Home / Online / Guest-post: Despre link building si piata de linkuri a celor de la trafic.ro

Guest-post: Despre link building si piata de linkuri a celor de la trafic.ro

De la Mihai Coman citire, caruia ii multumesc pentru articol si rabdare :)

Saptamana trecuta cei de la trafic.ro au lansat piatadelinkuri.trafic.ro, un subdomeniu al site-ului de statistica romanesc prin care urmaresc, din ce inteleg eu, sa se pozitioneze intre utilizatorii actuali ai trafic.ro si alti webmasteri care pana acum nu sunt pe trafic.ro .

De ce fac asta? Pai pentru inceput in online-ul romanesc sunt peste 50% din “webmasteri” care fac un site si pun reclame si vor sa se imbogateasca, asadar vazand serviciul oferit, isi fac repede cont, trafic obtine date statistice, iar ei pot sa faca o suma modica de bani. Nu m-ar mira ca in viitorul apropiat, daca nu chiar si acum, trafic sa perceapa o taxa din costul link-ului pentru mediere “intalnirii”.

Nu ideea business-ului ma doare pe mine ci ideea bruta, cumparatul de link-uri.

Nu e ilegal (conform Google Webmaster Guidelines)?  Haideti sa analizam putin problema sa vedem ce si cum.

De cand am descoperit eu treaba cu SEO, de aproximativ 2 ani si jumatate, am invatat cateva lectii importante. Citind pe afara pe blog-uri de seo (in principal seomoz.com) am descoperit urmatoarea idee: “Content in king but linking is queen!”.

La ce ajuta backlink-ul?

Ca sa nu intram intr-un subiect de 3 pagini A4 o sa ma rezum doar la cateva idei principale:

  • Transfer de Page-rank
  • Awareness
  • O mai buna pozitionare pe cuvintele cheie de pe care primesti link-uri
  • O mai buna pozitie generala in motoarele de cautare

Atunci care ar fi motivele pentru care nu ai vrea un backlink? Niciunul! Problema este cum obtii acel backlink. Google spune ca “backlink-urile ar trebui sa fie obtinute natural”, adica mie sa imi placa atat de mult ce scrii tu pe blog, sau ce face site-ul tau incat sa iti pun eu link. Pe bune? Nerealist as spune avand in vedere ca toti stim cat de important e Page-rank-ul directionat catre paginile interne. In realitate cam 80% din backlinking-ul actual se face pe bani sau diferite “schimburi”, iar de multe ori webmasteri isi asuma un risc destul de mare cand cumpara link-uri in exces; bate la ochi, Google nu e prost :).

Totusi exista si link-uri platite care sunt acceptate de Google, iar acelea sunt cele de advertising, asa le numesc ei, dar cu anumite conditii: atributul rel=”nofollow” pe link iar la click sa te duca intr-o pagina tot pe site-ul tau si de acolo redirect (complicat nu?).

Sa revenim la piata de link-uri a celor de la trafic. Nu condamn ce au facut, nu am de ce, toti vrem sa muscam din placinta asta mare care e internetul, dar nu sunt de acord, din principiu, cu ideea. Nu o sa dureze multa vreme pana cand Google o sa descopere, o sa isi dea seama ce se intampla si usor usor o sa inceapa sa vina penalizarile pentru cei care atat cumpara cat si vand, dar acest lucru nu are cum sa fie redirectionat la trafic.ro (smart nu?).

Nu recomand nici sa folositi nici sa nu folositi acest serviciu de la trafic.ro, dar daca o sa cumparati/vindeti link-uri, trebuie sa fiti foarte atenti astfel incat sa para cat mai natural.

O mica sursa de info daca nu ma credeti: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66736

Cu stima, Mihaiteo (www.mihaiteo.com)

Citeste si asta

Infografic: Ce industrii cheltuiesc cei mai multi bani pe Google Ads

Sau de unde vin banii in portofelul Google. 96% din Google Ads.  Datele sunt valabile …

Comentezi ?