Home / Marketing / Punem banner ca asta stim sa facem, dar stim sa facem banner ?

Punem banner ca asta stim sa facem, dar stim sa facem banner ?

Multi cred ca pentru a atrage atentia pe web trebuie sa faci un banner tipator, care sa clipoceasca, sa topaie,  si eventual sa si faca ceva zgomot pentru a fi bagat iesi in evidenta asa cum merita.

Insa degeaba iti atrage atentia pt ca clipoceste si este in culorile curcubeului, daca nu exprima nimic. Unde e call to action-ul? Unde e mesajul pe care vrei sa-l transmiti vizitatorului pentru ca el sa intre pe site-ul tau ? Si o data intrat, ce ii oferi ca rasplata?

Traim intr-o lume egoista, si mai ales acum, in criza, oamenii se gandesc la ei in primul rand ! De ce ar da cineva click pe un banner?  Sunt atatea mii de bannere in online-ul romanesc . De ce ar da tocmai pe al tau ?

Ce s-ar putea face ?
Ofera ceva in schimbul click-ului ! Fie ca e vorba de o inscriere la un concurs, un mesaj haios sau un simplu multumesc.
Sau fa banner-ul tau interactiv. Ofera o alta animatie la roll-over sau la click. Da-i utilizatorului de mouse posibilitatea de a alege daca intra sau nu in interactiune cu tine. Daca vrea sau nu sa creeze o legatura  cu proiectul pe care bannerul il promoveaza.

Este a nu-stiu-cata oara cand primesc cereri ca bannerul x sa fie cat mai sus in pagina, central si daca se poate sa faca si un mic roll-over neanuntat pe toata pagina. Toate astea pentru cateva amarate de click-uri, cateva vizite in plus, cateva cifre adunate la statistica lunara de pe trafic.ro si/sau brat si/sau google analytics.  Vizite, nu participanti, nu cumparatori. VIZITE

Multi insa se multumesc sa stie si sa vada bannerul lor pe site-ul partener. Si sa traga la sfarsit o linie si sa adune.

Cu totii vrem promovare multa si daca se poate si ieftina, cu totii vrem bannere in pozitii avantajoase, si cu totii vrem cat mai multe vizite, care sa se transforme in aplicanti la traininguri sau cumparatori. Dar putini se gandesc cum sa faca asta in mod corect.

NU intru in discutii de landing page, leads si/sau time on site.  Pentru ca aparent pe multi nu-i intereseaza metricele astea, toti vor afisari si unici pe luna.

As vrea sa vad vremea cand o sa intru pe un site,  o sa vad un banner undeva, nu conteaza unde, care sa-mi atraga atentia si care sa imi dea  posibilitatea sa ma joc cu el.  Care la click sa ma duca pe o pagina speciala care sa ma convinga sa vreau sa aflu mai mult.  Deocamdata, ma uit cu regret si  admiratie la bannerblog.com.au

Banner-ul nu este singura solutie de advertising pe internet. Nu a fost nici prima si nu e nici ultima. Dovada ca se poate fara este Green Pixel, care reuseste cu succes sa se mentina in topul agentiilor interactive din Romania, fara sa recurga la realizarea de bannere. Dar asta e iar, alta discutie.

Pe 3ner.ro prefer sa nu aglomerez zona centrala cu bannere  pentru ca stiu ca oricum vizitatorii nu vor da click , pentru ca stiu cat de agasant e sa-ti sara un banner in ochi cand vrei sa citesti ceva si pentru ca stiu ca exista adblockere.  Am statistici pe site conform carora singurul banner care a rulat central pe site singur, fara alternanta cu alte bannere  (ma refer la cel pt leadership feminin) are mai putine click-uri decat un banner 200×200 la concursul “Sfaturi pentru combaterea recesiunii” care rula in dreapta, in tandem cu alte 2 bannere.

Pentru ca asta micu’  exprima ceva, oferea ceva,  spunea o mica poveste despre un concurs,  nu era un banner comercial pus pe site sa faca blink.

Dar asta e piata, astia-s clientii, si probabil in curand voi fi nevoit sa accept si bannere pozitionate central.  Nu de drag,  de criza.

Prefer insa sa promovez evenimentele care merita altfel, prin concursuri, prin articole promo, prin branding de header, prin reduceri la inscrieri, printr-o recomandare in newsletter sau alte idei pe care nu le-am pus inca in practica.

Acesta nu a fost un articol “nu folositi bannere”, am incercat sa fie mai mult un “folositi bannerele inteligent”.  Indiferent de pozitie sau marime.

Pareri ?

Update : mi-am dat seama ca articolul asta se potriveste pt concursul organizat de Doru Panaitescu. Ehh, l-am scris cu cateva saptamani mai devreme, stiam eu :)

Nu-i nimic, mai scriu unul, si asa vroiam sa scriu un articol despre de ce vreau eu sa fac in continuare marketing online si nu altceva

Citeste si asta

Revenirea emisiunii lui Dan C. Mihailescu e o super lovitura de imagine pentru eMag

Conform articolului de pe paginademedia, unde a strans deja peste 350 likes si 40 shares …

1 comentariu

Comentezi ?