Observ tot mai des colaborari intre branduri mari, pentru proiecte comune, din care castiga atat companiile, cat si clientii sau fanii lor. 2 exemple mi-au atras atentia astazi, din zona de marketing sportiv digital:
- Sports Interactive, creatorii jocului Football Manager, au o editie speciala a noii editii din 2020, in parteneriat cu Arsenal, cu optiuni care sunt disponibile doar pentru cei care cumpara editia “personalizata”. Miscare ce deschide portile pentru zeci/sute de alte personalizari in functie de negocierile dintre cluburi si game developer. Nice move, Arsenal, nice move (sincer, ma asteptam ca Manchester City sa fie echipa care profita de fanbase-ul urias, avand in vedere armata de oameni de marketing din cadrul clubului).
Editia oficiala costa 49.99 euro, la fel ca varianta normala.
The officially licensed Arsenal Edition exclusively features the club crest, kits and the players’ faces, to give Arsenal fans the most authentic management experience possible. These features are not available in the Standard Edition.
- FC Barcelona duce conceptul de “socios” mai departe in zona de digital, dincolo de platformele detinute intern. Conform unui comunicat oficial, FC Barcelona este primul club sportiv ales de Facebook utilizarea noului său serviciu de abonament pentru suporteri, Fan Subscription. Cu alte cuvinte, un Cash Cow cu potential global si financiar imens, care vine in completarea surselor de venit digital ale ambelor companii. Pe langa zona de fidelizare si acces contra cost pentru produse si materiale foto/video special create pentru fani, interesanta e mentiunea despre asocierea dintre logo-ul FC Barcelona cu postarile de facebook ale fanilor platitori, un fel de notificare de tip “atentie, status al unui fan infocat”, dar cu logo-ul clubului preferat in loc de bifa de “verified account” din cazul paginilor de Facebook.
The Fan Subscription service works by monthly subscription and offers unique interactive contexts and experiences, including the chance to join a Facebook group made up of fans only, where users can view special contents published by FC Barcelona and interact with each other. They will also be able to associate their accounts with the Barça logo, which will appear alongside their Facebook posts.
Via this service, users will also be able to access such experiences as Watch Parties and Facebook Live sessions presented by key FC Barcelona hosts and personalities, and will have the right to discounts on special merchandising and on-demand video products.
12 lei/luna.
Ca tot se discuta despre disparitia cuvantului “free” din pagina de logare, asta ar putea fi una din noile metode prin care Facebook poate face bani si altfel decat prin ad-uri si un raspuns la “cum va monetiza Facebook platforma de video streaming”
Intre timp, in Liga1 ramane cum am stabilit.
Update, de azi: FC Viitorul a anuntat ca are tur virtual, in VR, al complexului sportiv
Multumesc pentru informatie.