Anul asta cred ca a fost bataie mare pe premiul de “cea mai proasta campanie care incearca sa atraga atentia intr-un mod cat mai disperat”.
Intai a fost campania pentru Salvati Rosia Montana, cea cu “luati-ne tot aurul”. Dupa care au aparut reclamele TV cu “am trait s-o vad si p-asta” (e atat de proasta incat nici nu mai stiu la ce lant de magazine se facea reclama), apoi leusteanul Andreei Marin.
Acum … cea mai mare [insert word here] pe care am putut sa o vad pe internet e campania “uraste.ro“, care promoveaza nu-stiu-ce supliment alimentar.
Mesajul campaniei este pur si simplu morbid!
- Cum adica sa urasti pe cineva pentru ca are o boala incurabila ?
- Cat de ahtiat dupa atentie si reactii sa fii incat sa faci un video ca asta, in care sa accentuezi sentimentul de vina pe care il simte orice om in postura celui care are o ruda suferinda ?
- Cat de inuman e sa faci un videoclip comercial care sa exploateze in asa hal suferintele unor oameni bolnavi ?
- Cat de dezgustator e sentimentul de a fi manipulat in halul asta, dupa care ti se ofera solutia miraculoasa, sub forma de pastila-minune ?
- Cat de dramatic o fi sa te regasesti in situatia celor din video, sa empatizezi cu drama filmata in alb-negru, pentru ca apoi sa afli ca e doar o reclama la un medicament?
Incerc sa-mi dau seama daca e si o parte buna in toata campania asta. Din reactiile prietenilor mei de pe Facebook si din reactiile de pe pagina de facebook, as zice ca nu.
Chiar daca lumea a inceput sa vorbeasca despre campanie (in sens negativ) si chiar daca pe unii i-a pus pe ganduri modul in care au fost formulate mesajele, mi-e teama sa ma gandesc ca cineva din agentie sau companie o sa se uite in curand la cifrele reci ale traficului site-ului si o sa se gandeasca ca aceasta campanie e chiar una buna. Ca a avut “reach”. Ca a facut “buz si auernes”. Ca genul asta de campanii care socheaza sunt un model de urmat.
Sunt curios cati le descarca voucherul de reducere.
Sunt si mai curios daca au avut in minte si un plan de back-up, in caz de reactii negative si “worst case scenario”. Eu as fi avut, daca ieseam in online cu acest tip de mesaje. Ei n-au raspuns de cand a inceput “furtuna online”, desi sunt zeci de mesaje pe pagina de Facebook. Si chiar nu vrei sa citesti ce comentarii sunt pe Youtube …
Citeste si articolul asta scris de Ana Dragu, presedintele asociatiei Asociatia Autism Europa Bistrita: Uraste-ti aproapele ca pe tine insuti. Si articolul lui Doru Panaitescu. Si cel din Dilema Veche.
Mai intreb inca o data: pana unde poate duce goana dupa virale, fuga dupa atentie, trafic si vizibilitate ?
Mie mi-e scarba de campania asta si modul in care a ajuns sa se comunice un mesaj comercial …
PS: Le-am dat report page pe motiv de hate speech-> targets people with a disabiliy or disease
Deja se iau masuri si aici:
http://www.cabral.ro/din-ro/o-campanie-gresita-bazata-doar-pe-ura
Poti sa mai adaugi la reactii: http://www.facebook.com/photo.php?v=423841827676485&comment_id=4235149&offset=0&total_comments=35
Am dat si eu report pentru hatespeech. E ceva la care nu ma gandeam ca se poate ajunge. Ani de terapie pentru oamenii in astfel de situatii se pot duce pe apa sambatei in cateva minute.
Incredibil! E un mesaj intr-adevar cretin! Chiar si sa fi fost “pilula minune”, mesajul tot cretin ramanea!
Cum sa indemni la ura? Si mai ales sa fii indemnat sa urasti o persoana iubita pentru o boala!
Cretini! Astia chiar ca trebuie dati afara!
PS: am dat si eu REPORT si sper sa dea cat mai multe persoane pt a le fi blocata pagina de Facebook (macar)
De fapt sti ce mi se pare mie mai prostesc decat campania in sine… faptul ca toata lumea o pomeneste si uite asa face buzz in online. Daca nu s-ar vorbi despre ea crezi ca ar fi fost vazuta?
Poate asta e doar parerea mea, dar daca ceva este negativ sau nu merita pomenit despre ea de ce sa vorbim?
Eu sunt de parere ca aceasta campanie a reusit sa treaca de nivelul acela la care e ok sa ignori, pentru a nu promova prostia mai departe. A trecut la nivelul de exemplu de “asa nu”, nici intr-o mie de ani.