Am mers joia trecuta la prima editie a 2Parale Speed Dating, eveniment mai special, in care advertiserii 2P se intalnesc cu mai multi afiliati, in reprize de 2 minute fiecare. Un fel de combinatie intre “elevator pitch” si “speed dating” la nivel de discutii despre marketingul afiliat.
Eu m-am dus sa vad cine e Ginel Capatana, anonimul care a intrecut la comisioane generate (698 comisioane aprobate), atat site-urile mamut de la InternetCorp (459 comisioane aprobate), cat si cateva site-uri de shopping sau agregatoare.
Dintr-un singur site (sau cel putin asta zice el) – blogulcolectionarului.net – pe care scrie din 2009 despre reduceri, promotii, concursuri, inserturi si aparitii de carti. 913 abonati rss, content atractiv (dooh, concursuri si reduceri) si un blog bine optimizat pentru SEO. Si blindat de bannere si link-uri de afiliere. Aparent, un model de succes.
Desi venisem doar ca spectator, de curiozitate, am intrat in grupul afiliatilor. Asa ca am avut ocazia sa discut cu vreo 10-12 advertiseri 2parale, pe care i-am luat la intrebari.
Eu am avut 3 intrebari pe care le-am pus la fiecare masa:
1. Ce canale de promovare folosesc cel mai des afiliatii fiecaruia ? Adwords sau site-uri de reviews/publishing?
Aici raspunsurile au variat in functie de domeniu sau interdictia de a face adwords pe anumite cuvinte cheie si nume de branduri. Majoritatea advertiserilor prezenti acolo isi fac singur si partea de promovare prin google adwords.
O parte importanta din procesul de promovare/vanzare sunt bazele de date/newsletterele, care aduc cel mai multe lead-uri. Pe locul doi ar fi adwords/site-urile de review-uri/publisheri si abia pe locul 3 promovarea directa prin social media (facebook/twitter)
2. Care este vanzarea medie si care sunt cele mai bune perioade in care clientii cumpara mai mult ?
Vanzarea medie difera in functie de magazin (mi-am notat cifrele pt fiecare magazin). Magazinele care se adreseaza femeilor primesc comenzi medii intre 30 ron si 100. Cel mai bine se pare ca s-ar vinde pantofii (nici o surpriza aici). Conform unor studii, cei mai vanduti pantofi de pe FashionUP ar fi si .
Cele mai bune perioade de vanzari online sunt – dupa cum ma asteptam – perioada septembrie-martie si cu ocazia sarbatorilor si evenimentelor importante (Paste, Craciun, Sf Valentin, Dragobete).
3. Bannere sau link-uri text ?
Si aici au fost raspunsuri diferite, cu un mic avans pentru link-urile text. Singurul magazin care a spus “Clar, bannere!” au fost cei de la SevenSins, pe care i-am luat mai mult la intrebari. Asa am aflat ca cel mai bine se vand spre kinky ( nu , nu , , palarii sau genti).
Tot conform unor studii, cele mai bine vandute sunt costumele de baie sau corsetele foarte sexy/provocatoare.
Da, e o placere sa pui coduri de afiliere pe produsele de mai sus :))
As mai avea cate ceva de scris, dar prefer sa tin anumite informatii doar pentru mine. Cert e ca fost o intalnire utila, din care am aflat multe lucruri pe care doar le banuiam, ca am intalnit niste oameni foarte deschisi si ca e posibil sa inchei si o colaborare cu cineva, pentru niste unboxing-uri. Nu de alta, dar am experienta la pepene si camere video.
Poze de la intalnire gasiti aici.
In incheiere, o poza cu o prajitura.
Nici nu e recomandat sa stie toata lumea ce propuneri “indecente” ti s-au facut, doar a fost speed date, nu? :)
Sunt un gentleman, nu dau detalii in public :)
Prajiturelele sunt adevarate sau sunt doar poze?
Sunt foarte reale