Home / Diverse / Despre responsabilitate sociala pe 2010

Despre responsabilitate sociala pe 2010

Circula pe bloguri de ceva vreme un fel de leapsa privind responsabilitatea sociala (CSR) pe 2010. Astazi a venit randul meu sa-i raspund Corinei la invitatia de a raspunde la cele 3 intrebari de mai jos, toate legate de implicarea in societate a companiilor in anul care a trecut.

Trecand direct la subiect, gasiti mai jos parerea mea despre CSR, campanii si companii.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Castigator de departe, Petrom, pentru Tara lui Andrei si campania mea favorita, Redescopera Romania. Pentru ca au reusit sa combine interesant online-ul si offline-ul in proiecte eficiente, care schimba idei si implica oameni in actiuni de voluntariat sau de promovare a adevaratelor valori.

Pe locul 2, Unicredit pentru sprijinirea programului Cicloteque si implicit, promovarea mersului pe bicicleta

Si Vodafone, pentru campania O sansa pentru viata. Daca intereseaza pe cineva, am grupa 0 de sange :)

Premiul pentru popularitate, vizibilitate si sincere felicitari, echipei de organizare a Let’s Do it Romania, pentru performanta de a aduna atatia romani la o curatenie colectiva si nationala. Si pentru ca au aratat ca si un ONG sau grup de initiativa se poate implica in societate, nu doar companii cu buget de CSR limitat pe proiecte proprii.

Tot la capitolul “Campanii fara companii” se afla si #Draduta si batrana din mehedinti. Si Unicef.

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

(te poti referi atat la ce au facut bine, cat si la ce au facut gresit sau la ce nu au facut, desi ar fi trebuit)

Stiind ca 2010 e an de criza, ma asteptam la mai putine initiative, eventual o limitare la cateva plantari de copaci, urmate de gargara “am plantat un copacel, in trejde ani o sa culeg chestii din el”. Petrom, Vodafone si  Unicredit sunt cateva exemple ca se poate si altfel

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?
(te poti referi la: cauzele pe care vrei sa le sustina, modul in care ar trebui s-o faca etc.)

Simplu: mai multe proiecte pe educatie non-formala si sanatate. Copaci poate sa planteze oricine. Nu ca as avea ceva contra plantarii de copaci (la ce defrisari avem …), doar ca sunt si alte domenii care merita atentie.

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?
(in contextul crizei economice, ne intereseaza daca esti dispus sa recompensezi companiile care se implica in rezolvarea unor probleme sau sa le sanctionezi pe cele care nu o fac).

In contextul crizei economice, intreg colectivul redactional al aurasmihai.ro a decis ca va recompensa companiile active in CSR cu premiile “CeSaRe din companie, tot munca implica”. Toti cei 1 membri au fost de acord sa se implice personal in campanii, daca acestea sunt indeajuns de interesante si utile.

Nota: toate raspunsurile bloggerilor invitati se gasesc pe responsabilitatesociala.ro

Foto imprumutata de la Andreea

 

Citeste si asta

O aplicatie anti violenta casnica a castigat Cannes Media Grand Prix

Context: una din 3 femei din Turcia este victima violentei casnice si a abuzurilor fizice din …