiful, dupa care am trecut la lucruri serioase. Asa am aflat ca:
- jumatate dintre clujeni sunt clienti Banca Transilvania
- 15% din bugetul de marketing e destinat online-ului, care este cheltuit pe Google Adwords, Yahoo si abia apoi marii publisheri, in ordinea rezultatelor aduse. Sunt planuri si pentru social media.
- si-au schimbat sistemul de internet banking. Eu sper sa nu fie ca prima versiune, ca iar il activez ca sa am ce inchide peste o saptamana
- e cea mai mare banca (top 3 in Romania) cu “parinti” si actionari romani (cei care au infiintat banca au fost vreo 40)
Gimmy – Interesant e ca toate programarile se fac doar online, pe baza de CNP. Pentru asta Liviu si-a facut sistem (custom, special pentru sali de fitness/sport) de management al clientilor, pentru a avea control asupra nivelurilor de incarcare de la cursuri, pentru plati online sau direct marketing. Smart move :)
Liviu are planuri mari cu brandul Gimmy, pregateste noi lansari de sali, intre care una si in Bucuresti. De-abia astept!
Si cum trebuia sa facem ceva traznit si pe acolo, ne-am luat la bataie cu mingi uriase.
Starbucks Cluj – si-a lansat la #ClujBrandsTour conturile de social media, ii puteti urmari pe twitter si Facebook. Desi sunt nebautor de cafea, nu pot sa nu apreciez prajiturile, wireless-ul si inclinatia catre tot ce inseamna online si social media
Fabrica de bere Ursus – e muzeu de bere. Si mini-fabrica (functionala) de bere. Si restaurant. Si locul care am ras cel mai mult. Si unde am facut mai multe chestii, despre care o sa se vorbeasca ceva timp pe acolo, prin berarie. Eu sper sa devina legende locale cele cateva momente artistice prezentate de gasca de la #ClujBrandsTour :))
Pana cand apare video-ul oficial, va las cu posterul, ca asa se face teasing :D
In incheiere, va las cu poza asta, sa va dati cu parerea: care, cine, pe unde este ?
Da, Puteti sa va uitati si la fundulete!
Cluj Brands Tour este un eveniment organizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca. Sponsorii oficiali ai evenimentului sunt: Banca Transilvania, Napolact, Vitacom, Farmec, Jolidon, Ursus şi Trilulilu, iar partenerii sunt: Best Western Plus Fusion Hotel (thanks for the bed and breakfast), Autonom (thanks for the ride), Ludwig Bavarian Bierhaus (thanks for the beers), Starbucks (thanks for the cookies) şi Webfactor (thanks for the hosting).
Pot să trolez un pic? Poooot? :)
Conturile de social media pentru Starbucks Cluj sunt http://twitter.com/starbuckscluj și http://facebook.com/starbucksclujnapoca
Poti :)
Am actualizat articolul cu link-urile complete :)
Mulțumesc frumos! Ai din partea mea niște prăjiturele de la Starbucks data viitoare când vii în Cluj :)