Home / Diverse / Premiile AurasStock 2011

Premiile AurasStock 2011

Vinerea trecuta s-a intamplat WebStock, unul din cele doua evenimente (mai e si Internetics, prin octombrie) in care se premiaza diverse proiecte, aplicatii sau campanii din online si social media.

Dupa o zi intreaga de conferinte pe teme de Social Media, Pro-Blogging si Future Trends a urmat Gala Webstock Awards, in care s-au ales castigatorii celor 12 categorii. Ii gasiti pe toti aici, eu am anticipat corect vreo 9, au fost si cateva surprize…

Pentru ca eu nu prea scriu articole tip “am fost la [insert nume eveniment], m-am vazut cu [insert nume si link], felicitari [insert aici castigatori si organizator]”, si-mi place sa scriu altfel, eu o sa dau niste Auras Awards, ca si anul trecut, la webstock 2010 si internetics 2010. Fara “interviuri” :P

Doamnelor si domnilor prezenti sau absenti la WebStock, singurele premii din online care se dau fara sa te chinui sa rupi plicu’ (inside joke):

Premiul “Vraba malai (€) viseaza” se duce, fara numar-fara numar, la cei “19% din specialisti social media care castiga intre 1000 si 4000 de euro“. Care se ascund printre cei 400 PR Specialisti, 80 de specialisti, 110 Social Media Manageri sau 70 Online Manageri de pe Linkedin. Plus Marmota. Cu ocazia State of Social Media Employment Survey (un sondaj la care oricine a putut sa raspunda si sa completeze orice, anonim, desi era adresat doar celor care lucreaza in SM), am aflat si ca “0.2% din utilizatorii de LinkedIN (~500.000) sunt specialisti in Social Media“.

Rezultatele sondajului de mai jos nu sunt wow, dar sunt indeajuns de realiste pentru a oferi o imagine aproximativa. Ar fi interesant de stiut si … cati au raspuns la sondaj 171 au raspuns la sondaj, multumesc Madalina, si cati au fost sinceri cand au raspuns :D (ghicim o marja de eroare de mincinosi ?)

Daca inainte era trendul cu “vreau sa lucrez in edvartaizing”, acum trendul devine “vreau sa lucrez in social media, am cont de facebook, deci sunt expert”. Aveti grija totusi, 35% din respondenti au sub 500 euro/luna :P

Cred ca vreau sa vin si eu la o conferinta din asta de social media (ca era multa lume ingramadita acolo, deci audienta ar fi), sa zic si eu cateva despre partea cu mai putin sclipici din social media de la noi, cate un pic despre frustratii de canapea, despre concursomaniaci, postaci si bagatori in seama, despre hackeri si trisori, despre spam si aplicatii, despre cat de greu e sa cresti o pagina de facebook de la zero, cat de stresant e sa ai mii de useri cu ochii pe statusurile tale, ROI in social media, sau despre cat trebuie sa stai cu nasu’ in PDF-uri si PPT-uri, ca sa o inveti cat mai mult din experienta altora si sa faci cat mai putine greseli. Prea multa galagie pentru un like.

Premiul “Likistul anului” se acorda lu’ Piticu, pentru ca-si da singur like la articole. Motivul (cica) ar fi faptul ca lui ii plac articolele lui, pentru ca altfel nu le-ar scrie, nu ? Si pentru ca ii plac atat de mult articolele lui, isi mai da si like! Pentru ca “like” inseamna “imi place”! Logic, nu ?

Premiul “Imnul nu merge de multe ori la apa” se duce la blogatu, care ar fi in stare sa faca imnuri si pentru concursuri cu premii in concursuri cu hartie igienica. Olteanu’ a plecat cu mana goala si buza umflata, dar tot a dat  inca un copy-paste imediat dupa gala, cu cei 12 castigatori WebStock (cu tot cu bold si 4 tag-uri cu webstock)

Premiul “Uite cum mă bâţâi” se acorda dubiosului fara nume de la standul cu Kinect, care se agita ca o maimuta in fata galetii cu banane. Nu stiu cum il cheama pe pletosul brunet cu burta, dar daca il recunoasteti, spuneti-i ca nu e Wii, aici nu trebuie sa arunci cu mainile peste tot, la Kinect trebuie sa ai rabdare si tehnica. Si sa tii mainile pe langa corp, nu in fata lui! Publicitate: Dau meditatii la Motion Sports si Kinect Adventures, la cerere :P

Stiu sigur ca Hoinaru are mare nevoie, la cum dadea din maini, mai avea putin si isi lua zboru’!

Premiul roz cu luminite” falfaie rapid catre Creative Monkeyz, senzatia video a anului. Astept glume mai bune in sezonul 2, primul episod a fost praf si dezamagire …

Premiul “Esti prea viral pentru locul 1” se duce la Tudor Sandu (@tetele) si Bogdan Epure – Nihasa pentru “Hitler la BAC”. 500.000 de afisari doar la video-ul original (fara sa numar copiile si clonele) e un numar mult mai mic decat Efix cu 300.000, Smiley -Street Karaoke cu 43.000 si Dilema Veche +  Guess Who cu 16.000 de afisari. Cine a numarat voturile a fost corigent la matematica, partea cu tabla adunarii …

Premiul “Campioni pe doua roti” se duce la Sebi Bargau (Visurat) si Robert Fulda, pentru proiectul Redescopera Romania pe doua roti. Un tur al Romaniei, 40 de zile pe drum, opriri in toate judetele tarii, un maraton de articole, si un proiect care s-a terminat cu o actiune caritabila de succes, n-a fost indeajuns pentru juriu, care a dat premiile la altii (no offence pentru locurile 1-3). Noroc cu premiul Evensys …

Premiul “Mut pionul la F5” se duce catre Costin (fost eCostin) pentru prezentarea “Bani din blog: Este blogul meu un produs in care brandurile/agentiile ar fi dispuse sa bage bani?

Idei principale: focus pe continut si ochii pe “unde sunt banii” (agentii/branduri/consultanti), chiar daca este vorba despre vanzari directe catre branduri sau prin campanii pe bloguri.

Ce n-am inteles e partea cu valul doi de bloggeri, ca nu are cine sa scrie! Pai asta ce e ? TVDece-ii ? Hoinaru? Raluxa? NwRadu? Make ? Ovi ? Gaben? Razvan ? Si zic doar de cei cativa pe care-i citesc eu si stiu ca scriu zilnic, si au si ceva campanii…

Om fi toti in valul trei sau patru, dupa geamandura, sau pe nisip pe undeva, departe de plaja cu bugete de marketing pe bloguri si nu stiu eu. Vali estima ca sunt aproximativ 400 de bloguri care merita citite. Din 12.988 bloguri active in ultimele 30 de zile, conform zelist si prezentarea de mai jos. Ori cei doi inoata in ape diferite, ori e ceva putred in PPT-urile de aici si listele de la agentii

Premiul “Scurt si la obiect” se duce la Vali Petcu, managing partner la zoso.ro, pentru o prezentare cu sfaturi pentru blogggeri, fara bla-bla-uri, umplutura sau pr-isme ieftine. De printat si agatat deasupra laptopului. Punct

Premiul “Cu ascendent in logica” se duce la Costin Radu de la The Geeks, pentru afirmatia serii: “Eu nu cred in horoscop, sunt scorpion, si scorpionii sunt sceptici“. Mda. Macar a zis cate ceva “original” cand a luat cate un premiu.

Profit ca e luni si am trafic mai mare pe blog, ca sa anunt lansarea unui business inovativ, de inspiratie locala, dar care poate creste frumos si se poate extinde rapid la international: Facatorul de mesaje de multumire la gale de premiere. Piata exista! La cati “aaaaa”, variatii de “multumesc”, “multumim” si mutulici am vazut pe scena, ajung milionar, doar daca ma duc la 2-3 agentii. Minim! Vand ieftin, relatii pe privat, discretie garantata, succes incomensurabil, fara ROI.

PS: Daca v-a placut, va dau voie sa ma puneti in blogroll :D

Citeste si asta

internetics

Cine va castiga la Internetics ?

Habar n-am. N-am avut timp sa ma uit peste participanti ca la WebStock (mi se …

26 comentarii

  1. “Sus pe bar, sus pe bar” a devenit “Sus pe val, sus pe val” :)) Multumim!

  2. Imi permit sa-ti fac un update la articol :D Spotul Dilema Veche “Ai o dilema” are peste 400.000, doar ca cei care s-au ocupat de aceasta campanie nu l-au urcat pe vreun cont oficial si inlaturat clonele, ca sa fie stranse toate vizualizarile la un loc. Ca sa nu mai spun ca se refereau in interviuri la Guess Who ca trupa, nestiind ca este vorba de un singur artist. :( In fine.
    Aici sunt 270.000: http://www.youtube.com/watch?v=kcbIOtox3po
    Am mai gasit 93.000 la o ‘dublura’, 25.000 la alta, inca 10.000 pe alt cont s.a.m.d.

  3. @Pyuric Atat am de zis :)

    @Auras thx, dude!

    • Merci de link, dar nu m-am legat de celelalte virale si sunt si eu abonata la blogul lui Nihasa de vreo 4 ani. :P Am zis doar ca spotul Dilema Veche are de vreo 20 de ori mai multe vizualizari decat numarul dat de Auras in articol

  4. HAh, deci de aia ai întrebat de sinonim pentru A se bâţâi :))
    Documentat articol, dume bune, bravo, AuraşStock! Abia aştept iar Interneticsul, e mai uşor să te poreclesc Auraşics.

  5. Las-o bai cu valu 1, valu 2. E o lista total subiectiva si cred ca nici Costin n-o sa nege asta :) E lista prietenilor lui Costin care intamplator fac si campanii ;))

  6. Tu stii de ce exista un val 4? ca sa ai si tu loc printre valuri :P

  7. Una bucată loc în blogroll, pentru cel mai tare troll! :))

    Laser premii! La anu’ mă bat pentru unul! :D

  8. @Auras,
    Felicitari, amplă analiză ! vizionară ! emblematică aș spune ! :)

  9. In afara analizei ample, cu care sunt de acord:-), e un typo la nr participantilor la survey 171 era numarul corect. In rest, concluzia este ca domeniul este chiar la inceput, salariile nu sunt mari dar ar putea deveni:-). In cat timp, asta ramane de vazut, oricum ne incaptanam sa mai masuram si in continuare, chiar daca ne bazam doar pe informatiile de la cei care lucreaza in domeniul asta. Sau nu numai?:-) O sa vedem cine sunt cei care angajeaza acesti specialisti si vor sa isi exprime o parere despre asta. Pina atunci, sa auzim numai de bine!

  10. Un articol foarte fain, plin de dume dar si foarte bine documentat. Congrats :)

Comentezi ?