Asta striga un vanzator ambulant astazi in tramvaiul de dimineata. Un tip imbracat modest, cu o caciula pe cap, cu un sacosa de rafie intr-o mana si cu o legatura de lanterne micute in alta, plimbandu-se printre calatorii adormiti.
Am stat cateva minute bune sa-l observ, sa vad ce anume face, cat vinde si cum vorbeste cu “clientii”, incercand sa-mi dau seama care e strategia lui. Daca o avea una. Cred ca nu avea, incerca sa vanda cat mai mult, la cat mai multi. Pe principiul CPM: din atatia care trec pe aici, cativa tot trebuie sa dea click si sa cumpere.
Ma gandeam cum ar fi fost daca intamplarea asta ar fi fost o campanie in social media. La lanterna aia indestructibila de la Varta, versiunea foarte mica. Tip breloc. Si mi-am pus cateva intrebari scurte :)
Cati oameni ar cumpara asa ceva ? La 1 ron … probabil ca multi, atrasi de pretul mic. Nu cred ca ar comenta cineva daca ar avea un logo. La cat de mica e lanterna aia, nu prea conteaza. Mai scump e un covrig.
Cum ai putea sa generezi lead-uri ? Cum ar fi ca, pe langa acel 1 ron, tipul din tramvai sa ceara niste date de contact? O adresa de mail, un cont de twitter, un id de Y messenger, un cont de facebook pentru crearea unei baze de date de clienti ? Oare cati ar reveni la furnizor dupa baterii, alte lanterne de buzunar sau lanterna in marime naturala ?
Cum ar fi ca … dupa ce ii dai “clientului” lanterna, sa-i lasi si o carte de vizita ? Cu un numar de telefon, site de campanie si un QR Code. Si pe urma sa masori cate telefoane, vizite sau accesari prin mobil primesti :)
Cum ar fi ca …pe cartea de vizita sa fie si un cod unic, care poate fi utilizat o singura data, cu un discount la cumpararea unei lanterne mari ? Oare cati ar intra pe site si ar face comanda pentru o lanterna mult mai puternica decat versiunea “mini” ?
Daca ar fi hashtag pentru campanie, cum s-ar numi ? #laolanterna, #lanternala1leu, #culanternaprintramvai ?
Ar avea sanse campania sa ajunga in presa centrala si TV ?
Care e ROI-ul dupa o zi de munca? Sa zicem ca vinzi 100 de lanterne pe zi. Putin probabil, ca n-avem nopti polare, eclipse de soare zilnice sau probleme grave cu iluminatul public. Tipul a vandut o lanterna unei babe, in 30 de minute. Una roz, n-am inteles de ce a insistat atat de mult “clienta”.
Se merita sa stai o zi intreaga, in picioare, in RATB, in inghesuiala, sa vinzi niste amarate de lanterne ? Nu mai bine-ti faci blog ? Sau te angajezi ? :)
Articol sponsorizat de imaginatia mea