Home / Diverse / Scurt interviu despre GPeC

Scurt interviu despre GPeC


5 intrebari despre eveniment, in completarea impresiilor de acum cateva zile. Raspunde Andrei Radu, fondatorul GPeC.

1. Cu cat timp inainte ati inceput organizarea pt gala ? Cati oameni fac parte din echipa ? 

Organizarea pentru GPeC incepe intotdeauna imediat dupa editia care tocmai s-a incheiat. :) De pilda, noi deja am inceput sa punem pe hartie conceptul GPeC 2014 tocmai pentru ca evenimentul in sine nu se rezuma doar la Festivitatea de Premiere si la Conferintele la care ne-ai fost alaturi, ci este singurul eveniment din Romania care dureaza timp de 7 luni in fiecare an. Mai exact, GPeC este un cumul de alte evenimente stand-alone: in fiecare primavara organizam, sub egida GPeC, Conferintele Nationale de E-Commerce (2 zile de conferinta si workshop-uri de comert electronic), magazinele online se inscriu in competitie inca din luna aprilie si sunt analizate timp de 6 luni in 2 etape de jurizare, apoi dedicam 1 zi intreaga Intalnirilor GPeC – un eveniment in care magazinele discuta fata in fata cu membrii juriului; sfarsitul de august ne aduce Scoala de Vara GPeC (5 zile de training-uri intensive de comert electronic la munte), iar toamna incheiem intreg ciclul cu a doua editie a Conferintelor si cu Festivitatea de Premiere. Cam asta inseamna, pe scurt, GPeC si, de aceea, suntem in continue pregatiri timp de 1 an de zile – desi piata vede activ doar cele 7 luni de eveniment, noi pregatim intreg conceptul inca de acum, relansam site-ul, lucram la criteriile de jurizare, aducem mereu elemente noi.
Evident, ne permitem luxul de a avea concedii de Sarbatori si in fiecare vara. :)

2. Ce elemente au facut diferenta dintre gala de anul trecut si cea de anul acesta?

Primul lucru la care ma gandesc este numarul incredibil de mare de participanti. GPeC a fost dintotdeauna un eveniment la care s-a suplimentat numarul de locuri, iar ultimele editii au reunit mereu aprox. 300 de participanti, insa anul acesta am avut surpriza placuta de a ne intalni cu peste 600 de oameni din industrie. Ne bucura mult acest numar, ne bucura interesul lor pentru GPeC – inseamna ca facem treaba buna daca am reusit sa starnim un astfel de interes.In rest, ne-am dorit ca de fiecare data sa crestem calitatea evenimentului, calitatea continutului transmis, sa aducem speakeri de top si sa cream o atmosfera propice pentru networking si entertainment. GPeC nu mai este doar un eveniment, ci este deja o familie a tuturor celor care activeaza in comertul online romanesc.

3. Daca ai avea bani, echipa si timp, in ce domeniu ai deschide un magazin online ?

Problema cea mai mare este timpul… :) Sincer, nu m-am gandit serios sa deschid un magazin online, dar nici nu pot spune ca nu mi-a incoltit niciodata aceasta idee. Am in minte un anumit domeniu, este o nisa insuficient exploatata inca, dar timpul nu imi este cel mai bun aliat – asadar, deocamdata exclud ideea lansarii unui magazin online.

4. Care sunt planurile de viitor pt competitia GPeC 2014 ?

Avem multe surprize pentru 2014 – evident, nu le pot dezvalui inca, dar pregatim surprize placute. Cert este ca GPeC 2013 a fost un pas important de evolutie in istoria evenimentului si un pas important pentru ce urmeaza sa se intample in 2014. :)

5. Cati oameni au privit live pe site evenimentul, in conditiile in care stream-ul a fost cu plata ?

Sincer, chiar nu stiu, nu am aceasta statistica. Cei care s-au ocupat de broadcasting ar trebui sa stie – pot sa banuiesc, insa, ca numarul nu este foarte mare. In general, in Romania, avem o cultura ciudata pe care toti organizatorii de evenimente o cunosc foarte bine – aceea de a primi totul pe gratis. Tin minte ca citeam o insemnare a lui Radu Georgescu pe blogul personal exact despre acest aspect: romanii nu vor sa plateasca bilete la o conferinta, romanii nu vor sa plateasca pentru broadcasting – isi doresc continut de calitate, dar gratuit. Noi incercam sa schimbam aceasta mentalitate si stiu ca exista si alte evenimente care fac acelasi lucru si nu facem asta pentru ca suntem lacomi, ci pentru ca avem – la randul nostru – costuri. Speakerii straini sunt platiti, biletele de avion de asemenea, cazarea, hotelul, toata logistica (sonorizare, lumini, conexiune internet, chirie a salii, catering)… nu mai vorbesc de faptul ca orice informatie transmisa inseamna ani de munca si de experienta a celui care o transmite – iar pentru asta, este normal sa platesti.

Citeste si asta

Atractiile: GPeC 2018: GDPR, Jeff Bullas si Peep Laja

Au aparut detaliile despre editia 2018 a GPeC, care marcheaza al 13lea an de cand …

Comentezi ?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.