Home / Online / De ce nu face GSP bani din online

De ce nu face GSP bani din online

Citeam ieri articolul asta, in care Tolontan se plangea ca veniturile GSP vin doar 10% din online, in timp ce 90% provin de la tarabe, in conditiile in care vanzarile de ziare au scazut drastic. 

In alt articol, domnul Tolontan confunda firma Google Bucharest (care probabil se ocupa de salariile angajatilor din Romania si de cheltuielile locale de promovare a serviciilor Google) cu Google Irlanda, firma care incaseaza banii din advertisingul venit de pe continent. Cititi mai multe la Nwradu, are un articol intreg pe tema asta.

Ironia banilor in natura: sa te superi pe unul din cei care iti dau bani pentru click-uri, pentru ca tu nu esti in stare sa monetizezi site-ul si altfel decat prin bannere.

Cu ocazia mi-am adus aminte de ce am renuntat eu sa mai cumpar fituica gsp si sa mai intru pe gsp.ro: pentru ca devenisera o mizerie, in care cu greu mai puteai citi ceva util sau interesant, asta daca reuseai sa scapi de pop-up-uri, interstitiale si gramada de stiri de 2-3 randuri, cu titlul bombastic.

Cateva idei despre motivele pentru care cred eu ca GSP nu face bani din online, la prima vedere. Zero marketing (sportiv), 20% continut, 100% bannere. Ca-n reclama stresanta de la bestjobs: bannere, bannere, bannere. Mii de bannere.

1. 7 din primele 10 stiri de pe prima pagina sunt despre fotbal. Din care 5 sunt click-bait sau articole prea putin interesante, de 2-3 fraze. Jumatate sunt despre Steaua. Nu stiu cati stelisti au acces la net si gsp, dar poate ca ar fi loc si pentru alte sporturi sau echipe, pentru diversitate si ceva mai mult trafic. Meniul principal al gsp.ro (ma mir ca e responsive) e elocvent pentru continutul fituicii: fotbal, fotbal international, alte sporturi, livescore si opinii (blogul catorva dintre jurnalisti, locul unde poti gasit articole cu mai mult de 3 paragrafe).

2. Cum pare ca nu se pricep la altceva, vand doar bannere la kilogram, CPM sau CPC. Nici macar afiliere. Si vor sa faca bani din asta. Doar din asta. Prin Google Adsense, care are CPC-uri foarte mici in Romania, si prin 2 adservere diferite, unul propriu si unul de la etarget. Pe un singur articol despre venirea lui Toto Tamuz, sunt 5 ad-uri la serivicii diferite: cel.ro, booking.com, amvelope, vola.ro, centrale termice si o marca de masini de lux. La un scroll mai jos, dupa comentarii, inca o runda de 4 bannere virate prin CPC din fashion, travel, limbi straine si imobiliare. Plus un pop-up cu ceva magazin online. 10 bannere intr-un singur articol. Disperarea cand imi vine, bag reclame peste tine. Mai multe reclame decat continut: checked! Noroc cu adblocker.

3. Pentru ei, proiect special inseamna, cel mai probabil, sa vanda ceasuri, dvd-uri pentru copii sau ochelari de soare, la chiosc, impreuna cu fituica ziarul. Pentru altii, care incearca sa faca continut de calitate, proiect special inseamna “trenduri in sport in 1025“, de la treizecizero.ro, care a mai avut un exemplu de publicitate inteligenta. Alt exemplu, cam discutabil, dar macar e altceva decat un live-text chior: live-text cu tweet-uri preluate, la Prosport . Pana si sport.ro a reusit un super-material despre academia lui Hagi, intr-un format modern, atat cat au putut cei 1-2 oameni normali uitati prin redactie. De aplicatia de acum cativa ani “sofer de romania” nu mai zic nimic, ca era tot la prosport, iar liga fantastica a gsp, proiectul web de unde se puteau face ceva bani prin gamification si game-branding, e in paragina. Exceptie: anchetele despre gala Bute.

4. Dupa ce au “inovat” cu afisarea de pitipoance in costum de baie cu sigle de echipe de fotbal, acum nici nu mai stiu unde e galeria foto de mai jos, care e ceva mai sus. In goana lor dupa cat mai multe afisari, nici galeria foto (cu poze  preluate din alte site-uri) nu scapa de bannere livrare prin adserver sau adsense. Bombardamentul cu bannere continua, chiar si pe paginile care au mai multa legatura cu pornhub decat cu sportul.

5. Gazeta digitala. Absolut nici un motiv sa o cumperi online, e doar versiunea cu bannere a ziarului. Au inteles gresit pana si conceptul de Paywall. Sunt curios cati dintre cititorii gsp cumpara online o revista cu o editie ca asta, care are acelasi numar de inserturi publicitare ca un ziar clasic si prea putine articole disponibile doar in editia digitala (unicul lor selling point). Probabil n-o sa-mi vina sa cred cand o sa aflu, zeci (maxim o suta) de romani au fost afectati deja.

6. Pagina de facebook e o colectie de lovituri de teatru, exclusivitati care pot fi gasite si la altii si alte titluri scrise cu caps lock. Conversatii si comentarii la minim (2-3), maxim 20 de like-uri per postare, pentru “cel mai relevant, mai respectat și mai spectaculos site de sport din România”. Cel mai mare engagement pe pagina de facebook al celui mai respectat si relevant site de sport din Romania, din ultimele 24 de ore e poza asta cu sanii unei vedete playboy si un zvon exclusiv despre Sanmartean. 

7. La final, un tweet trist, general valabil despre goana dupa click-uri si trafic.

Citeste si asta

BrickStand: afacere cu mini stadioane din lego

Uite o idee la care nu m-as fi gandit. Sau daca mi-ar fi trecut prin …

Comentezi ?