Home / Chestii misto gasite pe net / Cum sa faci un PR stunt cu intentii bune

Cum sa faci un PR stunt cu intentii bune

Lasand la o parte glumele unora, supararile (fondate) altora si cele cateva observatii (pertinente), PR stunt-ul nereusit al F64 avea ca mesaj principal “cooptarea” in echipa F64 a noului proprietar cu barba alba, care prin titlul de investitor imaginar, prelua magazinul online si-l pozitiona ca si magazin al lui Mos Craciun, cel putin pentru luna decembrie.

In continuarea mesajului  “suntem magazinul lui Mos Craciun” (o idee foarte originala, de altfel), vizitatorii si fanii F64 erau invitati sa aduca in magazin “hainute, obiecte si orice vreti sa daruiti, pe care le vom dona oamenilor din zone defavorizate”. 

Surpriza si socul provocat de anuntul neasteptat si farsa facuta jurnalistilor de business si bloggerilor apropiata au fost destul de mari, incat mesajul (mesajele, de fapt, ca au fost doua) cu caracter umanitar a fost lasat in umbra de farsa si reactiile imediate, produse de farsa de Craciun. Degeaba a incercat Radu sa mai indulceasca situatia, sa puna accent pe mesajul umanitar, care se dorea a fi transmis.

Greseala de comunicare a atras mai multe critici decat sustinatori.

In alta tara, in Brazilia, acum vreo doua luni, s-a incercat un PR Stunt ceva mai diferit, cu un singur mesaj principal.

Contele Chiquinho Scarpa, un miliardar excentric in varsta de 62 de ani, un fel de combinatie intre un Tantareanu nelibidinos si un Viorel Lis viu, a anuntat pe Facebook, printr-un mesaj scris destul de serios, ca planuieste sa-si ingroape in spatele curtii sale, Bentley-ul sau de 500.000 de dolari, ca parte din planul sau “de dupa moarte”.

conde-chiquinho-scarpa-begins-burying-his-bentley_100441204_l

Asa cum faraonii se ingropau cu averi si sclavi cand le venea randul si cum credulii crestinii cred ca pomenile facute pe Pamant se transforma in mancare in Rai, pentru sufletele mortilor … la fel a decis si contele miliardar ca vrea sa se plimbe cu o masina luxoasa printre cazane.

Multa galagie in social media, multe preluari in presa si bloguri, toti abia asteptau momentul si conferinta in cadrul careia contele brazilian isi va ingropa masina. Mai ceva ca la anuntarea unui nou mare investitor strain in online-ul romanesc.

La data conferintei, in fata presei online si offline, contele a facut anuntul adevarat. Totul a fost o campanie in colaborare cu Leo Burnett Brazilia, care a marcat “Saptamana nationala a donatiilor de organe”, creata special pentru a arata tuturor cat de important este acest tip de donatii  in procesul de salvare de vieti omenesti.

“I didn’t bury my car, but everyone thought it absurd when I said I would,” he said. “What’s absurd is burying your organs, which can save you many lives. Nothing is more valuable. Be a donor and tell your family.”

Diferenta dintre cele doua PR Stunt-uri a fost ca in Brazilia au promis intai circ si apoi au furnizat un mesaj umanitar + informatii in premiera, pe cand in Romania au promis informatii de business, in premiera, dar au livrat un Mos Craciun, o sanie rosie si doi reni mici. Si un loc de adunat cadouri.

Sursa articol, via Dan Baciu

Citeste si asta

Razuieste si doneaza

O campanie de strangere de donatii pentru  “African Angel”, o organizatie umanitara care se ocupa …