Home / Online / Despre “Tehnici de comunicare în social media” de Horea Mihai Badau – partea 1

Despre “Tehnici de comunicare în social media” de Horea Mihai Badau – partea 1

Vrei sa devii expert social media ? Vrei sa ai unul sau mai multe bloguri de succes si sa castigi 2000 de euro in nici doi ani ? E simplu, citesti o carte revolutionara si poti avea ceea ce-ti doresti de la internet.

Cartea “Tehnici de comunicare în social media“, aparuta la Polirom sub semnatura lui Horea Mihai Badau, un mare expert in comunicare online si mai ales social media, te va invata totul de la A la B mic!

Vrei sa faci pasul de la student(a) cu acces la internet sau cocalar (sau pitipoanca, sa nu facem discriminari) de haifaiv (asta era la moda in 2007, perioada de care autorul este foarte mandru) pana la un expert social media cu milioane de urmaritori pe facebook si jdemii de prieteni pe tuitar ?

Atunci aseaza-te confortabil undeva la caldurica si citeste cateva extrase din mareata opera literar-culturar-educationala, un adevarat agregator printat de truisme traduse din engleza asa cum n-ai mai vazut intre 2 coperti de carte. Satisfactie garantata, toate visele tale de imbogatire iti vor fi indeplinite, din cateva miscari de de scroll de mouse. Toate cunostintele domnului profesor – link – (+ cateva site-uri traduse mot-a-mot) au fost transferate in cartea asta, asa ca tineti-va bine de mouse, pentru ca nici nu stiti ce truisme pierdeti.

Sa analizam impreuna cateva pasaje care mi-au atras atentia. Ca tot se plange pe unde apuca ca nu-i citeste nimeni cartea si ca discuta doar cu cititorii :)

Prima: cartea incepe bine de tot, cu cateva date preluate de pe socialnomics si mashable, multe din ele fiind actuale la nivelul anilor 2009 si 2010 (pag 15-17, trilulilu, secondlife, neogen). In ce an suntem acum ?

Pagina 17. “Cel mai uşor mod de a citi bloguri este abonamentul prin Blogglines, Google Readers sau serviciile News Gator“.

Cu parere de rau pentru autor, cel mai usor mod de a citi bloguri este sa intri direct pe blog, din browser, in mod direct sau din bookmarks. Blogglines se scrie Bloglines, iar Google a facut un singur G Reader, nu mai multe. NewsGator e pe bani si face altceva decat sa citeasca bloguri. In plus, presupun ca domn profesor n-a auzit de FeedDemon, rss reader desktop-based. Nu e decat cel mai popular RSS reader pentru Windows… (nu, HMB nu traduce articole vechi din engleza in romana. Nu, nu)

Daca nu stiai, Andi Moisescu e fermier de Farmville si e mai usor de abordat daca dai cu sapa-n mouse pe langa tarlaua lui, decat daca incerci sa-l intalnesti in viata reala. “Astfel, este mult mai uşor să‑l abordezi pe Andi Moisescu, de exemplu, dacă este vecinul tău de fermă şi culegeţi grâul de pe două câmpuri aflate în vecinătate, decât dacă ar trebui să‑l abordezi în viaţa reală.” Asa se intampla cand dai exemple din capul tau si nu din articole din afara. Pagina 22.

Sa mai stiti ca Okazii.ro are mari probleme cu Marketplace-ul din Facebook. Pacat ca e valabil doar pentru SUA si ca detaliul asta nu se specifica in carte. Dar asta nu il opreste sa scrie ca “utilizatorii Facebook au posibilitatea să afişeze anunturi publicitare gratuite în categoriile: „De vânzare”, „Locuinţe”, şi „Altele”. Pagina 23.

Alta informatie utila pentru orice SM expert: “Limita maximă de prieteni ai unui utilizator Facebook este de 5.000. Cei care ating această limită au posibilitatea de a‑şi transforma profilul Facebook într‑o  pagină de fani, unde interacţiunea continuă prin like‑uri şi comentarii

Daca n-as sti ca e scris de un profesor de comunicare, as putea crede ca pe profilele de fb cu mai putin de 5000 de prieteni nu poti sa interactionezi prin like-uri si comentarii. Sau cel putin asa se intelege. Bineinteles ca nu scrie nicaieri de optiunea de subscribers (aparuta totusi in sept 2011). Pagina 23

Orice SM Expert trebuie sa stie Digg. De ce  ? Pentru ca “un link care ajunge pe prima pagina în Digg poate aduce în scurt timp un trafic ce poate distruge serverele unor companii mai mici (astfel de cazuri s‑au verificat în trecut).”

Deci intra pe Digg daca vrei sa-ti pice serverul!

Foloseste cineva in Romania serviciul Digg, in afara de Horea Badau ? Sa fie asta un indiciu ca HMB traduce articole de afara?  Nooooo! Pagina 24.

Sa mai zic ca el n-are pe blog nici macar un buton de like sau twitter, daramite Digg?

Fotografi pe aici ? Uite un sfat pentru voi: “Flickr, Picasa, Photobucket, 100eyes.ro. O fotografie reusita trebuie aratata celorlalti. Acest principiu stă la baza platformei Flickr.com“.

Super sfat, in caz ca stateati cu fotografiile la naftalina/harduri si nu stiati ca trebuie sa le aratati si altora …

Iti place Youtube ? Video: YouTube, Vimeo, Google Video, Trilulilu.ro. YouTube, un fel de corespondent video al platformei Flickr, le oferă membrilor săi posibilitatea de a încărca videouri sau de a crea propriul canal de videouri favorite (propria televiziune). Natura virală a YouTube este dată de faptul că oricine poate copia videouri direct pe blog

Si eu care credeam ca Youtube e asa popular pentru ca oricine poate urca video-uri acolo, nu pentru ca poti sa le iei de acolo. Daca toata lumea copiaza videouri pe blog, cine mai face content video ? Doar Razvan(nu, ca pune pe vimeo) si Gaben ? Apropo, Google Video a scos optiunea de upload  de cativa ani, acum e doar motor de cautare pt video-uri. Pagina 26.

“”Prietenia nu mai are acea valoare cu care ne obişnuise sensul propriu al termenului. Cel mai mult contează valoarea conexiunii: persoanele cu conexiuni valoroase sunt cele care influenţează, care devin brand

Toate valorosii cu conexiuni sa apeleze la Horea. Un fel de “prietenul la influenta se cunoaste”. Pagina 29.

Cel mai simplu mod de a înţelege social media este să activezi în cadrul ei. Aşadar trebuie să îţi faci un blog, un cont de Twitter şi unul de Facebook, care să fie sincronizate (eventual, să foloseşti acelaşi nume pentru amândouă)

Cel mai bun sfat pe care poate sa il dea o persoana care are un blog foarte activ pe subdomeniu de wordpress (6 articole in 2011, toate anunturi) , 200 de followeri, n-a mai scris pe blog din decembrie 2011 (update: a modificat data ultimelor  articole, acum cele doua apar scrise pe 23 si 24 februarie), dar are 1845 de “prieteni” pe facebook (cu care se cunoaste personal, evident). In plus, e bine sa sincronizezi facebook cu twitter si sa scrii cu hastaguri si @ pe amandoua. Succesul va fi garantat.

Super sfaturi. Uite un sfat gratis: ca sa fii sigur ca un articol ramane primul pe prima pagina a blogului, chiar daca mai scrii alte articole dupa acest articol-vedeta, activezi optiunea “Sticky” din interfata de editarea a articolului. Hai ca nu e greu, e in partea dreapta sus, la sectiunea de “visibility”. Asa, nu mai trebuie sa modifici data articolului scris acum o luna, doar ca sa fie primul in lista. Greu cu bloggingul asta …

Dacă scrii despre IT, acesta ar putea fi publicul tău. Va trebui să scrii texte scurte, cu fotografii nu prea mari, ca să se încarce uşor pe un smartphone. Dacă scrii pentru Emil Boc, te va citi de pe tabletă

Prima gluma buna. Dar cum cartea in sine e o gluma proasta, faptul ca exista citatul asta e un fel de Inception … Pagina 42

Dacă vrei să câştigi bani din blog (şi poţi să ajungi la cifre de peste 2.000 de euro pe lună, după doi ani de blogging perseverent), atunci e bine să alegi o nişă care se adresează unui număr mare de oameni, ca să poţi să ajungi la cifre mari de trafic.

In traducere, dupa doi ani de blogging, poti sa vinzi trafic la kilogram si toata marfa lunara la peste 2000 de euro. Pagina 44.

este obligatoriu să ai facilităţi de tweet şi de retweet, buton de like pentru Facebook, Digg, StumbleUpon şi alte site‑uri sociale pe care le consideri relevante.”

Daca tot e digg pe lista, as propune si linkedin, hi5, neogen, tpu, netlog si redtube. Revin cu mentionarea ca autorul nu are nici o facilitate sau buton pe blogul personal, dar e bine ca da sfaturi altora. Super sfaturi, din nou. Pagina 59.

Păstrează un blog ordonat. Creează categorii în care să aranjezi articole şi etichetează‑le

Sfat care vine de la cineva care are widgeturile de categorii si tag-uri de doua ori in sidebar, iar coloana stanga din sidebar e de doua ori mai lunga decat cea din dreapta. Nu, Horea Badau nu gandeste, el doar traduce. Fa ce zice popa, nu ce face popa ? Pagina 50.

“Când va veni momentul să cauţi un server separat (adică atunci când vei fi în culmea gloriei), foloseşte una dintre aceste alternative ieftine pentru autohosting: Blubrry, Libsyn, Amazon S3.” Horea dedicated hosting viseaza. Orice expert are serverul lui personal si inca vreo doua de rezerva, in cloud! Pagina 61.

Portia de truisme si exprimari de geniu

Cea mai interesantă conversaţie este între angajaţii din interiorul firmei şi consumatorii din exterior“.

Cred ca se refera la termene si somatii de plata, lichidari de stocuri si anulari de comenzi.

În afaceri, companiile trebuie să‑i asculte atât pe angajaţi, cât şi pe consumatorii de pe piaţă.”

Thank you, Captain Obvious.

Conţinuturile care sunt protejate de parole îndepărtează utilizatorii de social media

Oare hackerii ce parere au ?

Realitatea potenţată desemnează acea perspectivă asupra unui obiect din lumea fizică în care trăim, ale cărui caracteristici au fost potenţate prin intermediul unor elemente noi, furnizate tehnologic.”

Muncitorul munceste munca. Care este.

Audienţa ta prezentă este online, la fel şi cea viitoare (cea care creşte acum).”

Inca o exprimare de geniu pustiu dar online …

Oamenii vor să vorbească cu oameni, nu cu marketeri sau comunicatori profesionişti

Deci marketerii nu sunt oameni. De retinut si asta …

Spune lucruri interesante, într‑o formă personală, umană.” Hai sa nu mai scriem prostii neinteresante, in cod binar….

Social media dărâmă zidurile care ne ţin departe unul de celălalt şi schimbă regulile care ne‑au împiedicat să fim umani în interiorul companiilor noastre.”

Deci Facebook/Twitter sunt niste bormasini ale sufletelor inumane de corporatisti, daca-mi permiteti exprimarea asta…

Participă, încearcă să contribui cu valoare” Valabil mai ales pentru manelisti.

Social media înseamnă debutul erei conversaţiei; mai mult decât atât, trăim în era pieţelor conversaţionale. Membrii lor comunică într‑un limbaj natural, deschis, onest, direct, uneori şocant. Fie că explică sau se plâng, că glumesc sau sunt serioşi, vocea umană este uşor de recunoscut în originalitatea ei şi nu poate fi falsificată

SOC! O era a pietelor conversationale e mai mult decat o era a conversatiilor. Atat. Si prostia poate fi usor de recunoscut! Mai ales daca are “voce” si plange … wtf

Trebuie să‑i dai publicului un motiv să împărtăşească şi să transmită mai departe informaţia. Dă‑le oamenilor un motiv ca să se angajeze alături de tine.”

Vrei un motiv ca oamenii sa se angajeze alaturi de tine? Da-le salariu :P!

Inca o exprimare de geniu de la un maestru in arta comunicarii. Mai ales online.

Minciunile nu funcţionează. Oamenii le detectează imediat, le spun prietenilor lor şi apoi lumea începe să te evite

E la fel si in cazul prostiilor debitate intr-o carte, sa stiti …

Nu te speria dacă nu ai trafic mare de la început. Un număr mic de cititori îţi permite să te concentrezi asupra lor şi să construieşti cu ei o relaţie online care poate duce la oferte profitabile.

Nu mai plange dupa tastatura ca intra cate 2 unici pe zi pe blog, nu te mai concentra pe continut “valoros”, baga-ti cititorii in seama si sa vezi cum o sa curga ofertele …

Pingbackul‑ul. Este un procedeu tehnic ce revoluţionează practic relaţia dintre producătorul de mesaje şi cititorii săi

Ati inteles despre ce e vorba, da ? Also known as ping spam sau bagarea-n seama cu link pe articole. Revolutionar …

Tot ceea ce te înconjoară poate fi o sursă de inspiraţie (texte online, cărţi, fotografii, reviste, conferinţe, experienţa personală). Cele mai bune subiecte apar când nu te aştepţi. De aceea, trebuie să ai mereu la tine un aparat de fotografiat şi un carneţel de notiţe.”

Chiar si prostia poate fi o sursa de inspiratie. Si nu trebuie sa ai mereu un aparat de fotografiat si carnetel de notite la tine, ca nu esti la scoala/facultate. In 2012 merge si cu un smartphone cu camera foto si aplicatie de notes.

Reţeta succesului este să construieşti o echipă de oameni talentaţi şi să o sudezi, în aşa fel încât să lucreze bine împreună şi să fie animaţi de încredere reciprocă. Avantajul este că echipa nu trebuie să fie din acelaşi spaţiu geografic (din aceeaşi ţară)

Angajez blogger sau sudor nigerian, rog seriozitate! 

O echipă care câştigă mai mult va trebui să împartă câştigurile

Fabula cu pielea ursului din padure transpusa in reteta succesului unui blog colectiv.

exista la un moment dat în rândul bloggerilor o mentalitate conform căreia Blogger.com era destinat începătorilor, WordPress.com celor cu cunoştinţe medii de blogging, iar .ro pentru avansaţi.”

Cine are wordpress si vrea sa devina expert … sa scrie o carte.

Cele două cuvinte‑cheie pentru succesul unui blog sunt conţinutul bun şi interactivitatea. Deci trebuie să scrii texte de calitate, care merită să fie date mai departe (partajate pe internet) şi trebuie să stimulezi interactivitatea, să ai un blog social, pe care cititorii să comenteze, să interacţionezi cu alţi bloggeri, să faci parte dintr‑o comunitate, dintr‑o reţea de bloggeri etc. Dacă reuşeşti să îndeplineşti cele două criterii, vei câştiga notorietate, trafic şi influenţă în blogosferă

Super sfat de la un blogger cu 5 comentarii in 9 articole, din 2010 pana acum. Pagina 52.

Lasă‑ţi personalitatea şi ideile să iasă în evidenţă şi nu te sfii să arăţi emoţie sau entuziasm atunci când este cazul. Trebuie să‑i transmiţi cititorului efortul pe care l‑ai făcut pentru a rezolva problema” Pagina 58.

Daca ati sti cat am ras si cat efort am depus sa rezolv problema si sa ma concentrez sa scriu articolul asta …

Un fel de concluzie de pana acum:  e o carte scrisa pe fuga, tradusa din texte din site-uri de afara, plina de text de umplutura si truisme. O adunatura de texte simpliste si idei evidente, cu un titlu pompos, scris intr-un mod didactic/pseudo academic si plictisitor. Experiente proprii zero, acoperite de amintiri din 2007, cand facea intalniri cu bloggeri si politicieni prin cluburi.

Un fel de rezumat de texte traduse dintr-o colectie de  articole tip “complete idiots guide to social media” pentru incepatorii care abia au descoperit Mozilla si netul pe telefon, nu pentru generatia care a crescut cu facebook si wireless gratuit.

Cine vrea sa invete social media sa se apuce sa aplice la internship-uri sau ONG-uri, sa mearga la unele conferinte, sa experimenteze singur(i) pe campanii si bugete mici si sa viseze noaptea articolele scrise pe  Social Media ExaminerMashable sau Simply Zetsy. Oricine poate sa traduca articole din afara si sa dea sfaturi din carti, nu oricine poate sa vorbeasca din experienta si campanii esuate sau reusite.

Pana la urmatorul articol, despre capitolele cu twitter si facebook, cateva link-uri si pareri despre carte si autor:

Si cateva articole cu sfaturi despre blogging, articole pe care (sper ca) inca nu le-a tradus HMB :)

Citeste si asta

loteria romana social media porc

La Loteria Romana zboara porcii pe Facebook

Se vede ca cineva chiar se ocupa de content nou, original si adecvat zilelor noastre. …

61 comentarii

  1. Am mai spus-o, mi-e mila de studentii care vor trebui sa invete asa ceva pentru examen, iar apoi sa creada ca stapanesc domeniul.

  2. Omul a încercat, a dat chix, dar ce mi se pare mie că ar trebui să i se recunoască e fix greșeala asta pe care se poate construi frumos mai departe.

    Mă gândeam, în timp ce-i citeam cartea, care este depășite, ce-i drept, că ar fi mișto de făcut pe blog scurte preview-uri ale unor capitole din carte, cu contribuții din mai multe părți.

    A scris și Marius Sescu despre asta, cred că ar merge trecut la linkuri, lânge celelalte comentarii. Totuși, toate recenziile au avut și doza lor de atac la persoană. Alegere liberă, dar tot atac la persoană.

    Other than that, m-am distrat la comentariile și interpretările tale :)

  3. M-am entuziasmat cu minunata carte și-am stâlcit cuvinte. Pare rău.

  4. madalina – faptul ca cineva se intreaba – pe drept cuvant, de altfel! – cum poate o persoana cu rezultatele respective in SM sa se pretinda atat de expert incat sa scrie o carte in domeniu, nu e atac la persoana.
    in schimb, as zice ca intra la categoria asta sa scrii o carte si te legi, in repetate randuri, in carte, de o anumita persoana doar pentru ca nu’ti place tie…

    (nice one, Auras! Liked it!)

  5. dragut punctat ! astept cu nerabdare urmatoarele episoade :D.

    ps. Un singur lucru va rog: sa scrieți frumos despre TRIBU! :D

  6. trib, tribu’, tribul :D

  7. Haidi ba, nu mai poate omu sa fie Social Media Expert ca va luati de el.

    Anyways, bine scris, ma mir ca ai avut rabdare sa citesti toata cartea.

    • Pai n-am avut rabdare s-o citesc pe toata, am citit-o pe reprize :))
      Si abia am reusit sa trec de primele 100 de pagini. Mai sunt vreo 120 …

  8. Mi-am luat si eu cartea, dar inca nu am apucat sa o citesc…vrei sa spui ca am dat bani pe ea degeaba?!

    Bine scris.

  9. Poate e un fel de Social Media for Dummies! Sau un mod de “get dummy” :))

    “Deci marketerii nu sunt oameni. De retinut si asta …” – mi-a placut asta.

  10. As mai avea ceva de adaugat: sunt un evreu negru, nascut in Ungaria, am ucis-o pe Elodia cu sange rece si in fiecare seara ma transform in liliac. In floare, bineinteles:))) Asta ca sa continui nota in care a scris autorul:) Articolul este o bascalie, nu o recenzie serioasa si inca una scrisa extrem de copilaresc. Autorul m-a atacat pe Facebook, inainte sa citeasca carte, intrucat il critic in manual pe Zoso. Acum a scris al doilea atac – il numesc asa, pentru ca e scris bascalios, nu serios, cu atacuri la persoana – a strans toate articolele in care sunt atacat pe net, etc – intentia este clara de denigrare. Cartea este una universitara, deci sunt dispus sa raspund oricaror recenzii serioase. La bascalie nu raspund. Dar putem sa ne amuzam in continuare. M-am amuzat si eu cand am citit:)) Putem interpreta in aceasta cheie, a bascaliei, orice carte, orice articol de pe net. Are si bascalia rolul ei. Articolul este scris bine, este amuzant, eu il propun pentru o secventa de stand up:)

    • Cartea in sine este o bataie de joc, deci merita un articol pe masura.
      Spune-mi te rog, unde ai gasit articolul asta, pe DIGG? Sau pe NewsGator ?
      Si cum e cu articolele alea cu data schimbata in 2012, ca sunt curios …

  11. bai nene, daca tot ai facut-o acum, asuma-ti macar duda si aia e, nu incerca sa o scoti elegant ca nu-ti ies de nici un fel

  12. Nici ca se putea o recenzie mai pertinenta! Felicitari! Am cumparat si eu cartea de la Elefant. E de departe cea mai proasta carte pe aceasta tema. Am verificat bibliografia si la unele surse nu corespund link-urile. Plus ca e structurata de zici ca a trimis la printat sms-uri direct de pe buda…
    Multumesc pentru portia strasnica de ras.
    PS. Pot sa postez articolul asta pe blogul meu? e prea tare.

  13. Desigur, raspund cu placere oricarei recenzii serioase. Cum este cea de aici: http://mariussescu.ro/2012/01/recenzia-unui-manual-romanesc-de-social-media-tehnici-de-comunicare-in-social-media/. La bascalie nu ma prea pricep. Am citit cu atentie articolul – a fost scris cu intentia de a face bascalie. Asa incat ma amuz:) Ma amuza si incrancenarea cu care autorul incearca sa ma denigreze si ma intreb: daca manualul e atat de PROST, de ce scrie atata lume despre el? Ar trebui sa nu-l ia nimeni in seama. Raspuns: pentru ca am scris niste lucruri in manual, despre Zoso, iar acum amicii, prietenii si admiratorii lui sar sa-i ia apararea. Sunt convins ca daca as fi scris ceva impotriva lui Dan Diaconescu, m-ar fi linsat telespectatorii OTV-ului. P.S. Cristi Ariton: ai dreptate, unele linkuri au intrat gresit in bibliografie. Am semnalat acest fapt si va fi corectat in editia a doua. Prima editie este aproape epuizata. P.S. 2. Manualul face buzz:)) Ati castigat ceva trafic si comentarii de pe urma lui. Eu am primit multe comenzi. Mergem mai departe.

    • Nu te mai minti singur, nu cartea ta face buzz, ci articolul meu. Eu fac trafic pe blog pentru ca adunatura ta de truisme e atat de slaba. Nu degeaba am scos si citate din carte, sa arat naivitatea si amatorismul cu care tratezi subiectele.
      E o carte slaba, compusa din articole traduse din afara, pe care incerci in mod disperat sa o aperi, desi citatele si ideile de acolo te contrazic. Pana si Marius Sescu o critica, chiar daca o face mai moderat decat aici.
      Nu vrei tu sa-mi explici cum se urca un video pe Google Video si cum citesti bloguri din NewsGator ? Ca n-ai raspuns la intrebare.
      Si nici la cea cu articolele “scrise” in 2012″.
      Daca tot suntem la capitolul intrebari, spune-mi la ce nu te mai pricepi, sa vorbesc cu o editura sa-ti scoata o carte.
      Poate pana atunci iti urmezi si truismele traduse de la altii, poate chiar niste butoane de digg si neogen pe blog, sa stie lumea de tine.

      E cam ciudat modul in care ocolesti intrebarile concrete si o dai de dupa gard cu victimizari si scuze. Urmeaza sa spui ca e vina altora ca tu ai scris in cartea aia ca e bine sa sincronizezi statusurile de facebook cu cele de twitter. Si asta e tot din experienta personala ? Poate dai si niste exemple de site-uri din romania picate din cauza Digg.

      Si poate raspunzi punctual la intrebari, ca asa e frumos pe bloguri si la facultate, sa raspunzi la intrebari …

      E bine ca ti-ai dat seama ca sunt platit de zoso. In bulgari de zapada, mi le trimite prin 2 PR-ite sambata asta. Alte teorii de conspiratie mai ai ?

  14. @Horea Badau: Iti spun sincer ca nu ma intereseaza speculatiile tale desi in aceeasi maniera ai compus si cartea. Ce ma uimeste e naivitatea cu care e scris manualul si marturisesc ca imi e mila de studentii aia care te ridica in slavi pe blog. Daca schimbi titlul poate chiar devine un manual. De exemplu: Tehnici de evitat in social media.

  15. Cristi Ariton: tu chiar ai citit cartea? Am vazut ca ai dat copy/paste recenziei de aici, desi spui ca ai citit manualul. Daca l-ai citit, de ce nu ai scris propria ta recenzie? De ce nu ai publicat comentariul pe care l-am scris pe blogul tau? Vad ca si pe tine te deranjeaza ceva, respectiv, citez “studentii care te ridica in slavi”. Nu te banuiesc ca esti rautacios din invidie, te consider mai presus de asa ceva. Iti cer permisiunea, insa, sa-ti adresez cateva intrebari din carte, la care iti va fi foarte usor sa raspunzi daca ai citit-o. Esti de acord?

  16. Nu am scris o recenzie din motive obiective si oricum nu as fi scris-o mai bine decat A.M.
    Imi poti pune oricate intrebari doresti dar in mod direct, deja am abuzat de spatiul personal al gazdei.

  17. Normal ca stocul e epuizat, e sesiune!
    Iar autorul e profesor la FJSC.
    Ale naibii coincidente …

  18. @mircea daca a intrat in bibliografia obligatorie la FJSC zic sa ne luam popcorn si sa ne pregatim pentru valul de specialisti care se anunta la orizont. cu Horia “habar n-am ce vorbesc”Badau in pozitia de mentor :))

  19. Mircea: :)))))) anonimule, ai dat-o in bara. :))) Este sesiune, dar primul tiraj a fost de 1500 de exemplare. Urmeaza al doilea ca primul s-a cam epuizat. Cristi Ariton: Ai dreptate, ar trebui sa continuam discutia pe blogul tau. I-am facut destul trafic lui Auras:). Am prezentat in carte , in premiera pentru Romania, mai multe tehnici de comunicare, printre care Google Bomb, tehnici de construire a cuvintelor care fac buzz, cum obtii sprijinul celor care influenteaza in Social Media, cum obtii urmaritori si retweet pe Twitter, etc. Cartea contine de asemenea, o strategie de PR in Social Media de la A, la Z. Ce parere ai despre aceste sectiuni? Auras: chiar cred ca scrii bine. Noi probabil ne-am fi inteles bine daca ne-am fi intalnit intr-un alt context:). Acum da-i inainte:)

    • Nu cred, nu-mi plac oamenii care evita raspunsul la intrebari. Iar tu esti la al doilea comentariu in care eviti niste intrebari directe.
      PS: Cati studenti sunt la FJSC ? :)

  20. @andrei cismaru: ai citit cartea? Sau mergi si tu cu turma?:)

  21. @badau pai normal ca vine si al doilea stoc, vine vara si sesiunea de restante!
    Tu chiar gandesti cand comentezi sau le traduci si pe astea din engleza?

    PS: Sa zicem ca sunt un coleg de apartament cu cativa studenti de la FJSC si stiu cate ceva despre cum si unde se vinde cartea aia :)

  22. Auraş, să zic o poveste (de pomină rămasă în ză complexul stud.) scurtă, de pe la 1900-toamna(nu iereau mobile phone p-atunci-şa pre la ţăr’şoara aiasta), când un dl. studentu’ a venitără iel în vizită la o d-şoara studenta şi, ca să se prezanteze politically funny faţă de the colegele dîn camera dă cămin, au văzutără iel una bucata dă dicţieonaru’ dă limba iengleză proapăt ca lacrima atunci cumpăratu dă la libreria universităţii şi au luat băietul în mână dicţionarul şi l-au deschis la-ntâmplare la o pagină carele s-a nimeritără la litera ‘c’ şi s-au uitat junele pre pagina reşpective şi au zisără hotărât că Da, ieşte bun-şî-valabil dicţionariul pientru că scrie ‘cal’ cu ‘doi (de) l’ deci ‘call’… aţi priceput glumiţa… precum şi legătura on topic: dacă dăşchidem noi acum cartea dăspre-ce-zice-că-este şi găsim că scrie dăspre pinterest par egzample, atunci iaşte bună cartea, au dacă nu scrie, atunci tot iaşte bună: de muzeu (op. figurilor de ceară – figurilor de cărţi nu de autorii lor!).
    Să-ncheiem optimist-aşa: like awwapp, so recomand white board, iar despre carte nu dzîc nik dă rău (de bine nici atât) k n-am citit-o, fost eo buzi cu cititu’ direct pă streamin’-uri, abonamente, alea aka nu citit-n-cărţ’ dă SM dar citit-n live happenin’ online SM.

  23. @b n-am inteles nimic din ce spui. asa va invata sa vorbiti ?:))

  24. @horia badau conteaza? da, am citit-o. macar sa stiu ce vorbesc, nu sa bat campii, ca altii

  25. 1. am scris aşa pentru că altfel cum era să scriu dac-am văzut că sunt persoane cadre didactice pe-aici şi-au scris cu tot cu cacofonii – vezi în comm, mai înainte… thumbs down for those people.
    2. on topic n-aveam cum fi pen’că n-am citit cartea dar situaţia în sine e similară cu recenzia fulger făcută de student dicţionarului ăluia? [dicţionar Ro-En okay dacă scrie despre cal cu doi l] carte despre SM recentă/nouă okay dacă scrie şi despre unele precum awwapp sau pinterest ori spaaze.

  26. Cristi Ariton: nu mi-ai raspuns la intrebari, deci nu ai citit cartea.

  27. Mircea: anonimule:))) tu citesti ce scriu? Eu predau Social Media pentru 60 de studenti, iar cartea a avut un prim tiraj de 1500 de exemplare. Nu stiu ce fac alte cadre didactice, dar eu nu oblig studentii sa cumpere cartea. Exista copiatoare, exista biblioteca.

  28. Si am sa-i raspund si lui B., ca sa vedeti cat de jos a coborat nivelul discutiei. El ma acuza de cacofonie in comentarii. Cacofonia se refera strict la mesaje verbale. Iata definita din DEX: CACOFONÍE, cacofonii, s. f. Asociație neplăcută de sunete; cacofonism. ♦ (Muz.) Suprapunere de sunete discordante; lipsă de armonie. – Din fr. cacophonie. Asadar, daca am ajuns la un nivel al discutiei coresponzator claselor 1-4, eu am sa parasesc conversatia, cu permisiunea dumneavoastra. O seara excelenta

  29. auzi, Horea, educatorule? Da’ tu n’ai auzit ca nu se pune virgula inainte de “etc”? Tot atat de “corect” le predai si studentilor?!

    de asemenea, poate ma lamuresti care este sensul virgulei in constructia: “de la a, la z”?

    (aaa… tu predai in limba romana, totusi, nu?!)

  30. @Horia Badau: in primul rand puteam sa fiu offline si implicit sa nu am cum sa iti raspund la intrebari. Dar, treaca de la mine graba ta de ziarist…
    In al doilea rand nu mi-ai pus decat o intrebare: ce parere am despre sectiunile respective. La intrebarea asta iti raspunsesem anticipat: proasta. La comentariul de pe blogul meu nu mai sunt dispus sa iti scriu un feedback complet pentru ca incepe sa ma dispere stilul tau (si nici nu vreau sa fac voluntariat cum a facut Auras si sa iau la puricat totul).
    Totusi, sa raman concentrat pe text: spui (in sectiunea pe care o lauzi, capitolul 5) ca o campanie se poate desfasura prin forte proprii, apoi spui ca trebuie sa cooptezi bloggerii cu influenta, apoi spui ca degeaba ii cooptezi pe cei cu influenta daca nu ii ai alaturi si pe cei mici.
    Apoi folosesti titluri bombastice care nu au legatura cu sectiunea respectiva: ex: 5.6.2 (paranteza de acolo nu are o legatura relevanta cu titlul).”cresterea inovatiilor si a eficientei, scaderea costurilor legale…”
    Sa nu mai zic ca nu izolezi variabilele atunci cand masori impactul campaniei (cati fani a produs viralul si cati au venit din alte surse. Daca HR-ul recruteaza pe 10 posturi asta inseamna vreo 6000 de candidaturi din care2000 intra si pe conturile sociale. Si pac! se amesteca cu viralul tau.) Si exemplele pot continua.
    Apoi: 5.6.1 g: ce inseamna intr-o lucrare stiintifica formularea: “este doar o mentionare in treacat?”?
    Apoi: cand faci o strategie de PR in social media si pretinzi ca e completa, cum se face ca nu vorbesti de costuri? Inteleg ca pornesti de la o camera digitala si un cont de YouTube dar Radian6 costa. Apropo, ce planuri tarifare au?
    Si inca una: “creeaza linkuri spre videoul tau,ca parte a semnaturii din e-mail, a ta si a celorlalti din organizatie” si “mentioneaza videoul in …newsletter-ele offline” (p.206): daca compania nu are social media policy pe ce baza soliciti angajatilor participarea in campanie? A, evanghelizare interna, business partnering prealabil, influentare de sus in jos… Apoi, cu un “newsletter offline” in mana, cum vrei tu sa intru eu pe linkul ala printat acolo? Tastez in browser din fascinatie pentru tine, mare brand?
    Si o ultima constatare: amesteci lucrurile. Incepi sa te adresezi unui utilizator obisnuit si continui cu sfaturi pentru o companie.
    Ba nu, asta e ultima chestie: nu operationalizezi conceptele. Ce inseamna “obtii sprijinul celor care influenteaza”? Care sprijin? Care influenta? Cum masori ceva fara sa stabilesti indicatori si indici?
    Uite ca nu ma mai pot opri: care sunt referentii stiintifici ai manualului, cine a facut corectura academica? Recunosc, partea a doua e corectata de tine, probabil dupa vreo lucrare de seminar a unui student mai perspicace. Schimbi putin registrul, devii mai riguros dar inca pe langa problema.

  31. Vreau să cred că urarea de noapte bună nu a fost adresată pe-un ton arogant (aşa cum pare) şi că nu-i vizează pe cei care au activitate gen ontopic, cu dif. de fus orar.
    Am văzut că d-l profesor care predă social media are blog cu un conţinut relativ activităţii dar nu a folosit o platformă dedicată şi nici o adresă de poştă electronică profesională (din zona edu). Am văzut că şi-a publicat fotografia fără a folosi un banal tool gen red eye removal! Ar fi fost bine dacă dl. prof. ar fi avut activitate în anume zone edu ale social media – nu vorbesc din auzite ref. la acest subiect; ca fapt divers, sunt pe-acolo o mână de universitari, nici urmă de dl. prof.

  32. cum creezi buzz în jurul tău? scrii o carte atât de proastă încât oamenii se intreabă dacă eşti cretin de-a binelea sau pur şi simplu ticălos. true story

  33. Caut un om pentru Social Media, am chemat ceva oameni la interviu…imi este greu sa gasesc pe cineva competent…Asemenea prostii se invata in facultate?

  34. Eu nu am citit cartea dar afirm cu tarie ca este una proasta. Asta din dorinta de a intra in polemica cu dl. Badau, cu care am in comun faptul ca amandoi suntem oameni seriosi carora nu ne place bascalia. Astfel de oameni greu gasesti, pe cand de astia, d’alde Auras, e plin pamantul…

  35. Si 2. Cine e Zoso ?

Comentezi ?