Home / Marketing / #EmagFail, Pro si Contra

#EmagFail, Pro si Contra

Se pare ca primul eveniment care a atras atentia pe internetul romanesc din 2010 este recenta promotie Emag de Revelion, care a reusit sa atraga destule pareri pro si contra chiar din prima zi a anului.

Personal, cred ca a fost o alta oferta cu stelute, menita sa atraga cat mai multi vizitatatori pe site intr-o perioada de liniste pe server.

Dar cum e un subiect fierbinte  pe twitter, mi-am zis  sa incerc o mica analiza, luand in considerare partile bune si cele proaste.

Sa incep cu ce nu mi-a placut la promotie :

Steluta ascunsa

Pentru ca a indus in mod intentionat ideea ca vor fi reduceri la toate produsele din categoriile alese pentru promotii.

Si cand colo, pe site, in loc de anuntatele Telefoane PDA cu 50% discount, produsele alese au fost doar cateva banale Samsung I550

Au anuntat in schimb, siret, pe twitter, ca “stocul promotional total de produse pentru Revelion este de 503 bucati”

Stiu, cei care se asteptau la reduceri de 50 % la un Touch Pro 2 au fost, in mod evident, dezamagiti, dar cat de credul poti sa fii sa crezi ca poti lua un telefon de ultima generatie cu 50 % reducere ???

Ar fi fost mult prea frumos, si un subiect de care s-ar fi vorbit tot anul. Si probabil, imposibil de realizat din punct de vedere financiar.  Sau nu ?

Ma intreb insa cati dintre vizitatorii de pe 1 ianuarie au citit/vazut regulamentul

Pretul corect ?

Se pare ca au marit in mod artifical pretul anumitor produse, ca dupa ora 6:00 pretul sa revina la “normal”.

Detalii si poze despre cum variaza pretul la un PDA Samsung I550, pe http://aiurea.eu/2010/01/emag-revelionul-si-promotiile.html

Error : 503

Desi au recunoscut ca se asteptau la o avalansa de vizitatori, site-ul des picat, mai ales in jurul orelor fixe, la primele minute ale noilor promotii. Un server in plus sau mai multa banda n-ar fi stricat …

Exista si parti bune, si motive pentru care o astfel de campanie merita respect

Limitarea la un produs/categorie pentru fiecare potential comparator.

Ceva normal, pentru ca orice reducere mai mare de 10% va aduce in mod automat romani dornici care sa cumpere tot stocul . Fie si pentru a le revinde pe okazii.ro pentru un profit de 25% sau doar pentru ca “e la reducere”.

Si-au asumat un risc

In timp ce (probabil) alte magazine dorm in pace si asteapta sa inceapa 2010, emag-ul a avut curajul sa vina cu o campanie intr-un moment in care tot romanul este obisnuit sa se distreze cu prietenii acasa, in jurul unei mese pline, deconectat de tot ce inseamna calculator si internet

Riscul a fost destul de mare, dar criza si reducerile  se pare ca pot face destui oameni sa lase vinul si sarmalele pentru o comanda pe internet.  Destui oameni incat sa pice un site de marimea emag

500 de clienti intr-o singura noapte

Multe magazine online sau offline spera la 500 de clienti intr-o luna, emag se pare http://www.emag.ro/blog/2010/01/si-a-fost-o-noapte-nebuna/ ca a avut o noapte nebuna. Si aproximativ 250.000 vizitatori unici in 24 de ore. WOW

Daca reactiile in urma campaniei au fost pozitive sau nu,  putem afla impreuna prin sondajul de mai jos si/sau citind ce au scris si altii despre subiect :)

http://www.ecostin.com/emagfail-si-marketing-ul-online.html

http://refresh.ro/2009/12/emag-ro-reduce-preturile-de-revelion/

http://danpop.ro/2010/01/01/mesaj-emag-de-anul-nou-la-multi-ani-fraierilor/

http://iustin.info/emag-happy-epic-fail.html

http://aiurea.eu/2010/01/emag-revelionul-si-promotiile.html

http://www.marincristian.ro/emag-failed

http://www.nwradu.ro/2010/01/discountul-emag-de-revelion-meh/

Citeste si asta

Deseneaza ce-ti trece prin minte!

Stii bancul cu … “Ce-i trece prin capul unul soldat pe frontul de lupa? Glontul!” …