In caz ca nu stiati, partidul lui Gabriel Oprea da lupte grele pe internet, unul din putinele locuri unde nu poate musamaliza scandalui izmenarului sef. Dupa ce au activat postacii si pustanii sa dea copy-ponta la mesaje pro-Oprea pe Facebook, o minte stralucita din departamentul de comunicare UNPR (sau poate chair consultantul ala social media cu 3400 euro/luna) a venit cu ideea unui concurs special pentru postaci si saraci cu conturi pe retelele sociale, prin care primii 8 clasati pot castiga o excursie de 4 zile in Venetia, un week-end pe Valea Prahovei, o cina romantica in Bucuresti sau audiobook-uri, cu conditia sa-l pupi virtual in epoleti pe generalul Oprea.
Softul folosit cu prea putina pricepere de catre echipa online este cel de la captainup.com, similar cu Punchtab, pe care l-am folosit acum vreo 2 ani, pentru a intelege mecanismul de fidelizare a vizitatorilor unui site, care pot primi puncte pentru diverse actiuni online (share, comentarii, like-uri, tweets).
Revenind la concursul de imprastiat mizerii prin social media, am cateva intrebari legate de modul de desfasurare si premii:
- De ce premiul I e o excursie la Venetia, daca spalarea de cadavre se intampla in Romania ?
- Doar 2 zile pe Valea Prahovei ? Pai dureaza o zi doar drumul! Se asigura cumva drum liber si coloana oficiala, cu politia rutiera, pentru
al doilea postacviceprim-postacul partidului ? - Despre ce restaurant e vorba la premiul 3 ? In regulament nu scrie nimic, sa fie oare acelasi restaurant de la care pleca ministrul in seara tragediei de pe 21 octombrie ?
- Audiobook-uri in 2015, cand atatia puscariasi scriu atatea carti de valoare ? Daca ii e atat de usor sa le produca, de ce nu face domnul Oprea cinste cu niste doctorate, pentru toata lumea care se inscrie?
- Care credeti ca va fi raspunsul celor de la CaptainUp la tweet-ul in care i-am atentionat de folosirea incorecta si imorala a softului lor de “user engagement platform” ?
- Cine a fost zgarcitul care a decis ca aplicatia nu merita 69 de dolari/luna pentru un cont premium? La ce disperare e zilele astea prin partid, ma asteptam ca interesul online national sa valoreze macar 277 lei/luna
- Cati
participanticoncursomani a strans pana acum alergarea asta dupa like, share si puncte ? Lista cu useri nu e foarte clara. - Cine ar putea fi concursomanul cu indeajuns de mult timp si disperare sa ii intreaca pe campionii Mioara Toma si Ilie Petre, care au fiecare de 10 ori mai multe puncte decat locul 3 ?
- Daca primii sunt membri de partid si sunt obligati de colegii traseisti sa imprastie mizeria, ce motivatie ar putea avea ceilalti oameni inscrisi in concurs ? Doar foamea dupa premii castigate usor, indiferent de pretul moral al actiunii lor ?
- Cine naiba i-a invatat pe astia ca un tweet valoreaza cat un share pe Facebook? Sau, mai grav, un “+1” sa-ti aduca la fel de multe puncte ca un like ? Chiar nu are nimeni simtul realitatii acolo in partid ? (intrebare retorica)